Tiden flyver bare afsted!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.620 visninger
20 svar
0 synes godt om
24. juni 2013

AnnaK89

Vi skal søge videregående uddannelse senest 5. Juli og jeg aner stadig ikke hvad jeg vil??

Er ved at være så stresset over det! Hvordan pokker kan det være så svært?
Jeg har ikke en ting hvor jeg bare siger "det skal jeg bare være!", men flere hvor jeg tænker "det var måske en mulighed?", men hvor jeg alligevel ikke rigtig finder mig til rette.

Hvad pokker gør jeg? Jeg SKAL finde en uddannelse!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

Lucky05

AnnaKJ skriver:

Vi skal søge videregående uddannelse senest 5. Juli og jeg aner stadig ikke hvad jeg vil??

Jeg har ikke en ting hvor jeg bare siger "det skal jeg bare være!", men flere hvor jeg tænker "det var måske en mulighed?", men hvor jeg alligevel ikke rigtig finder mig til rette.

Inde på jobindex har de vist sådan en job-retnings-spørgsmåls test af en art, hvor du får en masse spørgsmål om dig som person, osv. Og så finder den de Jobs der matcher bedst  

det kunne da være sjovt at prøve.  

Anmeld

24. juni 2013

Lucky05

AnnaKJ skriver:

http://www.jobindex.dk/cgi/typeindikator.cgi?gclid=CL3898zi_LcCFcFc3godJlgAaQ

Anmeld

24. juni 2013

Drømme

AnnaKJ skriver:

https://cms.ug.dk/media/sync/studievaelgeren/app.html

Måske denne side kan bruges til at finde ud af hvad du vil ?

Synes selv det har været svært..

Anmeld

24. juni 2013

AnnaK89

Lucky05 skriver:

Inde på jobindex har de vist sådan en job-retnings-spørgsmåls test af en art, hvor du får en masse spørgsmål om dig som person, osv. Og så finder den de Jobs der matcher bedst  

det kunne da være sjovt at prøve.  

Den har jeg prøvet
Og igen får jeg den der "okay, måske en mulighed?", men ingen wow-effekt

Anmeld

24. juni 2013

AnnaK89

Drømme skriver:

https://cms.ug.dk/media/sync/studievaelgeren/app.html

Måske denne side kan bruges til at finde ud af hvad du vil ?

Synes selv det har været svært..

Har kigget lidt på den
Havde du meget svært ved at vælge også?

Anmeld

24. juni 2013

Mette.

AnnaKJ skriver:

Hvilken gymnasiel uddannelse har du og har du en ide om hvilket område du gerne vil uddannes indenfor?

jeg er selv igang på mit sidste år af min uddannelse.

Anmeld

24. juni 2013

AnnaK89

Mette. skriver:

Hvilken gymnasiel uddannelse har du og har du en ide om hvilket område du gerne vil uddannes indenfor?

jeg er selv igang på mit sidste år af min uddannelse.

Jeg har en HF
Har faktisk ikke rigtig nogen ide

Det er det der gør det svært - føler ikke helt jeg ved hvilken person jeg er

Anmeld

24. juni 2013

Drømme

AnnaKJ skriver:

Har kigget lidt på den

Ja det havde jeg.

Men fik sat tid af til mig selv som jeg kunne bruge på at finde ud af, hvad jeg ønsker mig af en uddannelse og job.

Jeg kom frem til, at det skulle være noget hvor jeg kunne være en del udendørs, det skulle være en uddannelse der også gav mulighed for job i udlandet, det skulle være noget hvor jeg kunne gøre en forskel / have en ledende rolle.

Da jeg havde fundet frem til det, brugte jeg dage på at bruge det link jeg sendte til dig - mest af alt fordi min søde kæreste gang på gang kom til at lukke siden ned så jeg måtte starte forfra

Men satte mig i hvert fald ned og brugte tid på at bruge den side, og en af de sidste uddannelser jeg læste om, viste sig at være den heeeelt rigtige for mig Var slet ikke i tvivl da jeg læste om den, og har siden været ovre at se skolen og snakke med en studievejleder, og jeg er 100 på, at det er det rigtige valg

Så jeg starter på suppleringskursus om to uger ca så jeg kan få mit kemi op på et B niveau, og til september starter jeg (forhåbentligt &nbsp på skov- og landskabsingeniør uddannelsen

Anmeld

24. juni 2013

Drømme

AnnaKJ skriver:

Har kigget lidt på den

HVad kan du lide at lave ?

Hvad bruger du din fritid på ?

Kunne du forestille dig at arbejde med nogen af dine fritidsinteresser ?

Hvad synes du er spændende at se og læse om ? Kunne du forestille dig at arbejde med det ?

Hvordan ønsker du dit arbejde skal være - meget udejob, kontorjob, undervisning... ?

Hvis du finder et job og uddannelse hvor du komer til at arbejde med det du kan lide, så behøver du aldrig at "arbejde"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.