Graviditetsbetinget sukkersyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2013

Clisolka

Nessie skriver:

Så kan jeg godt forstå du er lidt træt af det 

Jeg er også i fare for at udvikle permanent diabetes, men det må vi jo tage som det kommer. Jeg h rdet fra begge sider af familien, så jeg ligger pænt højt i risiko for at få det, og det gør Daniel også,da hans farfar har type 1 og min søster også, så børnene skal der også holdes lidt øje med 

Hihi ja det er en smule irreterende med tjek hver 14. dag + egen læge-tjek og oveni det jordemoder - det bliver mange fritimer på en måned fra arbejdet  Men jeg vidste hvad jeg gik ind til - og det er i den grad det værd 

Jeg nåede at være frikendt i 1,5 år - så kom det tilbage i type 2. Jeg spurgte min diabetesoverlæge sidste uge mht. om jeg skulle fortsætte på insulin efter fødslen (jeg må ikke få piller imod diabetes mens jeg ammer), og foreløbigt er jeg så kontrolleret og har lave tal, så jeg skal prøve at klare mig uden noget som helst 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

Nessie

Babymor2010 skriver:

Hihi ja det er en smule irreterende med tjek hver 14. dag + egen læge-tjek og oveni det jordemoder - det bliver mange fritimer på en måned fra arbejdet  Men jeg vidste hvad jeg gik ind til - og det er i den grad det værd 

Jeg nåede at være frikendt i 1,5 år - så kom det tilbage i type 2. Jeg spurgte min diabetesoverlæge sidste uge mht. om jeg skulle fortsætte på insulin efter fødslen (jeg må ikke få piller imod diabetes mens jeg ammer), og foreløbigt er jeg så kontrolleret og har lave tal, så jeg skal prøve at klare mig uden noget som helst 

Ha ha, ja alt det renderi er de nok glade for på dit arbejde 

Men det lyder da som om det er vel-reguleret, og så længe det kan klares med kosten, så er det jo egentlig ikke så slemt, så er det bare liiiige alle de der tjek der er irriterende 

Anmeld

24. juni 2013

Clisolka

Nessie skriver:

Ha ha, ja alt det renderi er de nok glade for på dit arbejde 

Men det lyder da som om det er vel-reguleret, og så længe det kan klares med kosten, så er det jo egentlig ikke så slemt, så er det bare liiiige alle de der tjek der er irriterende 

Haha ja  Men de må som sådan ikke sige noget når det er undersøgelser igennem graviditeten - det hører med at have diabetes desværre 

Det er heldigvis kun under graviditeten jeg skal tjekkes - bagefter er det tilbage til normalen, hver 3. måned hos egen læge 

Anmeld

24. juni 2013

Nessie

Babymor2010 skriver:

Haha ja  Men de må som sådan ikke sige noget når det er undersøgelser igennem graviditeten - det hører med at have diabetes desværre 

Det er heldigvis kun under graviditeten jeg skal tjekkes - bagefter er det tilbage til normalen, hver 3. måned hos egen læge 

Der er jo heller ikke rigtig noget at gøre ved det, men jeg kan da forestille mig, at du selv vil synes det er rart at komme tilbage til de "normale" kontroller 

Anmeld

24. juni 2013

Clisolka

Nessie skriver:

Der er jo heller ikke rigtig noget at gøre ved det, men jeg kan da forestille mig, at du selv vil synes det er rart at komme tilbage til de "normale" kontroller 

Ja det bliver i hvert fald rart 

Anmeld

24. juni 2013

Putomanen

Ærgerligt at du har fået sukkersyge, også selvom du også havde det under første graviditet.
Men det er skønt at graviditeten ellers går så godt

Anmeld

24. juni 2013

Nessie

Putomanen skriver:

Ærgerligt at du har fået sukkersyge, også selvom du også havde det under første graviditet.
Men det er skønt at graviditeten ellers går så godt

Ja maven er stor og den lille sparker, så tager vi alt det andet med også 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.