Graviditetsbetinget sukkersyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

Nessie

B&J skriver:

jaaa det er godt du tager det så roligt det er jo fantastisk..

og ja det er super godt det ikke er gået ud over de tænder der kommer og skal blive

Der er jo alligevel ikke så meget at gøre ved det, og så var sukkersygen jo også med til at jeg skulle sættes i gang med Daniel, og var dét ikke sket, så er jeg ikke sikker på at han havde været både rask og i live i dag.
Han reagerede meget voldsomt på veerne, men dem nåede jeg ikke     at have ret længe, da jeg jo alligevel lå på sygehuset med overvågning på.
Så han kom hurtigt ud, og mistede kun en lille smule næring og ilt, i forhold til hvad der måske kunne være sket, hvis jeg havde været hjemme og ventet på regelmæssige veer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

B&J

Nessie skriver:

Der er jo alligevel ikke så meget at gøre ved det, og så var sukkersygen jo også med til at jeg skulle sættes i gang med Daniel, og var dét ikke sket, så er jeg ikke sikker på at han havde været både rask og i live i dag.
Han reagerede meget voldsomt på veerne, men dem nåede jeg ikke     at have ret længe, da jeg jo alligevel lå på sygehuset med overvågning på.
Så han kom hurtigt ud, og mistede kun en lille smule næring og ilt, i forhold til hvad der måske kunne være sket, hvis jeg havde været hjemme og ventet på regelmæssige veer

puhhh ja så var det virkelig godt du var der, så han hurtig kunne komme ud, og der ikke skete mere ind der gjorde, for hold da op en masse der kunne ha været sket

men det er dejligt der bliver hold så meget øje

Anmeld

23. juni 2013

Nessie

B&J skriver:

puhhh ja så var det virkelig godt du var der, så han hurtig kunne komme ud, og der ikke skete mere ind der gjorde, for hold da op en masse der kunne ha været sket

men det er dejligt der bliver hold så meget øje

Ja, så det er selvfølgelig også derfor jeg har det fint med at få sukkersyge, det har sådan set kun været positivt for mig, og gjorde jo også at jeg ikke tog så meget på

Anmeld

23. juni 2013

B&J

Nessie skriver:

Ja, så det er selvfølgelig også derfor jeg har det fint med at få sukkersyge, det har sådan set kun været positivt for mig, og gjorde jo også at jeg ikke tog så meget på

jamen så er det jo endelig positivt nok kan jeg læse også længe det forsvinder igen så er det jo fantastisk også

Anmeld

23. juni 2013

Nessie

B&J skriver:

jamen så er det jo endelig positivt nok kan jeg læse også længe det forsvinder igen så er det jo fantastisk også

Det forvandt i hvert fald med det samme sidste gang.

Men jeg har det fra begge sider af familien, så var godt klar over at jeg lå højt i risiko.

Anmeld

23. juni 2013

-Sigrid-

Nessie skriver:

Præcis, det er jo ikke så slemt, så det kan bare klares med kosten, og så skal jeg skannes hver 2. - 4. uge, og det er jo kun skønt 

Ja, blev lige lidt bekymret da hans ellers meget hvide tænder begyndte at blive grå, men det har heldigvis ikke den store betydning 

Præcis, og mange andre (mig) ville sikkert også have godt af at få en prof til at snakke med sig om lige præcis sin kost, i sådan en vigtig periode

Under min næste graviditet er jeg fprhåbentlig jordemoderstuderende, dét tror jeg bliver spændende

Og der går vel ikke mere end 2-3 år før fortænderne begynder at falde ud?

Anmeld

23. juni 2013

Nessie

-Sigrid- skriver:

Præcis, og mange andre (mig) ville sikkert også have godt af at få en prof til at snakke med sig om lige præcis sin kost, i sådan en vigtig periode

Under min næste graviditet er jeg fprhåbentlig jordemoderstuderende, dét tror jeg bliver spændende

Og der går vel ikke mere end 2-3 år før fortænderne begynder at falde ud?

Man tænker da lige lidt ekstra over hvad man sætter tænderne i, og synder man alligevel, så sladrer blodsukker apparatet næste morgen 

Lyder spændende med din fremtidsudsigter, men der lærer men vel også et eller andet om kost?

Jeg tror de nuværende falder ud omkring 6-års alderen, og til den tid har vi vel vænnet os til de grå tænder 

Anmeld

23. juni 2013

B&J

Nessie skriver:

Det forvandt i hvert fald med det samme sidste gang.

Men jeg har det fra begge sider af familien, så var godt klar over at jeg lå højt i risiko.

jamen så længe det forsvinder igen ja så sker det heller ikke mere der efter

Anmeld

24. juni 2013

Clisolka

Nessie skriver:

Det gør mig nu ikke noget, synes ikke det var det store besvær sidst,og meget rart at blive tjekket lidt, og vide at jeg max. kommer til at gå til termin 

Skal allerede skannes d. 1/7, så håber jeg at de kan se om det stadig er en pige 

Ja, jeg havde det også kun de sidste 3 uger af graviditeten med Bella, det var okay - men nu hænger det mig langt ud af halsen med alle de tjek hver 14. dag pga. jeg har diabetes type 2 i forvejen inden jeg blev gravid denne gang 

Anmeld

24. juni 2013

Nessie

Babymor2010 skriver:

Ja, jeg havde det også kun de sidste 3 uger af graviditeten med Bella, det var okay - men nu hænger det mig langt ud af halsen med alle de tjek hver 14. dag pga. jeg har diabetes type 2 i forvejen inden jeg blev gravid denne gang 

Så kan jeg godt forstå du er lidt træt af det 

Jeg er også i fare for at udvikle permanent diabetes, men det må vi jo tage som det kommer. Jeg h rdet fra begge sider af familien, så jeg ligger pænt højt i risiko for at få det, og det gør Daniel også,da hans farfar har type 1 og min søster også, så børnene skal der også holdes lidt øje med 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.