Bagudvendt vs. forudvendt autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

Chili

Miss BananaHammock skriver:

Har idag været i et trafik uheld, hvor vi heldigvis slap med skrækken og en smadret bil. Men vi blev godt nok obs på hvor godt bettefisen sad i sin bagudvendte babystol. Vi havde snakket om at næste stol skulle være en forudvendt - men nu kommer vi pludselig i tvivl efter at have oplevet et uheld på egen krop.

Hvad har I valgt og hvorfor?

Helt klart bagudvendt! De fylder mere men sikkerhed frem for alt !
Deres ryg er slet ikke stærk nok til at holde hovedet selvom de er de der 9 måneder, fx.
Hvis jeg kunne, ville jeg have min søn til at være bagudvendt til han var 10!

Håber i alle er okay

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

Chili

An&Jo skriver:

mener faktisk at reglerne er lavet om nu således at de SKAL sidde bagudvendt til de er 1,5 år, hvilket jeg forstår fuldt ud..

Jeg ville vælge bagudvendt, og gør det selv til den næste.. at jeg ikke gjorde til Johannes dengang var fordi vi ikke havde bil selv, men næste gang har vi selv bil, og ikke mindst plads til en bagudvendt, så derfor vælger jeg sådan..

I Sverige er det lov og da vi købte vores autostol synes sælgeren at det også burde være det i Danmark, da deres ryg/nakke slet ikke kan klare at sidde forud, og i værste tilfælde brække nakken

Anmeld

23. juni 2013

LilleChelle

Her har vi bagudvendt .. 

Ganske enkelt fordi det er sikrest. 

- uanset hvor meget man argumentere imod at forudvendte kan være testvindere, så er faktum altså bare, at køre man galt, laver en hård opbremsning, så ryger man frem og knækker sammen, uanset hvor meget støtte der er på maven. Det kan medfører meget store skader på hoved, nakke og ryg. 

Jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv, hvis vi kørte galt, eller lavede en opbremsning der gjorde bassen røg fremad og knækkede sammen, og derved pådrog sig varige skader. Fordi jeg kunne have undgået det med en bagudvendt .. 

Anmeld

23. juni 2013

An&Jo

Chili skriver:

I Sverige er det lov og da vi købte vores autostol synes sælgeren at det også burde være det i Danmark, da deres ryg/nakke slet ikke kan klare at sidde forud, og i værste tilfælde brække nakken

ved godt er ved lov i sverige, og jeg er enig med sælgeren, det burde det også være herhjemme..

I sverige er de også meget strengere med reglerne/kravene til en autostol, og derfor er det bedste faktisk at købe en der også sælges på deres marked, for når de tester, så gør de det efter strengere lovkrav end der gøres på de stoel der forhandles i DK..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.