Bagudvendt vs. forudvendt autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.422 visninger
23 svar
13 synes godt om
22. juni 2013

Miss BananaHammock

Har idag været i et trafik uheld, hvor vi heldigvis slap med skrækken og en smadret bil. Men vi blev godt nok obs på hvor godt bettefisen sad i sin bagudvendte babystol. Vi havde snakket om at næste stol skulle være en forudvendt - men nu kommer vi pludselig i tvivl efter at have oplevet et uheld på egen krop.

Hvad har I valgt og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

An&Jo

Miss BananaHammock skriver:

Har idag været i et trafik uheld, hvor vi heldigvis slap med skrækken og en smadret bil. Men vi blev godt nok obs på hvor godt bettefisen sad i sin bagudvendte babystol. Vi havde snakket om at næste stol skulle være en forudvendt - men nu kommer vi pludselig i tvivl efter at have oplevet et uheld på egen krop.

mener faktisk at reglerne er lavet om nu således at de SKAL sidde bagudvendt til de er 1,5 år, hvilket jeg forstår fuldt ud..

Jeg ville vælge bagudvendt, og gør det selv til den næste.. at jeg ikke gjorde til Johannes dengang var fordi vi ikke havde bil selv, men næste gang har vi selv bil, og ikke mindst plads til en bagudvendt, så derfor vælger jeg sådan..

Anmeld

22. juni 2013

An&Jo

An&Jo skriver:

mener faktisk at reglerne er lavet om nu således at de SKAL sidde bagudvendt til de er 1,5 år, hvilket jeg forstår fuldt ud..

Jeg ville vælge bagudvendt, og gør det selv til den næste.. at jeg ikke gjorde til Johannes dengang var fordi vi ikke havde bil selv, men næste gang har vi selv bil, og ikke mindst plads til en bagudvendt, så derfor vælger jeg sådan..

håber forresten i er okay, efter uheldet, og at alle slap uskadte..

Anmeld

22. juni 2013

FrkZier

hold da op en forskrækkelse

men jeg mener faktisk at det er blevet ulovligt at have forudvente autostole op til x antal kilo!?

Anmeld

22. juni 2013

Miss BananaHammock

An&Jo skriver:

håber forresten i er okay, efter uheldet, og at alle slap uskadte..

Jeg mener at det er ved at blive indført men at man stadig pt må købe forudvendt. Dem sælger de ihvertfald stadig i babysam osv. så tror ikke det er heltvulovligt endnu.
Men ja de er sikrest. Ville bare så gerne kunne se ham bedre men så må vi købe et spejl.

Jo tak - alle er ok. Jeg har ondt i ryggen men det er "bare" musklerne der var på overarbejde i øjeblikket og nu er ømme. Heldigvis. Var godt nok lidt nervøs da jeg lå i ambulancen med krave og hele pivtøjet.

Anmeld

22. juni 2013

Miss BananaHammock

FrkZier skriver:

hold da op en forskrækkelse

men jeg mener faktisk at det er blevet ulovligt at have forudvente autostole op til x antal kilo!?

Helt vildt ja! Har aldrig været indblandet i noget før så var helt ude af den. Fløj om til Alexander før de andre kunne blinke.

Er du sikker på det ikke bare er på vej siden de stadig kan købes?

Anmeld

22. juni 2013

FrkZier

Helt vildt ja! Har aldrig været indblandet i noget før så var helt ude af den. Fløj om til Alexander før de andre kunne blinke.

Er du sikker på det ikke bare er på vej siden de stadig kan købes?

ej puha

hm kan godt være, kan ikke helt huske hvor jeg hørte det - men uanset hvad ville jeg til hver en tid vælge bagudvendt da det er det mest sikre

Anmeld

22. juni 2013

An&Jo

Jeg mener at det er ved at blive indført men at man stadig pt må købe forudvendt. Dem sælger de ihvertfald stadig i babysam osv. så tror ikke det er heltvulovligt endnu.
Men ja de er sikrest. Ville bare så gerne kunne se ham bedre men så må vi købe et spejl.

Jo tak - alle er ok. Jeg har ondt i ryggen men det er "bare" musklerne der var på overarbejde i øjeblikket og nu er ømme. Heldigvis. Var godt nok lidt nervøs da jeg lå i ambulancen med krave og hele pivtøjet.

Ja, de kan jo aldrig helt fjerne de forudvendte, for hvis folk må skifte efter barnet er halvandet år, så er der nok mange der gør det..

Det kunne være rart at se på sit barn ja, men som du siger, så må der et spejl til.. i min optik kommer sikkerhed bare først..

Anmeld

22. juni 2013

Miss BananaHammock

An&Jo skriver:

Ja, de kan jo aldrig helt fjerne de forudvendte, for hvis folk må skifte efter barnet er halvandet år, så er der nok mange der gør det..

Det kunne være rart at se på sit barn ja, men som du siger, så må der et spejl til.. i min optik kommer sikkerhed bare først..

Det er selvfølgelig rigtig. Og ja sikkerhed først!

Anmeld

22. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Vi havde bagudvendt indtil vores søn skulle op i et nr større. Vi blev faktisk anbefalet ikke at bruge en bagudvendt i nr 2 størrelse, fordi den kan være rigtig svær at sætte ordentligt, og man derved får en meget mindre sikker løsning, særligt når barnet vokser, og sædet skal "vokse" med. Samtidig kunne vi se det smarte i, at kunne se vores søn i bakspejlet, få øjenkontakt med ham osv.

Vi endte med en testvinder, som har en pude foran barnet, til at tage stød ved evt. kollision. Den er genial, og var for os en god mellemvej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.