Bagudvendt vs. forudvendt autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2013

Kløver

Vi har forudvendte, i str 9-18 kg, da vi har den med drejefunktion, så vidt jeg ved er der ikke ændret i reglerne omkring forud/bagudvendt autostol. Der er fordele og ulemper ved begge dele, vi har haft babyspejl og funker bare ikke, og synes de sidder bedre når de kan se frem og de kan nemmere få en bolle, lidt at drilkke og lignende

Bagudvendte skulle være bedre for nakken ved frontalkollision, men da sæderne er så sikre i dag, skulle forskellen ikke være så stor, da de fleste frontal skulle være hvor man feks ikke når at bremse nok osv. ved mindre ulykker hvor belastningen derfor ikke bliver så stor, og der skulle ikke være forskel i sikkerheden ved sidekollision som skulle være det, de fleste oplever. Men der er jo altid de meget alvorlige ulykker som man jo aldrig håber nogen kommer ud for

Håber i er ok og forstår godt i revurderer valg af autostol, ville tage ned og snakke med forhandleren så i kan finde de rette stole for jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

Miss BananaHammock

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Vi havde bagudvendt indtil vores søn skulle op i et nr større. Vi blev faktisk anbefalet ikke at bruge en bagudvendt i nr 2 størrelse, fordi den kan være rigtig svær at sætte ordentligt, og man derved får en meget mindre sikker løsning, særligt når barnet vokser, og sædet skal "vokse" med. Samtidig kunne vi se det smarte i, at kunne se vores søn i bakspejlet, få øjenkontakt med ham osv.

Vi endte med en testvinder, som har en pude foran barnet, til at tage stød ved evt. kollision. Den er genial, og var for os en god mellemvej.

oki - tak for svar!

Anmeld

22. juni 2013

Miss BananaHammock

Maja84 skriver:

Vi har forudvendte, i str 9-18 kg, da vi har den med drejefunktion, så vidt jeg ved er der ikke ændret i reglerne omkring forud/bagudvendt autostol. Der er fordele og ulemper ved begge dele, vi har haft babyspejl og funker bare ikke, og synes de sidder bedre når de kan se frem og de kan nemmere få en bolle, lidt at drilkke og lignende

Bagudvendte skulle være bedre for nakken ved frontalkollision, men da sæderne er så sikre i dag, skulle forskellen ikke være så stor, da de fleste frontal skulle være hvor man feks ikke når at bremse nok osv. ved mindre ulykker hvor belastningen derfor ikke bliver så stor, og der skulle ikke være forskel i sikkerheden ved sidekollision som skulle være det, de fleste oplever. Men der er jo altid de meget alvorlige ulykker som man jo aldrig håber nogen kommer ud for

Håber i er ok og forstår godt i revurderer valg af autostol, ville tage ned og snakke med forhandleren så i kan finde de rette stole for jer

Efter selv at have oplevet hvad der sker når en bil med "kun" 40km i timen banker op i røven på dig, så synes jeg bare at der kan ske rigtig meget med nak og ryg, selvom man er spændt fast med pude på maven. Men tror også jeg stadig er i efter chok og har allermest lyst til ikke at køre med ham i bil overhovedet

Jo tak vi er ok - og tror det er en god ide med at snakke med nogle forskellige der har lidt viden i butikkerne.

Anmeld

22. juni 2013

Muhmi

Miss BananaHammock skriver:

Har idag været i et trafik uheld, hvor vi heldigvis slap med skrækken og en smadret bil. Men vi blev godt nok obs på hvor godt bettefisen sad i sin bagudvendte babystol. Vi havde snakket om at næste stol skulle være en forudvendt - men nu kommer vi pludselig i tvivl efter at have oplevet et uheld på egen krop.

Hvad har I valgt og hvorfor?

Puuha jeg håber I er helt ok og slap med skrækken.... 

Hvad skete der?

Anmeld

22. juni 2013

Miss BananaHammock

Puuha jeg håber I er helt ok og slap med skrækken.... 

Hvad skete der?

Vi bliver påkørt bagfra i en kø der starter lidt bræt. Vi når selv at bremse op og holde helt stille, men bilen bag os når det ikke og kører ind i os og skubber os ind i bilen foran.

Heldigvis er vores bil en nyere stationcar, der kan holde til lidt knubs, så den blev smadret udenpå, men vi slap med skrækken og lidt overfladiske muskelsmerter. Selv hunden der var mellem mine ben foran. Ja også sidder vi selvfølgelig tilbage med det mentale hvor det hele er lidt uvirkeligt nu.

Tak for 

Anmeld

22. juni 2013

Kløver

Efter selv at have oplevet hvad der sker når en bil med "kun" 40km i timen banker op i røven på dig, så synes jeg bare at der kan ske rigtig meget med nak og ryg, selvom man er spændt fast med pude på maven. Men tror også jeg stadig er i efter chok og har allermest lyst til ikke at køre med ham i bil overhovedet

Jo tak vi er ok - og tror det er en god ide med at snakke med nogle forskellige der har lidt viden i butikkerne.

Er det en 9-36 kg i har ? Vi har købt 9-18 og senere skal vi have 15-36 det skulle være mere sikkert

Puha må være grimt har heldigvis aldrig oplevet det selv

Har faktisk aldrig set en bagudvendt autostol i str 2

Anmeld

22. juni 2013

Miss BananaHammock

Maja84 skriver:

Er det en 9-36 kg i har ? Vi har købt 9-18 og senere skal vi have 15-36 det skulle være mere sikkert

Puha må være grimt har heldigvis aldrig oplevet det selv

Har faktisk aldrig set en bagudvendt autostol i str 2

Nej den vi har lige nu er stadig en baby 0 - 9 mdr. - men mener da helt sikker at der på autostole.dk er nogle forslag til bagudvendte i både nr. 2 og den der gælder for både 2 og 3. Men jeg har ikke undersøgt det i dybden da vi egentlig havde bestemt at det skulle være en forudvendt - indtil idag.

Det er også første gang nogen af os oplever at være med i et uheld. Vi havde både barn, svigerinde og hund med - så vi er bare lykkelige over at ingen af os blev skadet.

Anmeld

22. juni 2013

Tumling<3

Vi har denne:

http://shop.carseat.se/car-seats/britax-max-way.html

Vi er super glade for den, og vil altid vælge en bagudvendt autostol så længe som muligt (indtil 3-4 år). Du kan læse meget mere på sikkerautostol.dk.

Anmeld

22. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er helt enig ang. det med for og bagudvendte autostole. Der findes både gode og dårlige stole, og i dag er de så langt fremme med udviklingen af dem, at der ikke skulle være nævneværdig forskel mht. sikkerheden. Vi har f.eks en prisvindende forudvendt stol. (Cybex Juno-fix isofix). Det er en ny type stol, og den vandt bedst i test i 2012 flere steder. Det gør de jo ikke, hvis der ikke er noget om det.

De butikker vi snakkede med, frarådede os at købe de bagudvendte. De sælger heller ikke så mange af dem længere, i følge dem selv.

Så jeg tror bestemt man skal kigge på den enkelte stol. Der er jo trods alt meget store krav til autostole. Så tror sjældent man går helt gal i byen her hjemme

Til TS: Godt i slap med choket. Jeg tror aldrig man føler sig sikker nok, i den slags situationer. Har selv været i en ulykke engang, og det er voldsomt ubehageligt. Havde heldigvis ikke mit guld med, men kan lige sætte mig ind i, hvordan det må være!

Anmeld

22. juni 2013

Kløver

Nej den vi har lige nu er stadig en baby 0 - 9 mdr. - men mener da helt sikker at der på autostole.dk er nogle forslag til bagudvendte i både nr. 2 og den der gælder for både 2 og 3. Men jeg har ikke undersøgt det i dybden da vi egentlig havde bestemt at det skulle være en forudvendt - indtil idag.

Det er også første gang nogen af os oplever at være med i et uheld. Vi havde både barn, svigerinde og hund med - så vi er bare lykkelige over at ingen af os blev skadet.

Puh det forstår jeg godt, må give stof til eftertanke at opleve det på egen krop

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.