astma og Gravid!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2013

DianaRJS

Lene Unik skriver:

Noget i den stil tænker jeg også. Det bedste er selvfølgelige hvis man kan undgå medicin, kemikalier og alle skadende stoffer når man er gravid, men det er lige så vigtig at mor har det godt. En mor der ikke har det godt kan også påvirke barnet, så var det mig ville jeg bestemt snakke med min læge igen, eller alternativt en anden læge.

er nemlig også det jeg tænker...

og skal siges jeg har alt hvad man kan have a "sygdomme" astma allergi migræne, og sådan... og det der er stærkest for kroppen er migræne medicin, og det har jeg smidt 100%.

så så meget får min krop alligevel ikke....

allergimedicin får jeg stadig da det lidt smadre vores hverdag ved at jeg ikke kan være ude, da jeg har 2 drenge der befinder sig bedst udendørs....

og dem er jeg også stadig nødt til at tænke på jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

Bertris

DianaRJS skriver:

ja nu er det mig igen der pyller

jeg har desværre astma som dog kun kommer når vejret skifter for meget,,, (som lige for tiden) men må ikke tage mit astma medicin nu når jeg er gravid...

nogle fif til hvordan man hmm kan få vejret igen UDEN medicin?

kan desværre ikke rigtig få andet før i morgen jo, og ligenu føler jeg mere eller mindre jeg er helt blå i hvoedet af luftmangel!

hvis du har en helst normal graviditet må du gerne bruge bricanyl efter 1. Trimester, hvis det stærkt nødvendigt

Anmeld

22. juni 2013

Lene Unik

DianaRJS skriver:

er nemlig også det jeg tænker...

og skal siges jeg har alt hvad man kan have a "sygdomme" astma allergi migræne, og sådan... og det der er stærkest for kroppen er migræne medicin, og det har jeg smidt 100%.

så så meget får min krop alligevel ikke....

allergimedicin får jeg stadig da det lidt smadre vores hverdag ved at jeg ikke kan være ude, da jeg har 2 drenge der befinder sig bedst udendørs....

og dem er jeg også stadig nødt til at tænke på jo

Måske skal det tilføjes at det er nogle år siden jeg var gravid sidst - den yngste er 11 år, så der kan være ændret i anbefalingerne, men jeg undrer mig virkelig over at en læge anbefaler at man slet ikke tager medicin.

Kender det med at fejle alt muligt - her er det astma - lavt stofskifte og højt blodtryk. De to sidste ting er dog først kommet til efter sidste gravditet.

Anmeld

22. juni 2013

Lykke:)

DianaRJS skriver:

har heller ikk selv en anelse, men når man tænker over det er der jo 2 der skal passes på istedet for 1, så kan jo godt ske

ej ved det ikke er gudskelov ikke læge, for så tror jeg altså jeg havde slået halvdelen af danmark ihjel med min viden

Ja, det har du helt ret i!
Nå, men håber i hvert fald, at du får det bedre

Anmeld

22. juni 2013

DianaRJS

Bertris skriver:

hvis du har en helst normal graviditet må du gerne bruge bricanyl efter 1. Trimester, hvis det stærkt nødvendigt

så burde jeg godt at måtte, er i 2 trimester nu...

Anmeld

22. juni 2013

Swerg

Lykke:) skriver:

Jeg må gerne tage min medicin ?
Jeg får bricanyl og symbicort turbohaler, som er absolut nødvendig for mig

Brugte det samme dagligt under min graviditet

Anmeld

22. juni 2013

Babydream2013

Jeg må også godt ta mit mod astma...prøver dog at undgå det.

Om man venter en eller 5 ændre ikke på hvad man må eller ikke må tage.

Da jeg ventede tvillinger måtte jeg også godt ta mit mod astma

Tror bare lægerne har forskellige meninger.

Anmeld

22. juni 2013

channie-g

DianaRJS skriver:

ja nu er det mig igen der pyller

jeg har desværre astma som dog kun kommer når vejret skifter for meget,,, (som lige for tiden) men må ikke tage mit astma medicin nu når jeg er gravid...

nogle fif til hvordan man hmm kan få vejret igen UDEN medicin?

kan desværre ikke rigtig få andet før i morgen jo, og ligenu føler jeg mere eller mindre jeg er helt blå i hvoedet af luftmangel!

Min læge har sagt jeg gerne må tage bricanyl når jeg har behov for det gravid eller ej:-) 

Anmeld

22. juni 2013

gokkelok

Nu har jeg kigget indlægssedlerne igennem, og der står ikke noget i hverken Bricanyl eller Ventoline om, at du ikke må anvende dem. 

Det bedste for dig og barnet er vel også, at du kan trække vejret ordenligt. Medicinen virker også mest lokal i lungerne. Så hvis du virkelig har problemer med at trække vejret, så synes jeg klart du skal tage en lille sug 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.