Eksperthjælp: Er det risikabelt at få barn nr. 4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.624 visninger
0 svar
1 synes godt om
20. juni 2013

Charlotte Grumme

"Er det risikabelt at få barn nr. 4"

Hej Charlotte

Jeg har netop oprettet en profil på baby.dk og ved faktisk ikke, om du vil besvare mit spørgsmål, da det ikke omhandler tab. Jeg vil bare gerne stille dig et spørgsmål, nu hvor du er jordemoder.
Jeg er helt ok med at du prioriterer alle de andre spørgsmål før mit - da det jo er derfor, du er her.

here goes:
Jeg er 34 år og mor til tre drenge på snart 6, 4 og 2 år. Jeg og min mand går med overvejelse om en nr. 4 inden vi lukker for balkortet. Jeg har født tre børn - ganske ukompliceret, men overvejer alligevel, om min krop kan holde til en mere? Er det overhovedet en frygt at have?
Ville du anbefale en gynækologisk undersøgelse, inden jeg slår mig løs?

Hvis du får tid fra alle de andres mere relevante spørgsmål, vil jeg sætte pris på din feed-back.
Tak

Charlottes svar

Kære Du
For det første så har jeg tid, og for det andet, så svarer jeg på alt muligt andet end tab og traumer, jeg er blot ekspert i tab og traumer, men jeg er jo også både jordemoder, som du skriver og psykoterapeut. Nå her er mit svar til dig.
Jeg kan på ingen måde se nogen risiko for en fjerde graviditet. Du skriver at du har født tre gange helt uden komplikationer, så god fornøjelse, kast dig ud i det. Jeg kan ikke se hvad en gynækologisk undersøgelse skulle bruges til.
Mange varme hilsner og held og lykke, Charlotte, www.grumme.dk

En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.

Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.