E-cigaret afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2013

Ems30

RGN skriver:

Jeg har stemt "Ved ikke", men umiddelbart vil jeg tro de er mindre farlige, da der vel næppe er samme skadelige stoffer i.

Dog ved jeg ikke hvilken betydning de kan have for et foster.

Ok, tak for det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

Ems30

Demosan skriver:

Den offentlige holdning er jo at man ikke skal bruge e-cigaretter. Man ved endnu ikke hvordan de påvirker kroppen på længere sigt. Derimod findes der alternativer til rygning, der er fuldt ud godkendt. Det er derfor ikke ønskværdigt, at man bruger e-cigaretter som et alternativ til rygning. Samtidig så er det ikke bare vanddampe, som det ellers ofte er blevet markedsført. Det sundeste ville jo være at stoppe helt.

MEN.... nå det så er sagt, så ved man hvor skadelig rygning er. Derfor har man udtalt, at det umuligt kan være mere skadeligt end rygning. Det betyder dog ikke det er sundt. 

Ja, lige præcis. Jeg ved heller ikke hvad der er farligst, eller hvordan de adskiller sig fra hinanden i farlighed.

Anmeld

24. juni 2013

Ems30

DianaRJS skriver:

når nu det er i sammenhæng med graviditet, er der ikke forskel på om det er e-cigaret eller alm cigaret da det er nikotinen de fraråder så self hvis man tager det uden nikotin er det, men så kan man jo ligeså godt lade være

jeg er ryger og jeg ryger stadig under graviditeten, men har dog skåret rigtig meget ned... og skal siges lægen self. gerne ser man stopper men at når det så er sagt er det ikke noget der gør noget når jeg ikke ryger mere end jeg gør...

Overvejede du på et tidspunkt at ryge e-cig'en i stedet?

Anmeld

24. juni 2013

Ems30

Mitzie Petersen skriver:

Jeg har stemt at de er lige farlige.. men vil faktisk måske mene at E-smøger er værre, da de giver vand i lungerne..

Interessant, det har jeg slet ikke tænkt på...

Anmeld

24. juni 2013

Weber

Ems30 skriver:

Hej piger

Jeg er lige ved at lave en afstemning. Stem endelig

Har stemt at de er lige farlige . Problemet med e-cigaretter er, at ingen ved hvad skaderne på sigt er . På den korte tid de har været fremme,  har man opdaget de giver vand i lungerne, hvilket jeg synes er meget slemt. Der er skadelige stoffer i, men der er endnu ikke lavet undersøgelser, som viser hvilke eller hvordan de skader.

Derfor ville jeg aldrig begynde bare fordi det er blevet en mode dille

Anmeld

25. juni 2013

Monski

Ems30 skriver:

Hej piger

Jeg er lige ved at lave en afstemning. Stem endelig

Jeg tror de er mindre skadelige..
Tænker bare at de fleste bruger e-cigaret til at stoppe og derfor bruger de den ikke længe nok til at den er viiiildt skadelig. Lyder det meget dumt?
Min kæreste ryge e-cigaret nu og han er gået fra at ryge minimum 20 smøger på en dag, til slet ikke at ryge.
Tror nu det er langt sundere at "ryge" lidt på en e-cigaret uden nikotin et par gange om dagen end at ryge cigaretter med både nikotin, tjærer og tobak

Anmeld

25. juni 2013

Majbrit P

Har fået at vide at de overhovedet ikke er farlige. Du kan ryge dem på hospitaler osv. Men.. om de påvirker din krop, er jeg slet ikke sikker på. Jeg ville ikke ryge noget som helst som gravid, ikke engang en E-cigaret

ved at hvis man spiser det der stads i dem, så dør man. 

Anmeld

25. juni 2013

DianaRJS

Ems30 skriver:

Overvejede du på et tidspunkt at ryge e-cig'en i stedet?

har røget e-cigaret...

men blev faktisk frarådet det af min læge... jeg er desværre astma patient... (skide smart at ryge overhovedet så, i know -.-) men i hvert fald.... den væske man bruger i ecigaretter er ikke mere sunde en en alm cigaret... der er tjere i alm cigaretter, som dog ikke er i e cigaretter, men væsken kan desværre gå ind og sætte sig ligesåvel på lungerne som tjeren... og da jeg har astma forværre den desværre mine anfald...

men håber og tror på at jeg kan stoppe helt, men vi tager en dag af gangen, med en cigaret mindre og til sidst må der jo helle rikke være behov for det

Anmeld

8. august 2013

LaustK

Lige et kort indspark i den her debat. At spørge om man skal ryge e cigaretter fordi man ved de er farlige eller ikke farlige under en graviditet er et ret absurd spørgsmål. Det er der simpelthen ikke nogle der ved nok om, og der er ikke lavet de undersøgelser, der skal til.

Hvad der er relevant er, hvad vi kan gisne om, og når e cigaret industrien, som bl.a. den danske webshop ' Din eCigaret' anbefaler man ikke damper under graviditet, ja så skal man nok lytte til det.  Men som sagt, så er der langt fra lavet nok undersøgelser til at underbygge tesen om at det er farligt for ens barn under graviditet.

Anmeld

8. august 2013

-Sigrid-

Jeg mangler en der hedder "Jeg ved ikke om det er mere eller mindre skadeligt, men jeg er ikke i tvivl om at det er meget skadeligt anyway" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.