hekran skriver:
Vi HAR taget skridtet og venter nr. 4 til august. Den ældste bliver 6 til september, så det er lige i rap. Jeg vil ikke sige, at der lå dybe overvejelser i vores beslutning andet end at vi sådan ønskede os en mere. Bilen og huset er store nok, jeg er veluddannet og tjener godt, manden har fast arbejde osv. Vi er også unge (31 og 30) og kommer begge fra en søskendeflok på 5. Dog holder vi ved fire
Jeg har kun hørt historier om folk, der savnede søskende. Aldrig om, at de havde for mange og måtte undvære. En familie og trygt samvær er en større gave end noget der kan gøres op i materialistisk mål og er i meget højere grad med til at præge børnenes personlige kompetencer. Det tror jeg på og det har jeg erfaret 
hej hekran
Min ældste bliver også seks her i september. Jeg skal ikke bekymre mig om økonomien og pladsen, og min mand sidder i rigtig vellønnet job, som jeg ikke ser nogen frygt for at han skal miste. Jeg selv har en universitetsuddannelse og vil på sigt igang som gymnasielærer ,men arbejder pt. som jobkonsulent og har et meget fleksibelt job, der passer perfekt til en børnefamilie.
Får vi nr. 4 skal vi have 4 børn i henholdsvis sfo, børnehave og vuggestue. Der bliver ikke skiferie og sommerferie sydpå hvert år, men jeg har heller ikke en ide om, at det er det, der tegner en god barndom.
Dog kan jeg være bekymret for konsekvenserne, hvis jeg f.eks. mister mit job. Så har man pludselig 4 børn at forsørge...I don´t know. Der er jo ingen grund til at tro, jeg skulle miste det, og - igen - jeg er ikke i tvivl om, at jeg kan finde noget andet.
Shit - jeg er godt nok stadig i tvivl. HVis jeg bare kunne få et kig ind i krystalkuglen omkring livet med 4 børn - så jeg lige kunne sikre mig, at alt gik vel. That would be great!!!
Drømmer alle dumme ods til trods nu alligevel om en stor mave, den vidunderlige fornemmelse af en lille bebs, der sparker og den helt ubeskrivelige forventningsglæde til at møde endnu et drømmebarn.
Hvis jeg skal have mig et sommerbarn, så passer det med
i august, hvor vi er på ferie alle sammen på Mallorca. Så må vi se, hvad vi beslutter. Nu kan jeg vidst ikke komme nærmere i min soulsearch. Jeg holder fast i erkendelsen af, at 4 børn selvf. betyder "opofrelse" fra søskende i forhold til , hvad man kan få , men mener også, at den unikke glæde ved søskende må veje højere.
Tak til jer alle for jeres bidrag!!!