Toxoplasmose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2013

modesty

CroQuis skriver:

Ja, det er jo også det jeg mener, og forstår ikke helt lægens svar..

Han mener vel at det er godt at du ikke er smittet nu? Måske? Men altså, risikoen for toxoplasmose er minimal, så hvis du bare holder dig fra kattebakken, skal det nok gå.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

CroQuis

modesty skriver:

Han mener vel at det er godt at du ikke er smittet nu? Måske? Men altså, risikoen for toxoplasmose er minimal, så hvis du bare holder dig fra kattebakken, skal det nok gå.

Ja, det kan måske godt være derfor 

Anmeld

19. juni 2013

Team Putte

CroQuis skriver:

De er inde, men har en lille gård de kan gå ud i 

Hvis de ik har mulighed for at fange dyr så har du intet at frygte så kan du om sagtens tømme bakken uden bekymring

Anmeld

19. juni 2013

DianaRJS

CroQuis skriver:

Jeg har fået lægen til at tage en blodprøve, og teste for toxoplasmose, fordi jeg har 4 katte, og ville nødig smitte den lille.

Har så lige fået svar idag, at prøven er negativ, og det sagde lægen var godt??

Men så vidt jeg har forstået, er det "godt" hvis man har været smittet tidligere, for så har man dannet antistoffer, hvis man bliver smittet igen med baby i maven 

du kan få det flere gange.

du får det normalt ved at tømme f.eks. kattebakke... eller hedder nok du kan få det...

men når du er gravid er der større chance for det, også grunden til de fraråder gravide at gøre det   at den er negativ betyder jo bare du ikke har det... de kan ikke se om du har hat det før...

Anmeld

19. juni 2013

CroQuis

Team Putte skriver:

Hvis de ik har mulighed for at fange dyr så har du intet at frygte så kan du om sagtens tømme bakken uden bekymring

Neeej, ikke andet end fluer og insekter, men det kommer der jo ind af vinduerne alligevel 

Anmeld

19. juni 2013

Noneother

Ikke at du behøver at fortælle manden det. Men så længe at i skifter bakke HVER dag, så sker der ingenting. Noget med smitten og omkring de 24 timer..

Det samme gælder hvis i har indekatte, da de jo så ikke er udsat for smitten.

Anmeld

19. juni 2013

CroQuis

DianaRJS skriver:

du kan få det flere gange.

du får det normalt ved at tømme f.eks. kattebakke... eller hedder nok du kan få det...

men når du er gravid er der større chance for det, også grunden til de fraråder gravide at gøre det   at den er negativ betyder jo bare du ikke har det... de kan ikke se om du har hat det før...

Nåårh, troede faktisk godt man kunne måle antistoffer, hvis man havde været smittet? Og derfor ikke kunne blive smittet igen, hvis man først havde haft det én gang.. Sådan havde jeg da forstået det, da jeg googlede lidt rundt for et par mdr siden 

Men det er vidst bare mest sikkert, at manden ordner bakkerne 

Anmeld

19. juni 2013

Team Putte

CroQuis skriver:

Neeej, ikke andet end fluer og insekter, men det kommer der jo ind af vinduerne alligevel 

så kommer du ihvertfald ik til at få det fra kattene men husk du oz kan få det ved at spise rødt kød og vildt

Anmeld

19. juni 2013

CroQuis

Noneother skriver:

Ikke at du behøver at fortælle manden det. Men så længe at i skifter bakke HVER dag, så sker der ingenting. Noget med smitten og omkring de 24 timer..

Det samme gælder hvis i har indekatte, da de jo så ikke er udsat for smitten.

Okay 

Det kan være jeg holder det for mig selv lidt endnu 

Han burde kunne overleve 9 mdr, når jeg, har ordnet kattebakker de sidste 5 år 

Anmeld

19. juni 2013

CroQuis

Team Putte skriver:

så kommer du ihvertfald ik til at få det fra kattene men husk du oz kan få det ved at spise rødt kød og vildt

Uha, nu bliver det snart avanceret  

Dvs at man ikke må spise en rosa bøf eks?? Og må man så ikke spise vildt heller?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.