Toxoplasmose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.953 visninger
32 svar
10 synes godt om
19. juni 2013

CroQuis

Jeg har fået lægen til at tage en blodprøve, og teste for toxoplasmose, fordi jeg har 4 katte, og ville nødig smitte den lille.

Har så lige fået svar idag, at prøven er negativ, og det sagde lægen var godt??

Men så vidt jeg har forstået, er det "godt" hvis man har været smittet tidligere, for så har man dannet antistoffer, hvis man bliver smittet igen med baby i maven 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

modesty

CroQuis skriver:

Jeg har fået lægen til at tage en blodprøve, og teste for toxoplasmose, fordi jeg har 4 katte, og ville nødig smitte den lille.

Men så vidt jeg har forstået, er det "godt" hvis man har været smittet tidligere, for så har man dannet antistoffer, hvis man bliver smittet igen med baby i maven 

Hvis prøven er negativ, har du jo ikke været smittet?

Anmeld

19. juni 2013

Laulund87

Jeg arbejdede i dyrehandel da jeg var gravid og den var negativ så jeg kunne ske at blive smittet og måtte derfor ikke køre rent ved dyrene.

Så at din er negativ ville jeg mene er skidt For så kan du stadig blive smittet.. Hvis den var positiv var det godt for så har du fået smitten inden graviditet og så skader det ikke. Det er i hvert fald det jeg fik at vide.

Anmeld

19. juni 2013

sus82

Jeg har også fået den taget og den var positiv, så jeg behøver ikke at bekymre mig om det.

Anmeld

19. juni 2013

**Ønskebabyen

CroQuis skriver:

Det betyder jo bare at du skal læne dig tilbage, og lade manden gøre rent i deres bakker Det gør jeg i hvert fald! hihi

Anmeld

19. juni 2013

Team Putte

CroQuis skriver:

Så ordner manden bare bakker er det inde katte er der ingen fare overhoved

Anmeld

19. juni 2013

CroQuis

modesty skriver:

Hvis prøven er negativ, har du jo ikke været smittet?

Ja, det er jo også det jeg mener, og forstår ikke helt lægens svar..

Anmeld

19. juni 2013

CroQuis

Laulund87 skriver:

Jeg arbejdede i dyrehandel da jeg var gravid og den var negativ så jeg kunne ske at blive smittet og måtte derfor ikke køre rent ved dyrene.

Så at din er negativ ville jeg mene er skidt For så kan du stadig blive smittet.. Hvis den var positiv var det godt for så har du fået smitten inden graviditet og så skader det ikke. Det er i hvert fald det jeg fik at vide.

Det er nemlig også det jeg mener at have læst 

Var det alle dyr du ikke måtte skifte??

Jeg har kun hørt smitten kunne komme fra katteafføring eller jord 

Anmeld

19. juni 2013

CroQuis

**Ønskebabyen skriver:

Det betyder jo bare at du skal læne dig tilbage, og lade manden gøre rent i deres bakker Det gør jeg i hvert fald! hihi

Jaaah, det har han også gjort siden vi fandt ud af at jeg var gravid, men det er ikke heeeelt uden brok fra hans side 

Anmeld

19. juni 2013

CroQuis

Team Putte skriver:

Så ordner manden bare bakker er det inde katte er der ingen fare overhoved

De er inde, men har en lille gård de kan gå ud i 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.