Åh min lille muller!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
19 svar
6 synes godt om
19. juni 2013

HeidiØ

Williams højtelskede dagpleje mor har 9 ugers orlov, og er først tilbage d. 19/8. Så William skulle, sammen med de 3 andre dejlige børn, over til den faste gæstedagplejer, som de kender så godt

Hun ligger så med ryggen på ubestemt tid og nu er børnene spredt for alle vinde ved forskellige dagplejere. William er hos en som har en jævnaldrene dreng, hvilket er super. Og dagplejeren er også SÅ sød.

Men han græææææder bare når jeg aflevere! Jeg har aldrig prøvet at han har grædt før, så det er bare MEGA hårdt

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med indlægget, måske bare dele mine "sorger" om at aflevere og måske høre at det nok er meget alm når det er et fremmed sted og fremmede børn. Ændre det sig mon henover sommeren, hvis det skulle ske han skulle være der hele tiden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2013

Zelinasmor

HeidiØ skriver:

Williams højtelskede dagpleje mor har 9 ugers orlov, og er først tilbage d. 19/8. Så William skulle, sammen med de 3 andre dejlige børn, over til den faste gæstedagplejer, som de kender så godt

Hun ligger så med ryggen på ubestemt tid og nu er børnene spredt for alle vinde ved forskellige dagplejere. William er hos en som har en jævnaldrene dreng, hvilket er super. Og dagplejeren er også SÅ sød.

Men han græææææder bare når jeg aflevere! Jeg har aldrig prøvet at han har grædt før, så det er bare MEGA hårdt

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med indlægget, måske bare dele mine "sorger" om at aflevere og måske høre at det nok er meget alm når det er et fremmed sted og fremmede børn. Ændre det sig mon henover sommeren, hvis det skulle ske han skulle være der hele tiden?

Hvad siger dpen når du henter ham igen? Stopper han med at græde med det samme du går? 

Jeg kan sige så meget at nu har min datter gået ved samme dp i 10 måneder. Hun græder stadig hysterisk hver eneste morgen når hun bliver afleveret. Hun stopper med det samme man er væk og så hygger hun uden problemer hele dagen.  Nogen børn græder bare. Så længe du kan mærke du får en glad søn med hjem, så er der intet at være nervøs for. 

Anmeld

19. juni 2013

K&S

HeidiØ skriver:

Er det kommunal dagpleje? For så ville jeg da høre om ikke han kan blive der i alle 9 uger, så han ikke skal forholde sig til en ny DP igen

Men jeg tror det er meget normalt, det er jo ikke et sted, han plejer at være - har han mødt DP før?

Anmeld

19. juni 2013

B&J

Sender dig en kæmpe krammer det gør bare så ondt inden i men alm går der max 5 minutter så er de glade igen men forstår ham godt et nyt sted det andet er faste trykke rammer...

men håber når du henter ham at han har haft en vidunderlig dag

Anmeld

19. juni 2013

HeidiØ

xoxotasha skriver:

Hvad siger dpen når du henter ham igen? Stopper han med at græde med det samme du går? 

Jeg kan sige så meget at nu har min datter gået ved samme dp i 10 måneder. Hun græder stadig hysterisk hver eneste morgen når hun bliver afleveret. Hun stopper med det samme man er væk og så hygger hun uden problemer hele dagen.  Nogen børn græder bare. Så længe du kan mærke du får en glad søn med hjem, så er der intet at være nervøs for. 

Jamen det viser sig jo han så har haft en rigtig god dag. Han er glad når jeg kommer, ingen gråd der.

Åh for søren, det må også være hårdt. Men ja, man vænner sig vel til det - og så længe de stopper igen med det samme, såååeh.

Anmeld

19. juni 2013

HeidiØ

K&S skriver:

Er det kommunal dagpleje? For så ville jeg da høre om ikke han kan blive der i alle 9 uger, så han ikke skal forholde sig til en ny DP igen

Men jeg tror det er meget normalt, det er jo ikke et sted, han plejer at være - har han mødt DP før?

Ja, det er kommunal

Jeg vil gerne ha han skal over til den faste gæstedagplejer, sammen med de andre børn han kender fra sin alm dagpleje, ligeså snart hun bliver rask

Og nej, han har faktisk hverken mødt hende eller børnene før i mandags.. de er nemlig en anden gruppe, og går heller ikke i legestue sammen. Så ja, du har nok ret i det er meget normalt

Anmeld

19. juni 2013

HeidiØ

B&J skriver:

Sender dig en kæmpe krammer det gør bare så ondt inden i men alm går der max 5 minutter så er de glade igen men forstår ham godt et nyt sted det andet er faste trykke rammer...

men håber når du henter ham at han har haft en vidunderlig dag

Tak søde, ja han var der mandag og tirsdag også, og det viser sig jo han har hygget sig meget godt Så det er nok bare moren er lidt.. ja, du ved

Han er den yngste normalt og herovre er han faktisk den ældste. Så måske har han meget godt af at prøve det. Det bilder jeg i hvert fald mig selv ind

Anmeld

19. juni 2013

L&V

HeidiØ skriver:

Øv for en skod situation..
Det er bare så hårdt.. Tænker det har noget med alderen at gøre at han reagere nu og ellers ik har gjord det, de er bare vildt obs og følsomme lige nu. Så mon ik han bare ska vende sig til det og mor ska være stærk..

Vi har selv lige haft sådan en periode bare ved vores faste dp

Anmeld

19. juni 2013

MariaKyedDK

HeidiØ skriver:

Årh det lille pus  

det er helt normalt at han græder de første dage, det er jo nyt og en ny rutine han lige skal lærer nu det skal nok gå over. 

jeg forstår godt du er rigtig ked af det, jeg prøvede det så mange gange med min søn da han gik i dagpleje, og nøj hvor er det træls... 

det er også derfor at jeg denne gang overvejer at få lillesøster i vuggestue istedet for, for hold op med fridage osv de dagplejemødre har sig.

men på den anden side er det også rart at børnene er trykke i den lille gruppe de er , i en dagpleje  

Anmeld

19. juni 2013

HeidiØ

Månsson skriver:

Øv for en skod situation..
Det er bare så hårdt.. Tænker det har noget med alderen at gøre at han reagere nu og ellers ik har gjord det, de er bare vildt obs og følsomme lige nu. Så mon ik han bare ska vende sig til det og mor ska være stærk..

Vi har selv lige haft sådan en periode bare ved vores faste dp

Ja, hun sagde faktisk også det kunne ha noget med alderen at gøre. Øv altså, og så ved den faste dagplejer - det er skod.

Håber snart det går over!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.