Jeg er ked af.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2009

Klumpe-dumpe

suanne85 skriver:

Som der er nøvnt du er en god mor. Lyder som noget jeg selv kunne have skrevet det der.
Men jeg har fundet ud af at en rigtig veninde ik vil vøre sådan der, de vil acceptere det og forstå at man ik lige er den party uarttige man var før man fik et barn, man kan ik bare lige smide alt fordi de ringer, det kan ik lade sig gøre når man har en bette, det skal planlægges og de skal være forberedt på at det så også kan aflyses igen, alt kan ske med en bette i huset og sådan er det. Du skal slet ik undskylde osv for alt det du skriver der, så vidt jeg kan se er du jo ik herre over det meste af det der er foregået, og at ik vil have gæster når man lige er kommet hjem det er du ik alene om.

Efter jeg har fået Emil er der faktisk kun 1-2 veninder tilnage og det har så vist mig at de andre jo ik var rigtig veninder for så var de her stadig, nej det var dem der ku bruge en til byture osv, nu kan de knap nok hilse på en når man møder dem fordi man har fået banr. Så er man jo "voksen" og ik med på fest og ballade hver weekendsom man måske var før og det kan de ik acceptere.

Det er heller ikke forsi jeg undskylde for mine valg, under min graviditet eller efterfølgende. Det er dog det de mener jeg bør gøre.

At jeg ikke havde lyst til at få besøg af bekendte, (som jeg ikke har talt med i flere år, anden hvis vi tilfældigvis mødte hinanden) kom af at folk jo havde hørt jeg havde fået en lille pige på KUN 1395g, og de lige frem skrev til mig at de ALDRIG havde set sådan et lille barn, om de ikke måtte komme og se hende, hmmm f******* tror I selv.

Og nej jeg VIL ikke smide alt hvad jeg har i hænderne pga et tlf opkald. Men problemer er nok mere at ingen af dem ringer mere, for jeg er jo blevet en sur mokke, hvor det hele KUN handler om Malucca.

Det gør mig ondt at du har mistet "veninder" fordi du har fået Emil. Men som jeg har skrevet tidligere så tror jeg det er MEGET sundt at luge ud i sin "venne2 kreds. Og så holde ved dem der er GULD værd, og så gå gennem ild og vand for dem!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2009

Vingummien

malucca09 skriver:

Det er heller ikke forsi jeg undskylde for mine valg, under min graviditet eller efterfølgende. Det er dog det de mener jeg bør gøre.

At jeg ikke havde lyst til at få besøg af bekendte, (som jeg ikke har talt med i flere år, anden hvis vi tilfældigvis mødte hinanden) kom af at folk jo havde hørt jeg havde fået en lille pige på KUN 1395g, og de lige frem skrev til mig at de ALDRIG havde set sådan et lille barn, om de ikke måtte komme og se hende, hmmm f******* tror I selv.

Og nej jeg VIL ikke smide alt hvad jeg har i hænderne pga et tlf opkald. Men problemer er nok mere at ingen af dem ringer mere, for jeg er jo blevet en sur mokke, hvor det hele KUN handler om Malucca.

Det gør mig ondt at du har mistet "veninder" fordi du har fået Emil. Men som jeg har skrevet tidligere så tror jeg det er MEGET sundt at luge ud i sin "venne2 kreds. Og så holde ved dem der er GULD værd, og så gå gennem ild og vand for dem!!!

Ja det er også det og det bør du ikke gøre, for du har ik noget at undskylde, og forstår slet ik de ser det sådan.

Emil fylder også alt for mig, man reagere jo forskelligt på at blive mor, og for mig er det at være mest for ham og være sammen med ham alt det jeg kan, hvis min veninde vil ud at spise ved hun godt at der nok bliver sammen med Emil og det acceptere hun og syntes jo det er fedt at have ham med.

Havde også en veninde der kom da vi var indlagt og man ku tydelig mærke og se at det var for at se Emil og str osv det var ik for at høre om hvordan og hvorledes det gik nej da.
Kan godt forstå du sagde de ik kunne, er da svinsk er sku da ik sjovt at stå med sådan en bette en, hva tror de.

Og ja er sundt at rydde op i det, har gjort før.
Men er utroligt hva der skal til for at folk viser hvem de i virkeligheden er.

Jeg er 100%mor og det må folk acceptere.

Anmeld

8. juli 2009

Klumpe-dumpe

suanne85 skriver:

Ja det er også det og det bør du ikke gøre, for du har ik noget at undskylde, og forstår slet ik de ser det sådan.

Emil fylder også alt for mig, man reagere jo forskelligt på at blive mor, og for mig er det at være mest for ham og være sammen med ham alt det jeg kan, hvis min veninde vil ud at spise ved hun godt at der nok bliver sammen med Emil og det acceptere hun og syntes jo det er fedt at have ham med.

Havde også en veninde der kom da vi var indlagt og man ku tydelig mærke og se at det var for at se Emil og str osv det var ik for at høre om hvordan og hvorledes det gik nej da.
Kan godt forstå du sagde de ik kunne, er da svinsk er sku da ik sjovt at stå med sådan en bette en, hva tror de.

Og ja er sundt at rydde op i det, har gjort før.
Men er utroligt hva der skal til for at folk viser hvem de i virkeligheden er.

Jeg er 100%mor og det må folk acceptere.

Det erlige netop sådan en veninde bør være... At de ved at tingene kan ændre sig fra det ene øjeblik til det andet.

Anmeld

8. juli 2009

mor83'

Wow et flot navn du har givet til din datter, smukt *smiler*

Anmeld

8. juli 2009

Vingummien

malucca09 skriver:

Det erlige netop sådan en veninde bør være... At de ved at tingene kan ændre sig fra det ene øjeblik til det andet.

Ja nemlig.

Ved godt nogle måske mener jeg er for meget mor, men det er det der fungere for mig

Anmeld

8. juli 2009

Klumpe-dumpe

mor83' skriver:

Wow et flot navn du har givet til din datter, smukt *smiler*

Mange tak skal du have

Ville gerne ha´et specielt navn, men øhhh det er hvis ved at blive et rigtig trend navn

Trine.

Anmeld

16. juli 2009

anna-jonas

Godt skrevet, Trine..............håber at du har nogle veninder der er som de skal være, og som kan støtte dig og være der for jer begge.
Det er vigtigt som enlig mor, at bruge sit netværk, og bede om hjælp engang imellem. Har selv været alene med min store Jonas fra han var 15 mdr. til jeg mødte Jan, da han var 8 år. Det er til tider benhårdt, og der har man måske brug for en hånd til noget praktisk...........og ikke bare kaffeslabberas.*S*

Knus Mette

Anmeld

17. juli 2009

Barbamama

Hold da op det var godt skrevet.... Og sikke en læsning jeg kom igennem, Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvorfor din veninde har sagt som hun har. Det er bare ikke i orden uanset hvad. Har du vist hende hvad du har skrevet? Det kunne måske få hende til at tænke sig lidt om. Jeg tænker da bare at jeg har fået en sund og rask datter og jeg kan da heller ikke overskue at folk kommer hele tiden og har også sagt nej til veninder som heldigvis forstod at der dumpede mange andre ind ad døren og at vi havde brug for en lille pause.... Føler sgu med dig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.