Jer med angst/tanker/forstillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2014

Met4444

Anonym skriver:

Hmm... Hvordan forklare jeg dette? Jeg tror bestemt at jeg lider af angst... har gået til psykolog, bla. For at arbejde med disse "tanker"... Nogle gange, når jeg er mest sårbar, kan jeg PLUDSELIG få en tanke ind mit hoved! Som feks. Måske elsker jeg ikke mit barn, tænk hvis jeg bliver morder en dagellet tænk hvis jeg faktisk er pædofil og alt muligt andet forfærdeligt!!!??? Jeg kan få de mest forfærdelige tanker, som de fleste gange desværre ikke "blot" forbliver tanker.... "de" vokser og vokser, og sættet dig til angst. Jeg får et rigtig kRftigt sug i maven, og koldsved. Mit hjerte hamre derud ad og jeg får det fysisk dårligt!! Jeg ville sådan ønske at jeg bare kunne sige "hold nu op med at tro på de latterlige tanker...det er din hjerne det spillet dig et pus" men alligevel får jeg på en eller anden måde overbevist mig selv om, at det måske passere alligevel? Nogen der har god erfaring med nogle terapeuter der kan hjælpe mig med at fjerne min angst, når den i alle mulige forklædninger dukker op? Er der en god måde at fjerne eller dæmpe angsten selv? Tak fordi du/i læste med... Jeg kan vel ikke være den eneste i hele verden, som lider af disse angst/tanker, som pludselig dukker op

Hej 

jeg har skrevet til din beretning. Håber det er gået godt for dig? Vh Mette 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2014

Met4444

Nanves skriver:

Hej, jeg har også den angst du beskriver, så du er bestemt ikke alene i verden! jeg er i behandling, og får både "lykkepiller" og beroligende medicin, da jeg også har en depression. Du er meget velkommen til at skrive til mig, det vil også være dejligt at have en anden at snakke med, da man jo føler at det er det værste i verden man går rundt og tænker på!!

Kender det!! Total forvirring og kaos og afmagt og frygt og angst fylder en med disse tanker. Er du kommet ovenpå igen, jeg er såmen midt min største krise. Svær fødselsdeprission . Vh mette 

Anmeld

30. september 2014

Anonym trådstarter

Nanves skriver:

Hej, jeg har også den angst du beskriver, så du er bestemt ikke alene i verden! jeg er i behandling, og får både "lykkepiller" og beroligende medicin, da jeg også har en depression. Du er meget velkommen til at skrive til mig, det vil også være dejligt at have en anden at snakke med, da man jo føler at det er det værste i verden man går rundt og tænker på!!

Tak for dit svar. Har ikke været logget på meget længe. Men jeg har haft det rigtig rigtig godt er selv på 10 MG antideprresiv. Dog kommer der stadig nogle tilbagefald:-( jeg vil rigtig gerne skrive til dig, hvis jeg falder tilbage igen? Må jeg det? Det er jo ikke ligefrem et angst emne så mange kan sætte sig ind i:-( tak!!

Anmeld

30. september 2014

Anonym trådstarter

Met4444 skriver:

Kender det!! Total forvirring og kaos og afmagt og frygt og angst fylder en med disse tanker. Er du kommet ovenpå igen, jeg er såmen midt min største krise. Svær fødselsdeprission . Vh mette 

Det er VIRKELIG rart, ikke, at være alene med disse slags nedbrydelsen tanker!! Tusind tak for dit mod til at dele dem med mig! Jeg er i KLAR bedring. Snakker fast med psykolog hver 2 mdr. Og er på 10 mg antideprresiv. Men har haft angsten nogle gange siden:-(

håber det går bedre med dig! Det er rædselsfulde!

Anmeld

30. september 2014

Anonym trådstarter

Met4444 skriver:

Hej 

jeg er lige blevet medmor til 2 tvillinge piger, de er 8 uger nu. Og tro mig jeg er det samme igennem, det startede med død og ulykker og lige pludselig kom tanken pædofil og det hele kørte i ring med tvangstanker der altid kørte på børnene. Jeg er på 2,5 uge hen i medecin behandling, så håber snart der er bedring i mine total frustrerne og overhovede ikke acceptale tvangstanker. Hvordan går det dig ? Er du kommet videre efter disse tanker, siger til mig selv, du er syg, din hjerne kortsluttet, ellers blir jeg sindsyg!!! Tror aldrig jeg kommer videre ( vh Mette 

Mette har du fået en tid hos psykolog? Det har nemlig hjulpet mig allermest! Jeg startede hos ham, pga fødselsdepression, som udviklede sig til disse grimme tvangs tanker...du må ikke give op ! Det er en lang vej, men til sidst lære hjernen selv at takle disse tanker. Når jeg får tilbagefald bliver jeg STIV af skræk. Får grimme tanker/billeder. Mister appetitten og får koldsved. Men efter et par års træning fra psykologen, så er jeg blevet bedre til at "grine" af angsten og skubbe den til side. Håber virkelig du får det bedre snart:-(

Anmeld

1. oktober 2014

Met4444

Anonym skriver:

Mette har du fået en tid hos psykolog? Det har nemlig hjulpet mig allermest! Jeg startede hos ham, pga fødselsdepression, som udviklede sig til disse grimme tvangs tanker...du må ikke give op ! Det er en lang vej, men til sidst lære hjernen selv at takle disse tanker. Når jeg får tilbagefald bliver jeg STIV af skræk. Får grimme tanker/billeder. Mister appetitten og får koldsved. Men efter et par års træning fra psykologen, så er jeg blevet bedre til at "grine" af angsten og skubbe den til side. Håber virkelig du får det bedre snart:-(

Hej ja har tid hos psykolog og det var første gang i går, tror desværre også der går lang tid med at bearbejde disse forfærdelige tanker. Men ja angsten vokser i en. Jeg får nu 100 mg sertralin og håber det snart begynder at hjælpe efter 3 ugers behandling. Ved du det? Og du er altid velkommen til at skrive til mig også

Anmeld

4. oktober 2014

Met4444

Anonym skriver:

Må så sige at jeg ikke har det meget bedre, var personligt ved at indlægge mig selv i mandags, for alle de frustrende tvangs tanker, men jeg begynder at få mindre af dem, og det er jo fremskridt, en time af gangen. Kan ikke gøre andet. Og håber det bedste for dig også. Og vi kan jo snakkes på fb hvis det er, (mette frost skøttrup ) 

Anmeld

12. oktober 2014

Nanves

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Har ikke været logget på meget længe. Men jeg har haft det rigtig rigtig godt er selv på 10 MG antideprresiv. Dog kommer der stadig nogle tilbagefald:-( jeg vil rigtig gerne skrive til dig, hvis jeg falder tilbage igen? Må jeg det? Det er jo ikke ligefrem et angst emne så mange kan sætte sig ind i:-( tak!!

Selvfølge må du det, det er ikke det man lige går hen til kollegaerne på arbejdet og fortæller, selvom man ved at det faktisk ikke er så slemt som man selv går og tror. Det har været den (fucking) værste periode i mit liv, for "hvorfor tænker jeg overhovedet på de ting?", men på den anden side, så kan jeg godt se nu, at det måske har været nødvendigt for at åbne mig selv og forsøge at sætte ord på hvad man føler. Har gået til både psykiater, er blevet fulgt af en sygeplejerske og nu går jeg til psykolog. Min trøst til jer er, at selvom det ser sort ud, så kommer det hele til at bliver bedre! Jeg et ikke på piller mere. Jeg var bange for at min datter ville tage skade af min tilstand, hun er den dejligste og mest kærlige pige jeg kender! Jeg lærte med tiden at tankerne kom når jeg var træt/udkørt, og det er man jo når man har depression og angst. Så giv jer selv tid til at slappe af.

Anmeld

12. oktober 2014

Nanves

Nanves skriver:

Selvfølge må du det, det er ikke det man lige går hen til kollegaerne på arbejdet og fortæller, selvom man ved at det faktisk ikke er så slemt som man selv går og tror. Det har været den (fucking) værste periode i mit liv, for "hvorfor tænker jeg overhovedet på de ting?", men på den anden side, så kan jeg godt se nu, at det måske har været nødvendigt for at åbne mig selv og forsøge at sætte ord på hvad man føler. Har gået til både psykiater, er blevet fulgt af en sygeplejerske og nu går jeg til psykolog. Min trøst til jer er, at selvom det ser sort ud, så kommer det hele til at bliver bedre! Jeg et ikke på piller mere. Jeg var bange for at min datter ville tage skade af min tilstand, hun er den dejligste og mest kærlige pige jeg kender! Jeg lærte med tiden at tankerne kom når jeg var træt/udkørt, og det er man jo når man har depression og angst. Så giv jer selv tid til at slappe af.

Nå ja, jeg har også gået i en ocd gruppe. Det hjalp faktisk rigtig meget! I må gerne skrive til mig hvis i har brug for det, ved hvordan det er når man har brug for at snakke med en, som ikke bare sidder med et spørgsmålstegn hele fjæset. Mit Nr.  Er 21967944

Anmeld

12. oktober 2014

Nanves

Met4444 skriver:

Hej 

jeg er lige blevet medmor til 2 tvillinge piger, de er 8 uger nu. Og tro mig jeg er det samme igennem, det startede med død og ulykker og lige pludselig kom tanken pædofil og det hele kørte i ring med tvangstanker der altid kørte på børnene. Jeg er på 2,5 uge hen i medecin behandling, så håber snart der er bedring i mine total frustrerne og overhovede ikke acceptale tvangstanker. Hvordan går det dig ? Er du kommet videre efter disse tanker, siger til mig selv, du er syg, din hjerne kortsluttet, ellers blir jeg sindsyg!!! Tror aldrig jeg kommer videre ( vh Mette 

Hej Mette, jeg føler så meget med dig. Man tror aldrig at man kan komme til at Være et normalt menneske efter den første tid inde i den skide depression med de trælse tanker. Jeg sagde til mig selv at jeg ikke havde lov til at leve, når jeg tænkte sådan. Jeg havde lyst til at dø, forsvinde væk fra min mand og datter, da de ville jo have et meget bedre liv uden mig.... tro mig, jeg har været langt ude. Men du kommer over det. Jeg tror, at grunden til at jeg har disse tanker, er både fordi jeg tænker og bekymre mig for meget og selvfølgelig også tvangstankerne, fordi (den hørte jeg ofte under min behandling, det kommer du nok også til ) hvis jeg siger, at du ikke må tænke på en lyserød kanin, hvad tænker du så på? Min kampgejst kom fra min datter, jeg ville ikke give op før de lorte tanker var ude af verden... igen, hvis du/i har brug for at skrive, så gør det. Ved hvordan det er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.