Hvor går jeres grænse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2013

HeidiØ

Min grænse går... nej, vent! Jeg havde sku ingen Hehe.. jeg havde intet imod at folk talte og rørte ved maven.

Men igen, kan jeg sagtens forstå dig. Jeg havde selv regnet med jeg ville synes det var ubehageligt, men det synes jeg på mystisk vis ikke.

Respekterer dog andre som IKKE vil ha det Men det er som regel ældre mennesker der er helt vilde for at høre!

Giv dem et dap over nalderne og sig de skal la vær

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har intet problem med at folk rører ved min mave. Mærkeligt nok for jeg er normalt meget reserveret.

Men... Jeg ville blive noget chokeret hvis folk bare løftede op i min bluse.

Anmeld

17. juni 2013

Mother-love

Man er forskellige. Men specielt den ældre generation gør den slags meget. Men tror simpelthen det er forsider er så lang tid siden de selv var gravide.
Og tror man som kvinde altid vil savne en graviditet bare en smugle. For det er virkelig specielt.

Jeg var ligeglad med folk rørte min mave.
Men ligefrem at rykke op i tøjet var jeg nok blevet sådan lidt hallo over.
Men synes du skal sige det til dem. For jeg tror ikke de ved at det kan være grænseoverskridende for nogen.

Anmeld

17. juni 2013

Aabye

Jeg sagde fra over for min bedstemor da jeg var gravid første gang.. Sagde til hende at jeg synes det var VILDT grænseoverskridende og at jeg ikke brød mig om det.. Hun blev vildt fornærmet.. 

Men altså, jeg var kun 10 uger henne da hun gjorde det hvilket betød at man ikke kunne se noget som helst endnu.. :s

Hun har dog fået lov til at mærke senere da baby så begyndte at sparke helt vildt.. Og jeg tror det er det de håber på at mærke.. 

I min anden graviditet spurgte hun om det var okay at hun rørte maven og hun respekterede at jeg generelt ikke brød mig om det

Anmeld

17. juni 2013

Rikke2404

Stivdie skriver:

Har du overvejet at smække en hånd på deres mave og begynde at gramse hundt også? Tror nok farmor og mormor skal fatte hentydningen når du begynder at løfte op i deres bluse
Selv har jeg ikke haft noget imod det indtil videre, men folk har faktisk også været søde til at spørge - og dem der har rørt uden at spørge om lov, har kun gjort det ganske kort

Haha, ja det kunne jeg godt se det komiske i  Selvom jeg nu ikke kunne få mig selv til det  Der var du heldig. Sådan ville jeg ønske det var ved mig. Den ene gang hvor den skøre mormor løftede op i min bluse, var til at markede, (du ved, som i det med en masse dyr og boder osv.). Det var nu lidt pinligt, med alle de folk omkring os.  Og det var endda i starten, hvor det bare ligner at man er delle fed 

Anmeld

17. juni 2013

FrkZier

Rikke2404 skriver:

Nu tænker jeg på det med vores tykke babymaver 

Jeg ved ikke om det bare er mig der er lidt.. sippet.. Men jeg kan simpelthen ikke have, når folk kommer og nusser min mave, og snakker babysnak til den. Jeg syntes det er grænseoverskridende, på en måde? 

Min kærestes farmor og mormor er de værste! De rør mig nok mellem 1 og 3 min ad gangen på maven. Uanset om de hverken har spurgt om de måtte, eller om samtaleemnet overhoved vedrør graviditeten.  Nogengange kan de løfte op i mit tøj, for at se selve maven. Det er altså for irriterne! 

Hvordan har i det med sådan noget? Er det bare mig som er lidt mærkelig? 

jeg synes det væreste var når FREMMEDE!! gjorde det..

ja man skulle tro det var løgn, men hold nu op hvor oplevede jeg ofte fremmede der kom hen og rørte - og spurgte om vildt upassende spørgsmål ang. min graviditet

der var en mand ved bussen der spurgte mig hvor meget jeg havde taget på HVEM GØR DET??

Anmeld

17. juni 2013

Louise Jørgensen

Hej...

Jeg er også dybt reserveret og blufærdig og det gælder stadig nu hvor jeg er gravid og man kan se maven.

Dem jeg kender må gerne røre min mave, når det passer MIG

Den eneste der må røre når det passer ham er- som sagt før, ham der har lavet den 

Dine regler og grænser gælder ingen andres.

God dag

Anmeld

17. juni 2013

Rikke2404

Line - med 2 boblinger skriver:

Jeg sagde fra over for min bedstemor da jeg var gravid første gang.. Sagde til hende at jeg synes det var VILDT grænseoverskridende og at jeg ikke brød mig om det.. Hun blev vildt fornærmet.. 

Men altså, jeg var kun 10 uger henne da hun gjorde det hvilket betød at man ikke kunne se noget som helst endnu.. :s

Hun har dog fået lov til at mærke senere da baby så begyndte at sparke helt vildt.. Og jeg tror det er det de håber på at mærke.. 

I min anden graviditet spurgte hun om det var okay at hun rørte maven og hun respekterede at jeg generelt ikke brød mig om det

Fuldstændig det samme her  Der min bluse blev rykket op, var jeg i 12. uge, og der lignede det var en delle mave. Pinligt 

Hvis jeg siger fra, tror jeg måske også det ville blive lidt fornærmet..

Tror også det ville være noget andet, når jeg får en stor mave. Så man rigtig kan se at det er en babymave 

Anmeld

17. juni 2013

mommy1991

Rikke2404 skriver:

Jeg ved ikke om det bare er mig der er lidt.. sippet.. Men jeg kan simpelthen ikke have, når folk kommer og nusser min mave, og snakker babysnak til den. Jeg syntes det er grænseoverskridende, på en måde? 

Min kærestes farmor og mormor er de værste! De rør mig nok mellem 1 og 3 min ad gangen på maven. Uanset om de hverken har spurgt om de måtte, eller om samtaleemnet overhoved vedrør graviditeten.  Nogengange kan de løfte op i mit tøj, for at se selve maven. Det er altså for irriterne! 

Jeg har heldigvis ikke været ude for at folk har hevet op i min trøje - for dét ville være totalt grænseoverskridende for mig 

I starten, hvor jeg ikke havde mave på, synes jeg bare det var så underligt når folk ville røre og jeg skulle stå der og sige/tænke: "Ja, lige nu rører du så ved min delle, baby er stadig så lille at den ligger gemt nede i mit bækken...... "

Men, nu hvor baby er så stor at man tydeligt kan mærke at der er en baby derinde har jeg vænnet mig lidt til det. Men folk har også været utrolig søde til at spørge først - har faktisk ikke været ude for nogen som helst der har rørt uden at spørge først. Eller, jo, min kæreste - men han må røre aaaaalt hvad han vil 

Anmeld

17. juni 2013

mrhl

Rikke2404 skriver:

Altså nu er jeg ikke så langt henne, og ser nok mest bare småfed ud.... Men jeg frygter seriøst det jeg har læst om, at når man rigtig får mave, og FREMMEDE rører ved maven. Dét tror jeg slet ikke jeg kan håndtere
Jeg synes allerede det er vildt grænseoverskridende at min kærestes farmor hele tiden aer min mave når vi ses, for der er bare ikke rigtig noget at ae, andet end lidt overskudsdelle!
Men hun er familie, og hun er glad, så jeg siger ikke noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.