Hvor går jeres grænse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.554 visninger
31 svar
12 synes godt om
17. juni 2013

Rikke2404

Nu tænker jeg på det med vores tykke babymaver 

Jeg ved ikke om det bare er mig der er lidt.. sippet.. Men jeg kan simpelthen ikke have, når folk kommer og nusser min mave, og snakker babysnak til den. Jeg syntes det er grænseoverskridende, på en måde? 

Min kærestes farmor og mormor er de værste! De rør mig nok mellem 1 og 3 min ad gangen på maven. Uanset om de hverken har spurgt om de måtte, eller om samtaleemnet overhoved vedrør graviditeten.  Nogengange kan de løfte op i mit tøj, for at se selve maven. Det er altså for irriterne! 

Hvordan har i det med sådan noget? Er det bare mig som er lidt mærkelig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2013

Maja_4000

Min regel var: hvis du ikke har været med til at lave maven, skal du ikke røre den!

Jeg hadede det også .. Men nogle mennesker forstår det bare ikke .. For dem er det helt naturligt, at det gør man bare! .. Så jeg tror at du er nødt til at melde ud, at nu ikke bryder dig om det

Anmeld

17. juni 2013

esioul

Rikke2404 skriver:

Jeg ved ikke om det bare er mig der er lidt.. sippet.. Men jeg kan simpelthen ikke have, når folk kommer og nusser min mave, og snakker babysnak til den. Jeg syntes det er grænseoverskridende, på en måde? 

Min kærestes farmor og mormor er de værste! De rør mig nok mellem 1 og 3 min ad gangen på maven. Uanset om de hverken har spurgt om de måtte, eller om samtaleemnet overhoved vedrør graviditeten.  Nogengange kan de løfte op i mit tøj, for at se selve maven. Det er altså for irriterne! 

Jeg er selv en af dem der kan finde på det

Tænker faktisk ikke det kan være grænseoverskridende for den der bærer den, og det er jeg ret sikker på dem der rører din heller ikke gør.

Anmeld

17. juni 2013

vitapigen

I starten af graviditeten hvor man næsten ingen mave havde, brød jeg mig bestemt ikk om det. Men senere hvor man blev stor og rund havde jeg ikke noget imod det. og vil jeg sgu ikke finde mig i hvis folk løfter op i mit tøj for at se maven (er ikke sket)

Men synes du er nød til at melde klart ud at du ikke bryder dig om det.

Anmeld

17. juni 2013

Stivdie

Rikke2404 skriver:

Har du overvejet at smække en hånd på deres mave og begynde at gramse hundt også? Tror nok farmor og mormor skal fatte hentydningen når du begynder at løfte op i deres bluse
Selv har jeg ikke haft noget imod det indtil videre, men folk har faktisk også været søde til at spørge - og dem der har rørt uden at spørge om lov, har kun gjort det ganske kort

Anmeld

17. juni 2013

Valle81

Jeg kan godt forstå, at det er grænseoverskridende, men samtidig tænker jeg også hey, de er jo bare vildt begejstrede, glade, forventningsfulde osv.

Jeg synes som udgangspunkt, at folk skal spørge inden de rører, hvilket jeg selv gør, da jeg ved det kan være grænseoverskridende for nogen.

Men på den anden side, så synes jeg man skal se på det positivt, og tænke, nåh ja Herre Gud, de synes jo bare min mave er alt for "lækker":0)

Anmeld

17. juni 2013

Rikke2404

Maja_4000 skriver:

Min regel var: hvis du ikke har været med til at lave maven, skal du ikke røre den!

Jeg hadede det også .. Men nogle mennesker forstår det bare ikke .. For dem er det helt naturligt, at det gør man bare! .. Så jeg tror at du er nødt til at melde ud, at nu ikke bryder dig om det

Haha, fin regl 

Kan godt ske at det bare ligger til det ældre publikum, at man bare kan tillade sig den slags  For det er jo deres små oldebørn der ligger derinde.. Puha  Det er nu bare for meget! Har det bare lidt skidt med at sige fra, hvis de gamle nu bliver stødt 

Anmeld

17. juni 2013

Hyacinth

Rikke2404 skriver:

Synes bestemt ikke, du er mærkelig/sippet 

Jeg havde det nøjagtig som dig og det var ikke altid så fedt, at blive gramset på. Jeg synes, du skal prøve at sige fra på en pæn måde. Så du får sat grænsen og gør det, så de ikke bliver kede af det.

Sig f.eks. noget i stil med; "Jeg synes, det er rigtig rart, at du/I har så stor interesse i baby, men jeg synes altså det er lidt for intimt/grænseoverskridende, at blive aet på maven"

Dog var jeg ikke selv så god til at få sagt fra, men til sidst vænnede jeg mig nok bare til det og tænkte ikke så meget over det, når først situationen var "ovre". 

Anmeld

17. juni 2013

Silas&Mille

Jeg kunne heller ikke have tanken om at andre end min kæreste skulle rører maven. Jeg var dog så heldig at folk ikke gjorde det ved mig. Har været ude for det én gang i løbet af 2 graviditeter.

Men forstår dig fuldt ud. Sig noget til dem, så må de blive fornærmet hvis de ikke lige forstår det. Det er DIN krop, bare fordi du er gravid er den ikke allemands eje.

Anmeld

17. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min grænse gik ved fremmede ældre damer, der ik ku lade maven være, når man stod i køen ved købmanden! Har prøvet det flere gange, og det er da for mærkeligt!!

Men ellers syntes jeg bare at det var lidt hyggeligt, nå familie og venner SPURTE om de måtte mærke maven. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.