Hvad er din holdning til dette?
Synes du at dine børn skal have lov til at have Iphone som 3 årige og computer/fjernsyn på eget værelse osv..?
Eller lever du efter at dine børn skal vokse op som du selv har gjort, altså med minimal adgang til fjernsyn, telefoner og alt det andet?
Hvorfor? Fordele og ulemper 
Minimal adgang? Jeg var fjernsynsnarkoman da jeg var 6 år og Nintendofreak inden jeg blev 10. 
Jeg har en søn (20 mdr.) med mega meget krudt i røven som elsker at tonse rundt og hærge og lege i sandkasser og udforske naturen.
Han er for nylig blevet meget glad for at se TV selvom det ikke er noget hans far og jeg har fordret. Lidt overraskende at det kom så tidligt, synes jeg, taget i betragtning at vi forældre aldrig ser fjernsyn når han er vågen.
Jeg har det sådan her: I min verden handler det ikke om hvilket medie mit barn bliver introduceret for, men hvordan. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være meget bedre for mit barns udvikling at vi læser en bog sammen end at vi ser TV sammen eller kigger på en app sammen.
Når min søn ser fjernsyn eller er på ipad'en, er det sammen med mig og vi snakker om det vi ser. Jeg kommenterer på hvad der foregår og han siger de ord han kan når noget genkendeligt dukker op på skærmen. Fuldstændig ligesom når vi læser en bog (som han i øvrigt også er meget glad for).
Han kommer ikke til at få fjernsyn på sit værelse de første mange år. At se film er for mig noget socialt, en oplevelse man bearbejder sammen. Film er mit medie, det er mit arbejde, min hobby og min passion og jeg har svært ved at forestille mig at det ikke vil smitte af på min søn. Som jeg ser det, handler det om at være selektiv og præsentere ham for kvalitet (hvilket jeg har gode forudsætninger for) - og gøre det til en fælles oplevelse.
Spillemaskiner vil han få hvis han vil, men igen vil det være noget der foregår i stuen hvor vi andre er tilstede.
Ipad'en regner jeg med skal bruges til læreprogrammer når han bliver lidt større og skal lære at læse og regne. Og selvfølgelig også til sjove spil, men alt med måde.