Elektronik og børn. (TV, Iphones osv.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2013

SjeBets

vores børn har adgang til det hele, de store har selv sparet op til tablets, de har adgang til computere, den helt store har en på værelset, de har alle tv på værelset. de har en konsol på hver af værelserne, og vi har en Wii i stuen, og de har alle nintendoer, den store her en mobil, de små må vente til de bliver omkring 10. 

Selv om de har adgang til meget og selv ejer nogle gadgets, så er det ikke ens betydene med at de bruger det, tv på værelserne er stort set aldrig i brug, måske til en film en gang i måneden. Konsollerne på værelserne bliver heller ikke brugt, Wii´en måske 2 gange i måneden, mens så er det alle der spiller, og det er bare hyggeligt, tabletterne bliver brugt lidt oftere, men der er kvote på, men det som bliver brugt aller aller mest i vores hjem er trambolinen, og så vil de gerne kører på fodermaskine og minelæsser, vi har en farm. Så de er ude så meget som de kan. til  trods for af vi har stort set alt i elektronik, men jeg er også IT og El nørd, det gør en stor del jo. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

Hvem?

Muhmi skriver:

Hvad er din holdning til dette?

Synes du at dine børn skal have lov til at have Iphone som 3 årige og computer/fjernsyn på eget værelse osv..?

Eller lever du efter at dine børn skal vokse op som du selv har gjort, altså med minimal adgang til fjernsyn, telefoner og alt det andet?

Hvorfor? Fordele og ulemper

Herhjemme er det et NO GO mht. iphone, Ipad osv. for vi har ingen af delene

Min Mac er min com. og skal ikke bruges til spil og spas, det samme gælder min smartphone

De ser det gode gamle Disney om fredagen, hvor de for et kinderæg, ellers er vi at finde udenfor

Jeg er klart tilhænger af frisk luft, fremfor elektronik - det skal de nok fange senere.

Anmeld

16. juni 2013

Faith

Hvem? skriver:

Herhjemme er det et NO GO mht. iphone, Ipad osv. for vi har ingen af delene

Min Mac er min com. og skal ikke bruges til spil og spas, det samme gælder min smartphone

De ser det gode gamle Disney om fredagen, hvor de for et kinderæg, ellers er vi at finde udenfor

Jeg er klart tilhænger af frisk luft, fremfor elektronik - det skal de nok fange senere.

Det ene behøver bestemt ikke udelukke det andet!

Anmeld

16. juni 2013

Hvem?

Det ene behøver bestemt ikke udelukke det andet!

Nej da, slet ikke - men vi er overhovedet ikke elektronik "nørder" og har "bare" til husbehov

Mac'en bruger jeg til uni og min mobil til at snakke i - en sms i ny, og billeder, that's it

Vi er alt for nærige til at købe Ipad, Iphones osv. for vi mangler det ikke

Og fjernsynet glemmer vi altid at tænde, så det er begrænset hvad der bliver set, og vi har heller ikke en gang alle de der tegnefilmskanaler, så det går nok også hurtig død

Anmeld

16. juni 2013

DianaRJS

Muhmi skriver:

Synes du at dine børn skal have lov til at have Iphone som 3 årige og computer/fjernsyn på eget værelse osv..?

Eller lever du efter at dine børn skal vokse op som du selv har gjort, altså med minimal adgang til fjernsyn, telefoner og alt det andet?

begge mine drenge har tv på værelserne, men KUN fordi det var noget jeg havde til at ligge...

men når det så er sagt er tvet tændt 30 min om dagen, og så er det nok!

udover det har vi ipad som de i weekenderne kan få lov at spille på i 15 min, og resten af tiden er det enten leg på værelserne, eller i haven eller hvad mor nu finder på

Anmeld

16. juni 2013

Faith

Hvem? skriver:

Nej da, slet ikke - men vi er overhovedet ikke elektronik "nørder" og har "bare" til husbehov

Mac'en bruger jeg til uni og min mobil til at snakke i - en sms i ny, og billeder, that's it

Vi er alt for nærige til at købe Ipad, Iphones osv. for vi mangler det ikke

Og fjernsynet glemmer vi altid at tænde, så det er begrænset hvad der bliver set, og vi har heller ikke en gang alle de der tegnefilmskanaler, så det går nok også hurtig død

Hvis al elektronikken begyndte at påvirke mine drenges lyst til at klatre i træer, køre på traktorer, cykle og i det hele taget bare lege ude, ja så blev der helt klart også indført restriktioner herhjemme. Der er nu ikke noget som røde kinder og beskidt tøj

Anmeld

16. juni 2013

Hvem?

Faith skriver:

Hvis al elektronikken begyndte at påvirke mine drenges lyst til at klatre i træer, køre på traktorer, cykle og i det hele taget bare lege ude, ja så blev der helt klart også indført restriktioner herhjemme. Der er nu ikke noget som røde kinder og beskidt tøj

Nej vel, drengene her er bare opvokset med udelivet, når både mor og far elsker at være ude også bor vi på en gård, så det er jo altid et eller andet ragelse at lave udenfor

Anmeld

16. juni 2013

Moma

Vi prøver at finde den hårfine balance - og jeg synes , vi har fundet den. Den store på 9 har en Nintendo DSi, en Ipod og fjernsyn på værelset. Hun har ikketelefon.

Det er lige før, at det er lægeordineret - hun har et stort behov for at falde helt ned, når hun kommer fra skole/SFO. Men vi styrer, hvad og hvor meget der bliver set/spillet.

Den lille ser lidt fjernsyn og spiller en smule på tablet/telefon. Men det er langtfra hver dag.

Anmeld

16. juni 2013

Laulund87

Maria ser ikke meget tegnefilm, det har hun for travlt til. Det er mest om morgenen i weekenderne hvis hun endelig kigger det..

Vi er tit på Biblioteket og lege og der har en ipad fanget hendes interesse. Hun spiller noget med bogstaver og tal. Så vi overvejer at købe en tablet til hende når hun bliver 4 år til jul.

Anmeld

16. juni 2013

Miss BananaHammock

Vi har altid joket med at vores børn ville blive iBørn

Vi er gadget mennesker og det vil smitte af på vores børn. Uden tvivl!

Vi har stort tv, appletv, Wii, PS, en iPad begge to, en Macbook begge to, en iPhone begge to osv osv. Så vores børn vil helt sikkert blive påvirket af vores store behov/forbrug, og vi har allerede snakket om, at når at mandens iPad skal skiftes ud inden for de næste år, så får Alexander den. Vi vil ikke holde vores børn fra it og elektronik, da det som sagt er så stor en del af vores egen hverdag.

Vi har dog tilgengæld ingen tv i vores soveværelse, i køkkenet eller andre steder end i stuen, og vores børn skal ikke have det på deres værelser. Vi tog det ud da vi flyttede i hus, og vi sover meget bedre. Vi ligger ikke og liiiige skal se en dum serie også kommer til at sove for sent f.eks.
Tilgengæld kan man jo se tv på iPad'en, så der skal vi tage stilling til hvorvidt det er ok at de kommer til at ligge med den i sengen eller ej.

Jeg tror på at børn har godt af at blive introduceret til forskellige elektroniske ting, da det ikke forsvinder. Tværtimod.

Om et barn kommer bagud hvis det ikke har en iPhone som 3 årig - det tror jeg ikke. Men der synes jeg mere problemet er at en 3 årig ikke skal have en telefon. Ikke så meget at det er elektronik. Men hvem skal en 3 årig lige ringe til?

Vil lige tilføje - bare fordi man har en iPad - betyder det jo ikke at man ikke kan lide at klatre i træer, lege i sandkasse osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.