Hvor tidligt prøver de at redde baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Carina:-)

isabellasmor skriver:

min fætter blev født i uge 21+... og han er en sund og rask dreng på 14 år idag 

Uge 21??? Tror du ikke du har hørt forkert`? 

Synes jeg har læst at den yngst levende baby er fra USA og født i uge 23?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Faith

isabellasmor skriver:

Uge 21?????? Det har jeg aldrig hørt om! Hvilket sygehus var det?

Anmeld

14. juni 2013

Maja88

Maja84 skriver:

Jeg tror at det er fordi det er lidt en gråzone, hvis barnet lever når det bliver født, gør de ko nok hvad der er muligt, men få sygehuse har kapacitet til præmature og bliver overflyttelse til de sygehuse hvor ekspertisen er. Jeg tror så bare der er grænser hvad de kan gøre før 23/24 uger og selv der er det yderst kritisk for de små

Jeg tænker de nok skal prøve at redde det hvis det er kommet til verden..

Men ikke inden.. er sådan jeg tænker redde babyen...  

Jeg mærkede i min første graviditet liv hver dag fra 15+4og da jeg så var 23+6 havde jeg ikke mærket hende i et døgn.. ringede til fg og fik at vide de ingenting kunne/ville gøre da jeg ikke var 24+0.. total latterligt

Anmeld

14. juni 2013

Moar2012

isabellasmor skriver:

Uge 21?? Det kan ikke være rigtigt verdens mindste baby er en puge født i uge 22 så tror du har hørt forkert

Anmeld

14. juni 2013

DianaRJS

Faith skriver:

Der er åbenbart forskellige regler, for jeg blev tjekket på fødegangen i uge 19 og 20 pga. sindssygt mange plukveer. Men det var selvfølgelig osse med tvillinger.

du bliver tilknyttet fg, uge 20+0 med tvillinger og normalt 24+0 med en...

var i hvert fald det jeg fik fortalt til nf for 3 uger siden men kan self også være forskellig fra region til region

Anmeld

14. juni 2013

Faith

DianaRJS skriver:

du bliver tilknyttet fg, uge 20+0 med tvillinger og normalt 24+0 med en...

var i hvert fald det jeg fik fortalt til nf for 3 uger siden men kan self også være forskellig fra region til region

Anmeld

14. juni 2013

isabellasmor

Moar2012 skriver:

Uge 21?? Det kan ikke være rigtigt verdens mindste baby er en puge født i uge 22 så tror du har hørt forkert

Mener selvfølgelig uge 23 + noget :-) mener det er Hillerød men er ikke 100% sikker

Anmeld

14. juni 2013

isabellasmor

Moar2012 skriver:

Nej uge 22 får jeg afvide :-) og han er sund og rask idag 

Anmeld

14. juni 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej.

Hvor tidligt forsørger de at redde baby hvis man føder?

Her noget jeg fandt på OUH hjemmeside..

http://www.ouh.dk/wm394210

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

jeg fik regelmæssige plukkeveer (5 min mellemrum) fra jeg var i uge 27 og fødte 40+0 efter igangsættelse . men hvis det tager til så ring til vagtlæge eller fødegang. så kører de en strimmel og ser om de er regelmæssige. hvor langt er du henne ??

Er 23+3.
Men babyen er lidt større end gennemsnittet, blev bare ikke rykket frem da de mente man skulle være 2 uger længere henne før de ændrede ens termin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.