Hvor tidligt prøver de at redde baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Maja88

Faith skriver:

Uge 23+ er jo osse uge 24

Men så er det jo nogen steder uge 25.. i HErning vil de ikke se en før 24+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

uge 25 mener jeg der er chance for overlevelse. er der en mulighed forsøger de altid er alt ok ?

Har haft mange komplikationer gennem graviditeten, og føler indimellem jeg får lidt for slemme plukkeveer.
Så frygter lidt at føde for tidligt.

Anmeld

14. juni 2013

Maja88

Anonym skriver:

Man må ringe til fødegangen samt komme til tjek fra 20+ på den jeg er tilknyttet.

Ok så kan det være de reagerer før...

Anmeld

14. juni 2013

Kløver

Faith skriver:

Uge 23+ er jo osse uge 24

Så er det hvordan man regner, jeg tænker kun i fulde uger, det tal foran plusset

Anmeld

14. juni 2013

Faith

Maja88 skriver:

Men så er det jo nogen steder uge 25.. i HErning vil de ikke se en før 24+0

Der er åbenbart forskellige regler, for jeg blev tjekket på fødegangen i uge 19 og 20 pga. sindssygt mange plukveer. Men det var selvfølgelig osse med tvillinger.

Anmeld

14. juni 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Har haft mange komplikationer gennem graviditeten, og føler indimellem jeg får lidt for slemme plukkeveer.

jeg fik regelmæssige plukkeveer (5 min mellemrum) fra jeg var i uge 27 og fødte 40+0 efter igangsættelse . men hvis det tager til så ring til vagtlæge eller fødegang. så kører de en strimmel og ser om de er regelmæssige. hvor langt er du henne ??

Anmeld

14. juni 2013

Faith

Maja84 skriver:

Så er det hvordan man regner, jeg tænker kun i fulde uger, det tal foran plusset

Ok. Ja det kommer an på hvordan man regner

Anmeld

14. juni 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

min fætter blev født i uge 21+... og han er en sund og rask dreng på 14 år idag 

Anmeld

14. juni 2013

Blirnokaldrigfru

Synes også du skal lade dig tjekke hvis du er nervøs! Men jeg mærkede min først plukveer allerede i uge 17, og fik dem både regelmæssigt og tit fra uge 22-23 ca.. Jeg lå faktisk kun på sofaen den sidste tid fordi jeg fik dem i rap i flere timer, bare af at gå op og tisse til trods for det, fødte jeg først 40+6..
Min jordemor mente at grundet min kropsbygning, så ku jeg nemmere mærke plukkeveerne end andre og at jeg derfor bedre ku "tælle" dem..

Anmeld

14. juni 2013

Kløver

Maja88 skriver:

Tror det er lidt forskelligt åbenbart

Jeg tror at det er fordi det er lidt en gråzone, hvis barnet lever når det bliver født, gør de ko nok hvad der er muligt, men få sygehuse har kapacitet til præmature og bliver overflyttelse til de sygehuse hvor ekspertisen er. Jeg tror så bare der er grænser hvad de kan gøre før 23/24 uger og selv der er det yderst kritisk for de små

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.