Fødselsvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Karla

Line - med 2 boblinger skriver:

Jeg vejede 3610 og var 51 lang da jeg selv blev født (24 dage over termin)
Min førstefødte vejede 3740 og 55 cm 1 dag over termin og hans lillebror vejde 4635 og 56 cm 4 dage før termin.. 

Så passede det nogenlunde med den første, men det var da noget af et spring til nummer 2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Aabye

Karla skriver:

Så passede det nogenlunde med den første, men det var da noget af et spring til nummer 2

Ja det må du nok sige.. Kæmpe forskel.. 

Anmeld

13. juni 2013

Chili

Karla skriver:

Tak for det

Hold da op, en imponerende vægt du havde, når du var tvilling!
Men ja, det må siges at være lige i midten af jer to

Ja det var en imponerende vægt
Min tvilling vejede 3200g så vi var store!

Anmeld

13. juni 2013

Rosengreen

Hej piger

Jeg var til kønsscanning i går, og vi kommer til at snakke om det med fødselsvægt. Scanningssygeplejersken sagde, at den lille som oftest vil rette sig efter morens fødselsvægt, og ikke blive påvirket af farens fødselsvægt.
Jeg selv vejede lige knap 2700 gram og min mand vejede 3850 gram.

Hvordan har det passet med jeres børn? har de vejet tæt på det samme som jer, jeres mand eller har det slet ikke passet?

Hvor sjovt, vores jordemoder sagde at man skulle gå efter faderens fødselsvægt, da babyer fra naturens side ligner deres far fra fødslen (noget med at faderen ikke skulle afvise barnet, når trækkene tydeligt viste det var hans...)

her ville det også give bedre mening hvis det var faderens.

Jeg vejede 3100 g 20 dage  over termin, manden vejede 3300 g 30 dage  før termin.

Vores ældste pige vejede 3870 g 3 dage før termin

Vores yngste pige vejede 4420 g 12 dage over termin.

Anmeld

13. juni 2013

Karla

Chili skriver:

Ja det var en imponerende vægt
Min tvilling vejede 3200g så vi var store!

Hold da op det er godt nok vildt!

Anmeld

13. juni 2013

Karla

Rosengreen skriver:

Hvor sjovt, vores jordemoder sagde at man skulle gå efter faderens fødselsvægt, da babyer fra naturens side ligner deres far fra fødslen (noget med at faderen ikke skulle afvise barnet, når trækkene tydeligt viste det var hans...)

her ville det også give bedre mening hvis det var faderens.

Jeg vejede 3100 g 20 dage  over termin, manden vejede 3300 g 30 dage  før termin.

Vores ældste pige vejede 3870 g 3 dage før termin

Vores yngste pige vejede 4420 g 12 dage over termin.

Ja, så kan man nok ikke regne det for noget, når man får noget forskelligt at vide

Ja de var i hvert fald noget større end du var

Anmeld

13. juni 2013

Elgaard73

Karla skriver:

Hej piger

Jeg var til kønsscanning i går, og vi kommer til at snakke om det med fødselsvægt. Scanningssygeplejersken sagde, at den lille som oftest vil rette sig efter morens fødselsvægt, og ikke blive påvirket af farens fødselsvægt.

Hvordan har det passet med jeres børn? har de vejet tæt på det samme som jer, jeres mand eller har det slet ikke passet?

Jeg vejede 3000, kom en uge før termin. Min mand vejede 2800 og kom 5 uger før termin. Vores søn vejede 3550 og kom en uge over termin... Tænker at hvis vi alle tre var kommet lige til termin, så havde vores vægt nok lignet hinanden ret godt.

Anmeld

13. juni 2013

Karla

Elgaard73 skriver:

Jeg vejede 3000, kom en uge før termin. Min mand vejede 2800 og kom 5 uger før termin. Vores søn vejede 3550 og kom en uge over termin... Tænker at hvis vi alle tre var kommet lige til termin, så havde vores vægt nok lignet hinanden ret godt.

Ja, så havde de nok været tæt på hinanden allesammen

Anmeld

13. juni 2013

2babygirls

Karla skriver:

Hej piger

Her har de lagt mellem vores vægt

jrg var ca 3600 og far var 4500

pigerne var 3900(40+5) og 4050(41+3)

Anmeld

13. juni 2013

baby012

jeg vejede 2104 da jeg blev født.. 

min mand 4 kg.

min datter vejede 3189

og min søn vejede 3585

så her er  det vist tættere på mandens fødselsvægt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.