Fødselsvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Juliekp

Akmese skriver:

Søde egentlig sjovt vi begge har født 38+3 :-) har jeg ikk tænkt over før nu :-) 

Ja det er lidt sjovt søde og vi har begge fået små babyer hehe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Karla

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Her passede det ikke, og vil også mene det er en lidt sjov tommelfingerregel? De kloge siger at der i dag bliver født større børn, oftere, end for 20 år siden... Fordi man er blevet bedre og dygtigere til kost, ernæring osv. 

Ja, jeg syntes også det lød lidt underligt og kan også se på svarene her, at det ikke passer på ret mange

Anmeld

13. juni 2013

Karla

Juliekp skriver:

Ja hun var meget lille Men alle i både min og kærestens familie var ikke særlig store ved fødsel, så den passer ihvertfald her. 

Okay, i min familie har alle været små, under 3 kg. Og i min mands familie har de lagt mellem 3500 og 4500 gram.
Jeg er ikke ret stor, så jeg tror ikke på, at der kan være en kæmpe baby derinde. Det må jo også have noget at sige

Anmeld

13. juni 2013

Juliekp

Karla skriver:

Okay, i min familie har alle været små, under 3 kg. Og i min mands familie har de lagt mellem 3500 og 4500 gram.
Jeg er ikke ret stor, så jeg tror ikke på, at der kan være en kæmpe baby derinde. Det må jo også have noget at sige

Ja det bliver spændende at se hvad baby vejer så  

Ja det tænker jeg også, det vel begrænset hvor meget en lille kvinde kan bære rundt på hehe Er også selv ret lille 162 cm og 47 kg og jeg blev godt nok ikke særlig stor, men hun fyldte jo heller ikke så meget.

Anmeld

13. juni 2013

Karla

Juliekp skriver:

Ja det bliver spændende at se hvad baby vejer så  

Ja det tænker jeg også, det vel begrænset hvor meget en lille kvinde kan bære rundt på hehe Er også selv ret lille 162 cm og 47 kg og jeg blev godt nok ikke særlig stor, men hun fyldte jo heller ikke så meget.

Sjovt, jeg er også 162 og vejer 47
Min mor er lidt højere, men vejer lidt mindre, og hendes krop sagde stop alle 3 gange da vi vejede ca. 2700 gram. Så vi er født 2, 3 og 4 uger for tidligt. Men alle med en vægt på 2700 gram.
Så det er nok nærmere det der spiller ind på babyens størrelse og ikke ens egen fødselsvægt

Anmeld

13. juni 2013

AnthonsMor

Karla skriver:

Hej piger

Jeg var til kønsscanning i går, og vi kommer til at snakke om det med fødselsvægt. Scanningssygeplejersken sagde, at den lille som oftest vil rette sig efter morens fødselsvægt, og ikke blive påvirket af farens fødselsvægt.
Jeg selv vejede lige knap 2700 gram og min mand vejede 3850 gram.

Hvordan har det passet med jeres børn? har de vejet tæt på det samme som jer, jeres mand eller har det slet ikke passet?

Både Daniel og jeg vejede lige omkring de 3000 gram, men Anthon vejede altså 3728 han blev så også født 13 dage over tid, men lægerne kunne se på ham at han havde tabt sig i maven, så her holdte den sleeeeeet ikke

Anmeld

13. juni 2013

Juliekp

Karla skriver:

Sjovt, jeg er også 162 og vejer 47
Min mor er lidt højere, men vejer lidt mindre, og hendes krop sagde stop alle 3 gange da vi vejede ca. 2700 gram. Så vi er født 2, 3 og 4 uger for tidligt. Men alle med en vægt på 2700 gram.
Så det er nok nærmere det der spiller ind på babyens størrelse og ikke ens egen fødselsvægt

Ja det kan godt være, det er ikke til at sige

Fik ihvertfald af vide på hospitalet at jeg ikke skulle regne med at få en stor baby og det fik jeg så heller ikke.

Anmeld

13. juni 2013

Karla

Martsbaby skriver:

Både Daniel og jeg vejede lige omkring de 3000 gram, men Anthon vejede altså 3728 han blev så også født 13 dage over tid, men lægerne kunne se på ham at han havde tabt sig i maven, så her holdte den sleeeeeet ikke

Nej, det var alligevel en noget højere vægt han havde

Anmeld

13. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her passer det nu heller ik.

Jeg vejede 2300 g ved fødslen. Kærsten blev født 6 uger ør tid og vejede omkring 1900 g.

Thea er født 6 uger før til pga ssf, og vejede 1940 g. Var hun født til termin havde hun jo så vejet noget mere.

Alberte er født til termin og vejede hele 3820 g. Så hun var i hvert fald meget større, end alle os andre! Vh stine

Anmeld

13. juni 2013

Karla

StineW79 skriver:

Her passer det nu heller ik.

Jeg vejede 2300 g ved fødslen. Kærsten blev født 6 uger ør tid og vejede omkring 1900 g.

Thea er født 6 uger før til pga ssf, og vejede 1940 g. Var hun født til termin havde hun jo så vejet noget mere.

Alberte er født til termin og vejede hele 3820 g. Så hun var i hvert fald meget større, end alle os andre! Vh stine

Ja, det passer i hvert fald ikke så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.