Fødselsvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.332 visninger
72 svar
6 synes godt om
13. juni 2013

Karla

Hej piger

Jeg var til kønsscanning i går, og vi kommer til at snakke om det med fødselsvægt. Scanningssygeplejersken sagde, at den lille som oftest vil rette sig efter morens fødselsvægt, og ikke blive påvirket af farens fødselsvægt.
Jeg selv vejede lige knap 2700 gram og min mand vejede 3850 gram.

Hvordan har det passet med jeres børn? har de vejet tæt på det samme som jer, jeres mand eller har det slet ikke passet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Juliekp

Hej piger

Jeg var til kønsscanning i går, og vi kommer til at snakke om det med fødselsvægt. Scanningssygeplejersken sagde, at den lille som oftest vil rette sig efter morens fødselsvægt, og ikke blive påvirket af farens fødselsvægt.

Hvordan har det passet med jeres børn? har de vejet tæt på det samme som jer, jeres mand eller har det slet ikke passet?

Jeg vejede 2950 ved fødsel, kæresten 2900 og vores datter vejede 2208 (født 38+3)  Så det er forholdvis tæt på.

Anmeld

13. juni 2013

Mette.

Karla skriver:

Hej piger

Vores datter vejede det samme som far gjorde ved fødslen. (3300 g). 

Jeg selv vejede 3850 gram. Vores datter er endda født 12 dage over termin hvor jeg selv blev født til termin, så her passer det ikke

Anmeld

13. juni 2013

DianaRJS

Karla skriver:

Hej piger

her passer den slet ikke

jeg vejede selv 3850 og var i følge min mor en kort tyk baby xD og deres far vejede 4050, men min førstefødte vejede 2750 og anden fødte vejede 3260 så jeg vil mene de ligger et godt stykke fra

Anmeld

13. juni 2013

modesty

Hej piger

Hmmm, det lyder som en underlig tommelfingerregel. Der kan jo være masser af faktorer der spiller ind på vægten. Og hvis det skulle passe, skulle søskende jo også veje tæt på det samme og det er jo langt fra altid at de gør det. 

Jeg vejede 2900, min søn vejede 3350 og min mand vejede 3500.

Anmeld

13. juni 2013

JH12

Det passet ikke på mig og min lille pige..

Selv vejet jeg 2900 gram, og min pige vejet 3760.

Anmeld

13. juni 2013

Karla

Juliekp skriver:

Jeg vejede 2950 ved fødsel, kæresten 2900 og vores datter vejede 2208 (født 38+3)  Så det er forholdvis tæt på.

Hold da op, det var også en lille prinsesse I fik jer
Men ja, det var forholdvis tæt på hinanden

Anmeld

13. juni 2013

Karla

Mette. skriver:

Vores datter vejede det samme som far gjorde ved fødslen. (3300 g). 

Jeg selv vejede 3850 gram. Vores datter er endda født 12 dage over termin hvor jeg selv blev født til termin, så her passer det ikke

Okay
Jeg tænkte også, at det vel langt fra er de fleste det gælder. Har aldrig selv hørt den "teori" før

Anmeld

13. juni 2013

Dulgretz

Karla skriver:

Hej piger

Ahh passer ikke helt, men kan nok heller ikke sammenligne da jeg fik tvillinger.. Selv vejede jeg 2900 og min mand 3100, begge er vi født 10dage over termin. Mine tvillinger vejede 2530 og 2713 og er født små 3 uger før termin.

Anmeld

13. juni 2013

Tulle28

Jeg vejede 3150 g og min mor gik 7 dage over termin. Min store datter blev født ved PKS 2 uger før termin og vejede 2950g og man siger jo som tommelfingerregel at de tager omkring 200-250 g på om ugen til sidst, så det havde været omkring de 3500g, hvis jeg havde gået til termin.

Den yngste blev født 10 dage over termin og vejede 3.850 g.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.