Hjælp til ødelagt hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2013

Dianabk

Charliepar skriver:

Jeg har hår i to lag: det inderste, der er dejligt blødt, velplejet og lækkert og så det yderste, der er kortere, fordi det knækker, er tørt og bare ødelagt.

Jeg ville ønske, mit hår var lige langt, derfor søger jeg råd, der kan afhjælpe knækket hår. Meget gerne råd, som I ved af erfaring har virkning - det er jo grunden til, jeg spørger og ikke bare googler

Kokos olie 1 gang hver anden uge. I med det, lad det sidde et par timer også i bad og vask det ud.

Ellers bruger jeg en billig hårkar til daglig sammen med min Marokkoen Oil shampoo og ca 1 gang om ugen deres kur.

Jeg får stor ros af min frisør for pænt og velplejet hår som der sjældent skal klippes så meget af.

Havde selv også etager i mit hår, men har endeligt får dem klippet ud.

Tålmodighed kræves der meget af.

Håber det lykkes for dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2013

Papillon

Dianabk skriver:

Kokos olie 1 gang hver anden uge. I med det, lad det sidde et par timer også i bad og vask det ud.

Ellers bruger jeg en billig hårkar til daglig sammen med min Marokkoen Oil shampoo og ca 1 gang om ugen deres kur.

Jeg får stor ros af min frisør for pænt og velplejet hår som der sjældent skal klippes så meget af.

Havde selv også etager i mit hår, men har endeligt får dem klippet ud.

Tålmodighed kræves der meget af.

Håber det lykkes for dig

Tak

Kan Maroccans produkter mon benyttes af gravide?

De dumme etager, som jeg fik lavet første gang for mange år siden - de gider bare ikke vokse ud Selv ikke da hele håret blive klippet kort (over skulderen). Men jeg har indtil videre haft tålmodighed nok til at gro 15-20 cm udgroninger, så klarer forhåbentlig også det her

Anmeld

12. juni 2013

Pinkrose

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Jeg føntørrer og glatter mit hår ca. hver anden dag, så det er ret udsat. 

Og jeg bruger noget til håret som er godt når man glatter det. Puttes i efter føntørring. Har købt det hos min frisør..

Efter jeg har glattet det så bruger jeg Maroccan oli.. det giver det lækreste hår.  Fugter det og får det til at skinne.. superlækkert..

Ved ikke om det kan hjælpe dig.. 

Ellers ville jeg tage en tur til frisøren og bede om råd.. 

D.

Altså du bør bruge noget varme beskyttende i dit hår

Det skal i før du føntørre

Og er vigtigt hvis du er en der føntørre og glatter meget !

Anmeld

12. juni 2013

Dianabk

Charliepar skriver:

Tak

Kan Maroccans produkter mon benyttes af gravide?

De dumme etager, som jeg fik lavet første gang for mange år siden - de gider bare ikke vokse ud Selv ikke da hele håret blive klippet kort (over skulderen). Men jeg har indtil videre haft tålmodighed nok til at gro 15-20 cm udgroninger, så klarer forhåbentlig også det her

Ja det tror jeg nu nok de er. Må være ærlig og sige jeg ikke har undersøgt det, men jeg tror nu nok man kan det er ikke fordi deres produkter dufter helt vildt og voldsomt.....

Anmeld

12. juni 2013

Papillon

Dianabk skriver:

Ja det tror jeg nu nok de er. Må være ærlig og sige jeg ikke har undersøgt det, men jeg tror nu nok man kan det er ikke fordi deres produkter dufter helt vildt og voldsomt.....

Nu svarer jeg lige selv, efter at have læst på deres hjemmeside

Produkterne er parabenefri, gravid og ammende bør rådgive sig med læge og alle ingredienserne står på produkterne

Anmeld

12. juni 2013

Dianabk

Charliepar skriver:

Produkterne er parabenefri, gravid og ammende bør rådgive sig med læge og alle ingredienserne står på produkterne

Hmmmm... Ok, men det er stadig vildt gode produkter de har

Anmeld

13. juni 2013

FrkDitte

Denisep skriver:

Altså du bør bruge noget varme beskyttende i dit hår

Det skal i før du føntørre

Og er vigtigt hvis du er en der føntørre og glatter meget !

Det er varmebeskyttende det jeg putter i efter føntørring da glattejernet er meget varmere end føntørren..

Putter også noget andet i inden føntørring også (kan ikke huske navnet), men tror egentlig ikke det er varmebeskyttende, men det fungerer.. 

Føntørrer "kun" hver anden dag..

D.

Anmeld

13. juni 2013

Tulipan

Har også haft problemer med etager og farvet hår. Det der har reddet mit hår er:

- glat det sjældnere

- brug den olie de andre snakker om fra marrocon Oil 

- brug balsam hver gang du vasker hår og ofte hårkur - og det skal være med protein fx fra sebastian

- lad være med at bruge shampoo fra Bilka eller lignende. Brug frisørshampoo

- lad være med at afblege håret

disse ting har gjort at mit hår endelig er sundt efter ca 4 års kamp efter afblegning og permanent

Anmeld

13. juni 2013

Team Putte

Charliepar skriver:

Der står oz bag på matas' vitaminpiller til gravide at de ik må tages af gravide og ammende uden lægens anvisning

Anmeld

13. juni 2013

Papillon

Team Putte skriver:

Der står oz bag på matas' vitaminpiller til gravide at de ik må tages af gravide og ammende uden lægens anvisning

Hahaha Måske man slet ikke behøver være så hysterisk med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.