Forkølelses sår (herpes)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2013

Heidi B

gokkelok skriver:

Når han også har dem inde i munden, så er det eneste at få et tablet kur. Det er lægen der skal ordinere det, man kan nemlig ikke få noget i håndkøb, når det har sprædt sig til munden.

Det lyder godt nok ikke sjovt. Har han problemer med at spise?

Han plejer at få knækbrød med til ti-mad, men det kan han ikke spise for tiden...

Han er hårdt ramt, det er også ham der har soleksem og så har han glutenallergi... Tvillingbror har intet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2013

gokkelok

Ih hvor er det synd.

Herpes kan komme af solen, så det er en god ide, at smørre ham med en solstift hver gang han går ud, også sørg for, at det KUN er ham der bruger den. Men først begynde når dem han har er væk, så der ikke kommer virus på solstiften. 

Anmeld

13. juni 2013

Solstrålebørn

Maja84 skriver:

Som jeg skriver ?!

Ja compeed plastre!

Anmeld

13. juni 2013

Kløver

Solstrålebørn skriver:

Ja compeed plastre!

Ja

Anmeld

13. juni 2013

livhemdrup

Heidi B skriver:

Hej

Jeg har en dreng på snart 7 år, som er hårdt plaget af herpes ved munden... Underlæben og inde i mund.

Vi bruger zovir..

Men jeg tænkte på om der er nogen der har nogle tips eller råd vi kan prøve... Han har lige fået sit 3. i træk på den hårdt prøvede underlæbe...

Her hjemme er datteren og jeg meget plaget af det. Vi får zovir i pille form så når det ikke at blive så voldsomt. 

Ring til lægen og få acravir 200 mg i pille form så skal han spise 5 små piller i 5 dage og vups væk er de. Og gør ik nær så ondt mens det står på. 

Anmeld

13. november 2013

Emil Børsting Sørensen

Forkølelsessår udbrud på en baby kan være kraftigt og smertefuldt første gang. Vær derfor opmærksom og start behandling med det samme ved første symptomer. 

http://forkoelelsessaar.dk/born-og-forkolelsessar/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.