Forkølelses sår (herpes)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.136 visninger
25 svar
3 synes godt om
12. juni 2013

Heidi B

Hej

Jeg har en dreng på snart 7 år, som er hårdt plaget af herpes ved munden... Underlæben og inde i mund.

Vi bruger zovir..

Men jeg tænkte på om der er nogen der har nogle tips eller råd vi kan prøve... Han har lige fået sit 3. i træk på den hårdt prøvede underlæbe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2013

Solstrålebørn

På læben kan du bruge Zovir creme, som fåes på apoteket... Ved ikke lige hvad man gør med det inde i munden... Spørg lægen eller apoteket... 

Anmeld

12. juni 2013

Kløver

Jeg har god erfaring med plastrene om natten, sidder såret på læben er de ikke gode om dagen, da de så går løs, når man spiser og drikker

Anmeld

12. juni 2013

Heidi B

Maja84 skriver:

Jeg har god erfaring med plastrene om natten, sidder såret på læben er de ikke gode om dagen, da de så går løs, når man spiser og drikker

Plastre???

Anmeld

12. juni 2013

Solstrålebørn

Maja84 skriver:

Plastret er bedst til natten.... Har prøvet at have det på om dagen, der var jeg ikke så heldig... 

Anmeld

12. juni 2013

Xolia

Heidi B skriver:

Hej

Jeg har en dreng på snart 7 år, som er hårdt plaget af herpes ved munden... Underlæben og inde i mund.

Vi bruger zovir..

Men jeg tænkte på om der er nogen der har nogle tips eller råd vi kan prøve... Han har lige fået sit 3. i træk på den hårdt prøvede underlæbe...

Jeg ved at man kan få Zovir som pille-form - har jeg selv brugt, da jeg er elendig til creme :-)

Min bror brugte det til hans ved øjnene (da creme ikke måtte være for tæt på)

Det er dog recept-pligtigt. Måske det kan virke?

Anmeld

12. juni 2013

Kløver

Solstrålebørn skriver:

Plastret er bedst til natten.... Har prøvet at have det på om dagen, der var jeg ikke så heldig... 

Som jeg skriver ?!

Anmeld

12. juni 2013

Heidi B

Maja84 skriver:

Som jeg skriver ?!

er det zovir plastre???

Anmeld

12. juni 2013

Kløver

Heidi B skriver:

Plastre???

Ja, man kan på apoteket, få sådan nogle plastre at sætte på, jeg bruger nat udgaven selvom de kan ses, hvis man vil bruge dem om dagen. Jeg bruger plastrene om natten, så sidder det og virker, og tager det af, når det selv begynder at falde af og bruger cremen resten af dagen
Plastrene er små og runde, og dækker næsten altid, har dog måtte overlappe, ved stor og sværere udbrud, de hænger sammen med de andre plastre på apoteket for vakler, osv hvor plastrene heler såret

Anmeld

12. juni 2013

Kløver

Heidi B skriver:

er det zovir plastre???

Dem jeg bruger hedder compeed, googlede lige

http://www.compeed.dk/compeed-coldsore

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.