Forkølelses sår (herpes)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2013

Heidi B

Maja84 skriver:

Ja, man kan på apoteket, få sådan nogle plastre at sætte på, jeg bruger nat udgaven selvom de kan ses, hvis man vil bruge dem om dagen. Jeg bruger plastrene om natten, så sidder det og virker, og tager det af, når det selv begynder at falde af og bruger cremen resten af dagen
Plastrene er små og runde, og dækker næsten altid, har dog måtte overlappe, ved stor og sværere udbrud, de hænger sammen med de andre plastre på apoteket for vakler, osv hvor plastrene heler såret

1000 tak for svar... det vil jeg prøve!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2013

Kløver

Heidi B skriver:

1000 tak for svar... det vil jeg prøve!!! 

Håber det kan hjælpe, jeg har stor glæde af dem

Anmeld

12. juni 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Heidi B skriver:

Hej

Jeg har en dreng på snart 7 år, som er hårdt plaget af herpes ved munden... Underlæben og inde i mund.

Vi bruger zovir..

Men jeg tænkte på om der er nogen der har nogle tips eller råd vi kan prøve... Han har lige fået sit 3. i træk på den hårdt prøvede underlæbe...

Hvis han er meget plaget af det, så gå til lægen med ham og spørg om du ikke kan få en tablet-kur til ham. Den holder det nede et stykke tid, så alle sår kan hele. 

//Mette (som har lidt af det HELE livet - det er så træls, smertefuldt og grimt - ØV)

Anmeld

12. juni 2013

Heidi B

MKBP skriver:

Hvis han er meget plaget af det, så gå til lægen med ham og spørg om du ikke kan få en tablet-kur til ham. Den holder det nede et stykke tid, så alle sår kan hele. 

//Mette (som har lidt af det HELE livet - det er så træls, smertefuldt og grimt - ØV)

Vi er i et forløb, hvor han er belevt podet på ørerne, for der har han det muligvis også,  så de vil vente på svaret af podningen, så det var mere en her og nu løsning... 

Men tak...

Anmeld

12. juni 2013

esioul

Heidi B skriver:

Hej

Jeg har en dreng på snart 7 år, som er hårdt plaget af herpes ved munden... Underlæben og inde i mund.

Vi bruger zovir..

Men jeg tænkte på om der er nogen der har nogle tips eller råd vi kan prøve... Han har lige fået sit 3. i træk på den hårdt prøvede underlæbe...

Jeg fik piller på recept, da jeg havde fået det inde i munden.

Anmeld

12. juni 2013

Heidimed lea

Hej Heidi hvis han er så hårdt plaget, kan man også få en pillekur hos lægen.  den har god effekt

knus Heidi

Anmeld

12. juni 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Heidi B skriver:

Vi er i et forløb, hvor han er belevt podet på ørerne, for der har han det muligvis også,  så de vil vente på svaret af podningen, så det var mere en her og nu løsning... 

Men tak...

Nåe okay :-) Jamen jeg skifter selv mellem zovir og vectavir, har en ide om at det virker bedre, men ved det ikke :-) Kender alt til at få det andre steder end på læberne ! Pt får jeg det meget på næsen :-(

//Mette

Anmeld

12. juni 2013

BabyMiracle <3

Jeg kan tydeligt mærke dagen inden jeg får et forkølelsessår, og hvis jeg ikke når at smøre den inden den bryder frem, ja, så er jeg ramt..
Prøv og sig til ham at når han kan mærke det prikker og stikker lidt, og det muligvis begynder og klø, så skal han sige til, så du kan smøre det område ..

Anmeld

12. juni 2013

gokkelok

Når han også har dem inde i munden, så er det eneste at få et tablet kur. Det er lægen der skal ordinere det, man kan nemlig ikke få noget i håndkøb, når det har sprædt sig til munden.

Det lyder godt nok ikke sjovt. Har han problemer med at spise?

Anmeld

12. juni 2013

Disarobi

Jeg døjer også meget med herpes udbrud, og jeg kan gå helt i panik hvis jeg ikke har flere compeed plastre, for de lindrer bare med det samme!!!!! Men ja, til en stor knægt er det nok lidt smådyrt at investere i da det kræver øvelse at få dem til at blive siddende de der 8 timer de anbefaler, det er i hvert tilfælde lidt svært at styre når man skal spise og drikke, så har de det med at løsne sig. Læben skal være HELT tør når de sættes på, så fæstner de sig bedst! Men det er SÅ rart at få dem på for de dæmper den der ulidelige svien og dunken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.