Igangsættelse- kan man be om det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

annec

l.kjoeller skriver:

jeg var sengeliggende pga bækkenløsning og fik inden termin en tid til samtale og igangsættelse på terminsdagen- du kan jo prøve at spørge din jordemoder om ikke hun vil henvise dig ???

Ja, vil jeg også helt bestemt gøre! :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

baby012

jeg fik nej  

så måtte gå til 41+3

Anmeld

14. juni 2013

salix

hej

jeg har ikke læst alle indlægnene men vil lige komme med min historie...

mit første barn vejet 3970kg og brækkedet kravebenet på vej ud...

dette blev bagrundene for at jeg med de 2 næste blev sat igang 14 dage før termin, det var langt fra uden problemer jeg måtte virkelig kæmpe for det, og først da jeg nævnete at jeg så ville ha planlagt kejsersnit hvis jeg ikke måtte blive sat igang før tid lykkedes det... ja det kan du godt hvis du har argumenterne med dig 

Anmeld

14. juni 2013

annec

-Sigrid- skriver:

Jeg har ikke selv prøvet det, men har googlet lidt rundt og Sønderjysk Sygehus siger nogenlunde: en jordemoder piller lidt oppe i dig, og forsøger at løsne fosterhinden, som så ville sætte gang i dine egne hormoner. Du får det kun hvis der er begrundelse for det, og ofte er det en begrundelse i sig selv at ramme 40+0. Hvis du får lavet hindeløsning er der 15% mindre risiko for at du skal sættes igang på andre måder Men kan få pletblødning og smertelige plukveer - men det er jo tit sådan en fødsel starter alligevel

Når ja okay. Men 15% er ikke meget s:

Men tak for hjælp og svar! :-)

Anmeld

14. juni 2013

annec

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Man kan forsøge at løsne hinderne (det gør JM med en hånd) så kan det  nogle gange sætte fødslen i gang. Det virker på 50% af dem der får det gjort. Ofte kræver det to omgange, men det er til at overleve. Normalt gør de det først omkring terminsdatoen. Jeg fik det gjort men det hjalp ikke. Men det hjælper altid kroppen lidt på vej. 

Jeg fatter ikke at de ikke vil hjælpe dig på fødegangen  Der kan man bare se, hvor forskelligt de forholder sig. Håber du snart går i gang af dig selv.

Nå okay.
Hm, nej forstår det heller ikke.. Nu må vi se hvad min JM siger tirsdag. Håber også at det går igang af sig selv! :-)

Anmeld

14. juni 2013

annec

baby012 skriver:

jeg fik nej  

så måtte gå til 41+3

Øv s:

Men på Horsens lader de en gå til 41+6 nu

Anmeld

14. juni 2013

annec

salix skriver:

hej

jeg har ikke læst alle indlægnene men vil lige komme med min historie...

mit første barn vejet 3970kg og brækkedet kravebenet på vej ud...

dette blev bagrundene for at jeg med de 2 næste blev sat igang 14 dage før termin, det var langt fra uden problemer jeg måtte virkelig kæmpe for det, og først da jeg nævnete at jeg så ville ha planlagt kejsersnit hvis jeg ikke måtte blive sat igang før tid lykkedes det... ja det kan du godt hvis du har argumenterne med dig 

Åh lyder bestemt ikke rart med den første! :-(

Ja syntes jeg har begrundelse for det :-)

Anmeld

14. juni 2013

salix

annec skriver:

Åh lyder bestemt ikke rart med den første! :-(

Ja syntes jeg har begrundelse for det :-)

det var det enligt heller ikke men hey det gode ved en fødsel er at den er glemt med det samme man holder sin lille baby 

Anmeld

14. juni 2013

baby012

annec skriver:

Øv s:

Men på Horsens lader de en gå til 41+6 nu

What????

min jm sagde de skulle ud 41+3 fordi at de ellers kunne være påvirket af en ikke så velfungerende moderskage  

Anmeld

14. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

baby012 skriver:

What????

min jm sagde de skulle ud 41+3 fordi at de ellers kunne være påvirket af en ikke så velfungerende moderskage  

Det er åbenbart meget forskelligt fra hospital til hospital. Mener den hedder 41+2  på Rigshospitalet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.