Igangsættelse- kan man be om det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

annec

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Du kan prøve at ringe til dem i dag, og så høre ad. Det kan være de lige strækker den til terminen, før de vil tage stilling. Men det er da bedre end ingenting. 

Hej :-) ringede til fg i dag, og de sagde de kun vil sætte en igang før 41+6 hvis det galt liv eller død for enten baby eller mor s:

Men jeg kunne ringe og få en ny tid hos min JM og snakke med hende. Så har fået en tid på tirsdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

-Sigrid-

annec skriver:

Hej :-) ringede til fg i dag, og de sagde de kun vil sætte en igang før 41+6 hvis det galt liv eller død for enten baby eller mor s:

Men jeg kunne ringe og få en ny tid hos min JM og snakke med hende. Så har fået en tid på tirsdag

Forhåbentlig kan du så få noget hindeløsning 

Anmeld

13. juni 2013

Sahara82

annec skriver:

Jeg var til sidste besøg hos JM i går, 39+0 og der blev lillemanden skønnet til 3700g, så han bliver nok stor ligesom storebror ;-)

Så snakkede vi om igangsættelse, hvis der nu ikke sker noget af sig selv. Jeg skulle til en scanning i uge 41+3 og hvis alt ser fint ud, bliver man sat igang 41+5.

Men tanken om at skulle gå 14 dage over tid, gøre mig faktisk trist! Jeg har slem bækkenløsning og har konstant ondt! Har Sebastian på 21 måneder, som slet ikke forstår hvorfor mor ikke kan lege som hun plejer. I går havde jeg det rigtig rigtig skidt, og Sebastian var træt og havde ekstra brug for mig. Det var bare møg hårdt! Vil så gerne være der for han hele tiden, men hold op hvor er det hårdt når man har så ondt! + mangel på søvn..

Så jeg havde tænkt om man kan bede om igangsættelse, når man er gået over termin?

Desværre tror jeg ikke det er en mulighed. Havde det selv rigtig skidt til sidst i graviditeten, men der var ikke noget at gøre andet end at vente, så tror ikke du skal sætte næsen for højt op mod det

Anmeld

13. juni 2013

annec

-Sigrid- skriver:

Forhåbentlig kan du så få noget hindeløsning 

Hvad går det ud på? :-)

Anmeld

13. juni 2013

annec

smsh skriver:

Desværre tror jeg ikke det er en mulighed. Havde det selv rigtig skidt til sidst i graviditeten, men der var ikke noget at gøre andet end at vente, så tror ikke du skal sætte næsen for højt op mod det

Hm, har bare hørt om flere der har fået det tilbudt

Anmeld

13. juni 2013

l.kjoeller

annec skriver:

Jeg var til sidste besøg hos JM i går, 39+0 og der blev lillemanden skønnet til 3700g, så han bliver nok stor ligesom storebror ;-)

Så snakkede vi om igangsættelse, hvis der nu ikke sker noget af sig selv. Jeg skulle til en scanning i uge 41+3 og hvis alt ser fint ud, bliver man sat igang 41+5.

Men tanken om at skulle gå 14 dage over tid, gøre mig faktisk trist! Jeg har slem bækkenløsning og har konstant ondt! Har Sebastian på 21 måneder, som slet ikke forstår hvorfor mor ikke kan lege som hun plejer. I går havde jeg det rigtig rigtig skidt, og Sebastian var træt og havde ekstra brug for mig. Det var bare møg hårdt! Vil så gerne være der for han hele tiden, men hold op hvor er det hårdt når man har så ondt! + mangel på søvn..

Så jeg havde tænkt om man kan bede om igangsættelse, når man er gået over termin?

jeg var sengeliggende pga bækkenløsning og fik inden termin en tid til samtale og igangsættelse på terminsdagen- du kan jo prøve at spørge din jordemoder om ikke hun vil henvise dig ???

Anmeld

13. juni 2013

l.kjoeller

smsh skriver:

jeg fik heldigvis lov så der er håb

Anmeld

13. juni 2013

Benjamins'mor

Man skal være MEGET heldig.

Jeg havde SLEM bækkenløsning, mit vand var gået 39+5 osv, og blev først sat igang 40+6.

Anmeld

14. juni 2013

-Sigrid-

annec skriver:

Jeg har ikke selv prøvet det, men har googlet lidt rundt og Sønderjysk Sygehus siger nogenlunde: en jordemoder piller lidt oppe i dig, og forsøger at løsne fosterhinden, som så ville sætte gang i dine egne hormoner. Du får det kun hvis der er begrundelse for det, og ofte er det en begrundelse i sig selv at ramme 40+0. Hvis du får lavet hindeløsning er der 15% mindre risiko for at du skal sættes igang på andre måder Men kan få pletblødning og smertelige plukveer - men det er jo tit sådan en fødsel starter alligevel

Anmeld

14. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

annec skriver:

Man kan forsøge at løsne hinderne (det gør JM med en hånd) så kan det  nogle gange sætte fødslen i gang. Det virker på 50% af dem der får det gjort. Ofte kræver det to omgange, men det er til at overleve. Normalt gør de det først omkring terminsdatoen. Jeg fik det gjort men det hjalp ikke. Men det hjælper altid kroppen lidt på vej. 

Jeg fatter ikke at de ikke vil hjælpe dig på fødegangen  Der kan man bare se, hvor forskelligt de forholder sig. Håber du snart går i gang af dig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.