Kan man få lov at kigge med? (PKS)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

Hvem?

Prinsesse2ben skriver:

Hihi, det må dælme være lidt underligt at se ens mand gå i gulvet mens man selv ligger der  For mig der er så vant til at se blod virker det til tider absurd at andre ikke kan, men jeg oplever ofte folk komme ind på sygehuset hvor de starter med at fortælle ALT det de har prøvet før, og at de SAGTENS kan tåle at se lidt blod..Og pludselig ligger de der bare!! hihi

Præcis, min mand er stor, fuldskæg og "en rigtig mand" hvis han selv skal sige det - indtil det omhandler rensning af sår, blod, nåle - så er han "Jakob 5 år" igen!

Men ja, kender al for godt dem der har så travlt med alt det de har oplevet indtil man kommer med kanylen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

christina92

Det må du gerne i Viborg. 99% på uden forhæng og 110% på at få den lille op direkte 

Anmeld

11. juni 2013

Nemesis

Da jeg fik Jonas ved semiakut ks for 6 år siden rejste min søster sig op og kiggede. De var da lidt lorne ved det men hun havde det helt fint så hun fortalte i bedste kommenator stil hvad der foregik. hun så sågar min livmoder som kom helt ud og spurgte om hun skulle tage et billede.Lægerne fortalte og viste hende hvordan det hele lige hang sammen..hun havde en total fed oplevelse :-D

Jeg har ikke haft et behov for at se noget som helst og sidste ks. var i fuld narkose så der så jeg ikke en dyt

Nu kan man sige du allerede ligger ned..så skulle du blive dårlig så galder du jo ikke og hvis du har set både obduktioner, operationer og åbne knoglebrud så synes jeg du skal fortælle det til lægen og sige det virkelig er vigtigt for dig at være med og se hvad der sker.

Anmeld

11. juni 2013

Hvem?

christina92 skriver:

Det må du gerne i Viborg. 99% på uden forhæng og 110% på at få den lille op direkte 

Fedt!

De 2 andre gange har været akutte, og sidstefødte er født før tid og røg direkte på Neo - og nr. 1 vågnede jeg først 8 timer han var blevet hevet ud - hvor godt!

Jeg går all ind og satser - tak

Anmeld

11. juni 2013

AnthonsMor

Hvem? skriver:

Da jeg for 2 år siden skulle have akut kejsersnit, pga det var sprunget, spurgte jeg overlægen om det var muligt at kigge med - aldrig har jeg da set et kvindemenneske med så store øjne - svaret var et klart nej!

Hmm, nu er jeg så 3. gangs gravid og skal have mit 3. kejsersnit - jeg har læst et sted at riget har gjort det muligt, for pks'er at se med under kejsersnittet og få barnet op direkte efter kejsersnittet - mon man kunne det på Viborg også?

Jeg har faktisk også hørt om det, men ved sgi ikke om de laver det her i Viborg

Min første tanke var også AD Men næ, man kan jo også få lov til at stikke hånden ned og mærke når man presser hovedet ud, så hvorfor ikke se med under KS?
Har godt nok hørt at det er ret voldsomt, sådan med at de river rundt med den fødende osv., under KS

Anmeld

12. juni 2013

Drømme

Hvor er du sej

jeg ville virkelig gerne opleve at se med hvis det en anden gang skulle ende i ks.. Jeg er bare ret sikker på jeg vil få det mega dårligt over det

ved Sophia endte det i semi-aks og jeg så hende først da hun var blevet målt og vejet, og det var sådan cirka også der jeg fik at vide det var en pige (kendte ikke kønnet).. Og fik hende først op til mig på vej til opvågningen - og der havde hun allerede skreget længe, følte jeg.

men billeder vil jeg helt sikkert have en anden gang, uanset hvad det ender i. Punktum

håber du kan få det trumfet igennem 

Anmeld

12. juni 2013

FamilenStorm

Hvem? skriver:

Da jeg for 2 år siden skulle have akut kejsersnit, pga det var sprunget, spurgte jeg overlægen om det var muligt at kigge med - aldrig har jeg da set et kvindemenneske med så store øjne - svaret var et klart nej!

Hmm, nu er jeg så 3. gangs gravid og skal have mit 3. kejsersnit - jeg har læst et sted at riget har gjort det muligt, for pks'er at se med under kejsersnittet og få barnet op direkte efter kejsersnittet - mon man kunne det på Viborg også?

Det er et forsøg værd, men er ikke sikkert de har "lært" det endnu..

Jeg går i Mødergruppe med en, som var den første her i Odense der fik et naturligt kejsersnit, som det hedder.. ( btw kan man se det i redningskvinder på et tidspunkt)
Men der havde de en med fra Riget til at overværer det.. Så det bliver i hvertfald mere og mere udbredt.. Så jeg ville da helt sikkert prøve at forhører mig..

Anmeld

12. juni 2013

lycly

Jeg fik pks i april og jeg fik lov at se da han kom ud og jeg fik ham op til mig med det samme Det var på Rigshospitalet

Anmeld

12. juni 2013

Sørens

Min mand fik også lov at kigge med og oven i købet tage et billede da lillemanden kom ud! Adr et klamt billede men fedt at have det!

Det var forresten på Hvidovre (det var et HELT fantastisk sted)

Anmeld

12. juni 2013

christina92

Hvem? skriver:

Fedt!

De 2 andre gange har været akutte, og sidstefødte er født før tid og røg direkte på Neo - og nr. 1 vågnede jeg først 8 timer han var blevet hevet ud - hvor godt!

Jeg går all ind og satser - tak

Ja gør det! hvis alt går vel skulle der ikke være problem i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.