Su eller kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Med lån kan vi få (6500*2)+(4400*2) udbetalt på SU

På kh fik jeg 9.989 udbetalt

Er det 2 gange su + 2 gange sulån + 2 gange forsøger tillæg (lån)? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Er det 2 gange su + 2 gange sulån + 2 gange forsøger tillæg (lån)? 

Ja

Anmeld

11. juni 2013

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Ja

Tak så blev jeg lidt klogere

Anmeld

11. juni 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg prøver at få styr på pengene nu vi skal til at have baby

Vi snakker om at jeg skal gå på kontanthjælp da studiet driller

Hvis man tæller su + lån + tillæg + sammenboende med en anden på su hvad får man så i forhold til at være på kontanthjælp kontanthjælp 

Og er der forskel på de penge man få på barsel på kontanthjælp og en almindelig forsørger kontanthjælp 

Jeg vil gerne undgå negative kommentarer om vores tanker om at vælge kontanthjælp 

Vi tænker økonomi så baby kan få det bedste

I laver vel kassetænkning, så I selv får mest muligt økonomisk set ?(man kan lige så godt være ærlig).

Hvis I virkelig vil gøre det bedste for jeres barn, så sørger I for at få uddannelser i hus, så I optimerer mulighederne for efterfølgende at få arbejde og blive gode rollemodeller.

Anmeld

12. juni 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Hvis man tæller su + lån + tillæg + sammenboende med en anden på su hvad får man så i forhold til at være på kontanthjælp kontanthjælp 

Og er der forskel på de penge man få på barsel på kontanthjælp og en almindelig forsørger kontanthjælp 

Jeg vil gerne undgå negative kommentarer om vores tanker om at vælge kontanthjælp 

Jeg er på KH og kæresten er på DP.

For os kan det faktisk betale sig at kæresten begynder på en uddannelse til august. 

Når vi regner tingene sammen vil vi få markant mere i boligstøtte og fripladstilskud end vi får nu.
Så vi arbejder på at få kæresten på SU også tager vi SU-lån ved siden af.

Ved at gøre det får vi omkring 2500kroner mere til rådig om måneden. Ja vi får en SU gæld med i købet, men også en uddannelse

Anmeld

12. juni 2013

Silas&Mille

Celine89 skriver:

Dette er godt nok et halvgammelt link, men så vidt jeg husker, er det de satser der er vedtaget: 

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-64993100:det-betyder-kontanthjælpsreformen-for-dig.html

Jeg kan se, man får lidt mere som forsørger, når kæresten er på SU.

Udover det økonomiske, synes jeg dog også, at det er værd at overveje hvor længe du ønsker barsel. På SU er du jo sikret et helt år, hvis du ønsker dette - på kontanthjælp kan man vist godt risikere at blive tvunget ud i uddannelse eller aktivering allerede efter 6-8 måneder.

Jeg har være på KH i begge mine barsler og har fået lov til at gå hele tiden ud. 
Ved dog ikke om det at jeg er over 25 har noget at sige, men det håber jeg da ikke

Anmeld

12. juni 2013

Silas&Mille

-Sigrid- skriver:

Med lån kan vi få (6500*2)+(4400*2) udbetalt på SU

På kh fik jeg 9.989 udbetalt

Hvorfor får I 6500kr i SU?

Maksimum satsen er 5753kr.

Anmeld

12. juni 2013

Lunae

Silas&Mille skriver:

Hvorfor får I 6500kr i SU?

Maksimum satsen er 5753kr.

Fordi de begge er berettiget til forsørgertillæg!

Anmeld

12. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Du skal huske hvis du får KH så "ejer" kommunen dig, der er ting du må og MANGE ting du ikke må.

Jeg ville personligt vælge SU, da den er mere sikker i forhold til KH, og alle de nye regler man vil sætte i spil. Det bliver kun hårdere at være på KH i fremtiden

Anmeld

12. juni 2013

Silas&Mille

Lunae skriver:

Fordi de begge er berettiget til forsørgertillæg!

Jamen jeg kan bare ikke finde den sats nogen steder

Disse:

SU - 5753kr
Lån - 2943kr
Suplerende lån til forsørgere - 1473kr

Nu er jeg bare nysgerrig, da vi jo selv tænker på at sende kæresten på uddannelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.