Su eller kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.210 visninger
37 svar
17 synes godt om
11. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg prøver at få styr på pengene nu vi skal til at have baby

Vi snakker om at jeg skal gå på kontanthjælp da studiet driller

Hvis man tæller su + lån + tillæg + sammenboende med en anden på su hvad får man så i forhold til at være på kontanthjælp kontanthjælp 

Og er der forskel på de penge man få på barsel på kontanthjælp og en almindelig forsørger kontanthjælp 

Jeg vil gerne undgå negative kommentarer om vores tanker om at vælge kontanthjælp 

Vi tænker økonomi så baby kan få det bedste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

B&J

Hvis i tænker økonomi SÅ syntes jeg helt kart du skal vælge en uddannelse (SU)

for til næste år går i jo ned i kontanthjælp. så mister i flere penge. så er det jo 100% beder du snart står med en færdig uddannelse...

Anmeld

11. juni 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Hvis i tænker økonomi SÅ syntes jeg helt kart du skal vælge en uddannelse (SU)

for til næste år går i jo ned i kontanthjælp. så mister i flere penge. så er det jo 100% beder du snart står med en færdig uddannelse...

Mister man ikke kun penge hvis man bor sammen med en der har arbejde

Jeg bor sammen med en på su

Anmeld

11. juni 2013

B&J

Anonym skriver:

Mister man ikke kun penge hvis man bor sammen med en der har arbejde

Jeg bor sammen med en på su

nej jeg tror alle går ned på en kontanthjælp der hedder 5-6.000kr.... på når hvis partneren tjener mere mister man mere...

de vil have man ryger så langt ned at de lige så godt kan gå på su ind at blive på en KH

Anmeld

11. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Er ikke enig med foreløbigt svar ang. KH...

Min kæreste er på KH og får stadig det der står inde på Borger.dk under forsørger KH...

det er 13.000 et eller andet før skat...

man bliver trukket hvis man bor sammen med en der tjener hvad der svarer til dobbelt op af KH før skat dvs mere end 26.000 kr før skat...

Ting som boligsikring osv bliver lavere når man er samboende uanset hvilken indtægt man er på...

Kommer an på din alder og hvilken uddannelse du er igang med osv om hvad kommunen mener du skal have i KH...

Hvis du er under 25 er KH MEGET lavere netop for at prøve at tvinge de "unge" ud i uddannelse fremfor KH...

Anmeld

11. juni 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Min kæreste er på KH og får stadig det der står inde på Borger.dk under forsørger KH...

man bliver trukket hvis man bor sammen med en der tjener hvad der svarer til dobbelt op af KH før skat dvs mere end 26.000 kr før skat...

Ting som boligsikring osv bliver lavere når man er samboende uanset hvilken indtægt man er på...

Kommer an på din alder og hvilken uddannelse du er igang med osv om hvad kommunen mener du skal have i KH...

Hvis du er under 25 er KH MEGET lavere netop for at prøve at tvinge de "unge" ud i uddannelse fremfor KH...

Jeg bliver 25 2 måneder efter jeg har født og er igang med hf 

Vil det sige det kunne betale sig at gå på kontanthjælp i forhold til su

Anmeld

11. juni 2013

B&J

Wampires skriver:

det er også først i 2014

Anmeld

11. juni 2013

Christina91

Det kan altid bedst betale sig at få en uddannelse!! Det giver bare flere penge på længere sigt. Hvad er din plan efter barsel? Hvad vil du gerne lave i stedet for at gå på HF?

Anmeld

11. juni 2013

Celine89

Der kommer nye regler for kontanthjælp d. 1. januar 2014.

Så vidt jeg har forstået, betyder det, at alle under 30 uden uddannelse kommer til at få, hvad der svarer til SU-satsen - medmindre man er enlig forsørger (og det er du jo ikke).

Dog har jeg ikke kunnet finde noget om, hvorvidt der gælder særlige regler når man er på barsel. Det tænker jeg måske er tilfældet, da man jo ikke er uddannelsesparat imens, men jeg ville nok høre kommunen ad.

Anmeld

11. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Jeg prøver at få styr på pengene nu vi skal til at have baby

Vi snakker om at jeg skal gå på kontanthjælp da studiet driller

Hvis man tæller su + lån + tillæg + sammenboende med en anden på su hvad får man så i forhold til at være på kontanthjælp kontanthjælp 

Og er der forskel på de penge man få på barsel på kontanthjælp og en almindelig forsørger kontanthjælp 

Jeg vil gerne undgå negative kommentarer om vores tanker om at vælge kontanthjælp 

Vi tænker økonomi så baby kan få det bedste

du vil nogenlunde få det samme som på kh hvis din kæreste også er studerende   udover det er det et hmm lorte system at komme ind i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.