Kønsforvirring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

-Sigrid-

Faith skriver:

Enig! Synes det er rigtig ærgerligt at kønnene bliver så stereotype.

At en dreng skal være "en rigtig dreng" og en pige en "prinsesse" med fletninger og lyserød kjole.

Jeg bruger rigtig meget farverne rød og gul til mine drenge. For det første fordi jeg synes farverne passer rigtig godt til dem og for det andet fordi jeg er træt af at drengetøj ALTID er blåt og grønt.

Ja, præcis!

Min datters værelse er grønt og lilla, og det tøj hun har på lige nu er primært blåt. Jeg har heletiden sat mig imod at min datter skulle have lyserødt tøj, og hvis hun skal så skal det være sammen med grøn eller blå.

Når vi flytter skal hendes værelse være grøn/tyrkies/gul, og babys værelse (når jeg bliver gravid) skal være grøn, blå og rød.

Steotyper 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

nielsen80

Jeg er sådan set enig i langt de fleste indlæg her - for mig handler det i høj grad om at lade ens barn være den, den er....Det betyder så også på den anden side, at ender min pige som en rigtig " pige pige", som KUN ønsker at have lyserød kjole på, KUN vil lege med dukker og udklædning, ja så må jeg acceptere dette som hendes personlighed og præference.

Jeg synes, man skal passe meget på med ikke at gå i den anden grøft, hvor man nærmest pådutter sit barn at lege med det modsatrettet køns legetøj fordi, man synes det skal de af princip, for så er man jo lige så slem, som dem der nægter at købe en dukkevogn til deres søn.

Anmeld

11. juni 2013

Ciss

nielsen80 skriver:

Jeg er sådan set enig i langt de fleste indlæg her - for mig handler det i høj grad om at lade ens barn være den, den er....Det betyder så også på den anden side, at ender min pige som en rigtig " pige pige", som KUN ønsker at have lyserød kjole på, KUN vil lege med dukker og udklædning, ja så må jeg acceptere dette som hendes personlighed og præference.

Jeg synes, man skal passe meget på med ikke at gå i den anden grøft, hvor man nærmest pådutter sit barn at lege med det modsatrettet køns legetøj fordi, man synes det skal de af princip, for så er man jo lige så slem, som dem der nægter at købe en dukkevogn til deres søn.

Anmeld

11. juni 2013

Mum33

Nej de gør ikke - tværtimod ... Hvis man bevidst holder dem fra det, kan det blive svært spændende at udforske senere i livet. Så ja, min søn har fået lov at få neglelak på, gået i kjoler, kørt med dukkevogn og haft et legekøkken. 

Pådutte ? Tja måske - jeg håber i hvert fald, at min søn bliver en fantastisk familiefar en dag  

Anmeld

11. juni 2013

Ciss

l.b. skriver:

Nej de gør ikke - tværtimod ... Hvis man bevidst holder dem fra det, kan det blive svært spændende at udforske senere i livet. Så ja, min søn har fået lov at få neglelak på, gået i kjoler, kørt med dukkevogn og haft et legekøkken. 

Pådutte ? Tja måske - jeg håber i hvert fald, at min søn bliver en fantastisk familiefar en dag  

Det er jo helt sandt, at det forbudte hurtigt bliver noget mystisk og spændende og fascinerende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.