Hvilken type erstatning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Bliver lige nødt til at tilføje at det ikke er rigtigt. Vores søn er efter mislykket amningsforsøg vokset op på Nutramigen fra apoteket, på recept. Og vi havde ingen problemer med at få recepterne ved lægen, selvom vi ikke har prøvet andre produkter. 

Så har det været en sød læge, eller har i begge allergi?. Vi kunne ikke få det på recept, da vi ikke begge har allergi. Selv om min kæreste har døjet med lidt af det hele. Så ingen recept til os dengang. Underligt det skal være SÅ forskelligt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

Frk. K

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Så har det været en sød læge, eller har i begge allergi?. Vi kunne ikke få det på recept, da vi ikke begge har allergi. Selv om min kæreste har døjet med lidt af det hele. Så ingen recept til os dengang. Underligt det skal være SÅ forskelligt! 

Jeg havde allergi som barn, men ikke mere. Det var mælkeallergi, og allergi for farvestoffer og konserveringsmidler! Tror faktisk det var lægen som oplyste mig at han kunne få det fra apoteket... 

Anmeld

10. juni 2013

birthee

Hvis du er allergiker, ville jeg helt klart anbefale at du beder din læge om en ernæringsrecept på nutramigen eller lignende, da du ved at give anden "almindelig" erstatning risikerer at påvirke dit barns immunforsvar... Min søn er allergisk disponeret (hans far er allergiker) og har fået nutramigen og intet andet indtil han blev 4 mdr... Det er bygget op på en anden måde end almindelig erstatning (Nan, allomin osv.) og anbefales derfor til børn der er i risikgruppen for at udvikle allergi... Dernæst ville jeg anbefale Nan h.a., det er vores søn kommet over på nu...

Anmeld

10. juni 2013

Miin'Baby'Mus

Sky skriver:

Hej piger

Jeg har brug for jeres hjælp 

Vi er tæt på termin med vores 2. barn og da amning ikke fungerede med den første ved vi at han potentielt kan blive flaskebarn hvilket er helt ok med os. Til vores datter brugte vi nan ha i den første tid, og gik derfor over til nan1 og 2. 

Men skal vi måske overveje noget andet? 

Jeg overvejer minirisk da det er økologisk hvilket tiltaler mig - er der nogen der har erfaring med dette? 

Allomin er en anden mulighed men hvad er forskellen på syrnet, grøn osv? Hvornår vælger man hvad? 

Jeg lider en del af allergi og eksem så det er vigtigt for mig at gøre hvad jeg kam for at forhindre dette for vores søn

/Sky

Det er så forskelligt fra barn til barn 

Her hjemme bruger vi grøn syrnet Allomin.. Nan var overhovedet ikke god til vores datters mave - hun havde konstant ondt i maven pga Nan'en, men det problem har vi overhovedet ikke med Allominen.

Har efterfølgende prøvet at give hende Nan, men en enkelt flaske med Nan giver hende ondt i maven i flere dage  Så vi er rigtig glade for Allominen 

Håber du finder det rette produkt 

Anmeld

10. juni 2013

gokkelok

Frk. K skriver:

Bliver lige nødt til at tilføje at det ikke er rigtigt. Vores søn er efter mislykket amningsforsøg vokset op på Nutramigen fra apoteket, på recept. Og vi havde ingen problemer med at få recepterne ved lægen, selvom vi ikke har prøvet andre produkter. 

Så er det fordi lægen ikke overholder tilskudsreglerne 

Anmeld

10. juni 2013

Frk. K

Så længe barnet er disponeret for at udvikle bestemte allergier, så JO så er det helt berettiget Og efter reglerne!

Anmeld

11. juni 2013

M&N

Sky skriver:

Hej piger

Jeg har brug for jeres hjælp 

Vi er tæt på termin med vores 2. barn og da amning ikke fungerede med den første ved vi at han potentielt kan blive flaskebarn hvilket er helt ok med os. Til vores datter brugte vi nan ha i den første tid, og gik derfor over til nan1 og 2. 

Men skal vi måske overveje noget andet? 

Jeg overvejer minirisk da det er økologisk hvilket tiltaler mig - er der nogen der har erfaring med dette? 

Allomin er en anden mulighed men hvad er forskellen på syrnet, grøn osv? Hvornår vælger man hvad? 

Jeg lider en del af allergi og eksem så det er vigtigt for mig at gøre hvad jeg kam for at forhindre dette for vores søn

/Sky

Vi bruger selv Arlas økologiske. Den er vi rigtig tilfredse med!

Anmeld

11. juni 2013

Nadja+Baby+2012

gokkelok skriver:

Man kan altså os få det i håndkøb :-) det med recepten er alene hvis man skal ha tilskud, og for at ku få tilskud så skal barnet hvis ha en overvejende chance for at få allergi. Og her er det vist ikke nok at den ene forældre har det. Jeg undersøgte det mht min datter her i vinters.

grøn allomin er syrnet, og kan derfor hjælpe hvis barnet får ondt i maven. Det er meget forskelligt hvilket produkt der passer til det forskellige barn - du er nødt til at prøve dig frem :-)

Anmeld

11. juni 2013

gokkelok

Det var også tilskud vi snakkede om

Anmeld

4. august 2013

Makje9113

Min datter får profylac, det koster 199,90,- uden bevilling. Men da min datter var disponeret for en allergisk reaktion på nan1, så fik vi en bevilling med det samme. Vi giver kun 25,- pr. dåse.

det lugter ikke skide godt, men min datter er nok pænt ligeglad og spiser det troligt. 

og hun lugter altså ikke grimt som nogen skriver de kommer til! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.