Hvilken type erstatning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.432 visninger
32 svar
16 synes godt om
9. juni 2013

Sky

Hej piger

Jeg har brug for jeres hjælp 

Vi er tæt på termin med vores 2. barn og da amning ikke fungerede med den første ved vi at han potentielt kan blive flaskebarn hvilket er helt ok med os. Til vores datter brugte vi nan ha i den første tid, og gik derfor over til nan1 og 2. 

Men skal vi måske overveje noget andet? 

Jeg overvejer minirisk da det er økologisk hvilket tiltaler mig - er der nogen der har erfaring med dette? 

Allomin er en anden mulighed men hvad er forskellen på syrnet, grøn osv? Hvornår vælger man hvad? 

Jeg lider en del af allergi og eksem så det er vigtigt for mig at gøre hvad jeg kam for at forhindre dette for vores søn

/Sky

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

lilledittemor

Sky skriver:

Hej piger

Vi er tæt på termin med vores 2. barn og da amning ikke fungerede med den første ved vi at han potentielt kan blive flaskebarn hvilket er helt ok med os. Til vores datter brugte vi nan ha i den første tid, og gik derfor over til nan1 og 2. 

Jeg overvejer minirisk da det er økologisk hvilket tiltaler mig - er der nogen der har erfaring med dette? 

Allomin er en anden mulighed men hvad er forskellen på syrnet, grøn osv? Hvornår vælger man hvad? 

Jeg lider en del af allergi og eksem så det er vigtigt for mig at gøre hvad jeg kam for at forhindre dette for vores søn

/Sky

Hvis der er risiko for allergi, ville jeg helt sikkert bruge Nutramigen.
Det fåes på apoteket og lægen kan give recept på det.
Det var det vi fik på Hvidovre Hospital..

Herhjemme har vi brugt Nan 1 HA indtil 5 måneder pga. maveproblemer og derefter almindelig NAN 1.

Lillesøster kommer også til at få HA..

Jeg kender desværre ikke til de andre

Anmeld

9. juni 2013

gokkelok

Man kan kun få en recept på det, hvis man har prøvet andet og ved at barnet er allergisk. 

Anmeld

9. juni 2013

Sijac

Sky skriver:

Hej piger

/Sky

Jeg vil ikke anbefale grøn Allomin (det er dem syrnet)!!!

I forhold til allergi findes der forskellige mærker til soya allergi, komælksallergi og laktose intolerance - ville aldrig anbefale dig Nutramigen da det lugter og smager af helvede til - for nu at sige det som det er. Sygehuset fortælle os, at de ikke anbefaler Nutramigen pga smag og lugt - børn der får Nutramigen lugter så tydeligt af det.

Vi bruger Pepticade (til komælksallergi) og det lugter mindre end NAN.

Hvis der ikke er risiko for mælke allergi vil jeg klart anbefale dig NAN HA Det ville jeg selv vælge hvis jeg kunne..

Og ellers så prøv dig lidt frem

Anmeld

9. juni 2013

Sky

Sijac skriver:

Jeg vil ikke anbefale grøn Allomin (det er dem syrnet)!!!

I forhold til allergi findes der forskellige mærker til soya allergi, komælksallergi og laktose intolerance - ville aldrig anbefale dig Nutramigen da det lugter og smager af helvede til - for nu at sige det som det er. Sygehuset fortælle os, at de ikke anbefaler Nutramigen pga smag og lugt - børn der får Nutramigen lugter så tydeligt af det.

Vi bruger Pepticade (til komælksallergi) og det lugter mindre end NAN.

Hvis der ikke er risiko for mælke allergi vil jeg klart anbefale dig NAN HA Det ville jeg selv vælge hvis jeg kunne..

Og ellers så prøv dig lidt frem

Tak for dit svar- hvordan kan det være at du ikke vil anbefale syrnet allomin? 

/Sky

Anmeld

9. juni 2013

L&V

Sky skriver:

Hej piger

/Sky

Hvis du har allergi ville jeg absolut købe nutrimigen eller profylak på apoteket da det er til allergi disponible børn.. Vi brugte det til laura og det var super

Anmeld

9. juni 2013

Sky

Vi har ingen planer om at bruge nutramigen- vi prøvede det til vores datter og jeg var ved at kaste op da jeg åbnede bøtten...og vi fik hende aldrig tilsat spise det så det droppede vi med det samme. Det har en skrækkelig lugt og smagen ved jeg heldigvis ikke noget om 

Den eneste grund til nutramigen skulle være hvis lillebror rent faktisk viste sig at være allergiker 

vi vil bare gerne vælge det mest skånsomme produkt for maven, gerne økologisk og også gerne noget der tager hensyn til eventuel allergi. 

er minirisk mme måske et nyt produkt? Jeg har ikke stødt på det før og husker fra sidst at de fleste bruger allomin eller nan. 

/Sky 

Anmeld

9. juni 2013

Sky

Månsson skriver:

Hvis du har allergi ville jeg absolut købe nutrimigen eller profylak på apoteket da det er til allergi disponible børn.. Vi brugte det til laura og det var super

Profylak- det kender jeg ikke. Kan det kun købes på apoteket og hvad koster det? 

Anmeld

9. juni 2013

gokkelok

Det er dyrt. Nutramigen koster omkring 200 kr (uden tilskud), den anden ved jeg ikke. 

Anmeld

9. juni 2013

L&V

Sky skriver:

Profylak- det kender jeg ikke. Kan det kun købes på apoteket og hvad koster det? 

Ja så vidt jeg ved... Det er dyrt men vi fik det på recept så ga ik mere end 80 eller sådan noget.. Men uden recept tror jeg det er et par hundrede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.