Hvilken type erstatning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2013

Sijac

Sky skriver:

Tak for dit svar- hvordan kan det være at du ikke vil anbefale syrnet allomin? 

/Sky

Vi brugte det i en periode til vores barn, hvilket gav blod o afføringen og på sygehuset mente de, at den grønne Allomin kunne være skurken. Den indeholder citronsyre som kan være meget voldsomt for se små sarte maver..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

Blirnokaldrigfru

Sky skriver:

Hej piger

Jeg har brug for jeres hjælp 

Vi er tæt på termin med vores 2. barn og da amning ikke fungerede med den første ved vi at han potentielt kan blive flaskebarn hvilket er helt ok med os. Til vores datter brugte vi nan ha i den første tid, og gik derfor over til nan1 og 2. 

Men skal vi måske overveje noget andet? 

Jeg overvejer minirisk da det er økologisk hvilket tiltaler mig - er der nogen der har erfaring med dette? 

Allomin er en anden mulighed men hvad er forskellen på syrnet, grøn osv? Hvornår vælger man hvad? 

Jeg lider en del af allergi og eksem så det er vigtigt for mig at gøre hvad jeg kam for at forhindre dette for vores søn

/Sky

Vi bruger hipp , som er økologisk det har vi haft god erfaring med! hvis jeg får et barn mere, vil jeg dog vælge Arlas erstatning, som er økologisk pg DANSK

Anmeld

10. juni 2013

Christina74

gokkelok skriver:

Man kan kun få en recept på det, hvis man har prøvet andet og ved at barnet er allergisk. 

Engang skulle begge forkert havde allergi , eller en forældre og en store søskende.

Anmeld

10. juni 2013

Sky

Frk P. skriver:

Vi bruger hipp , som er økologisk det har vi haft god erfaring med! hvis jeg får et barn mere, vil jeg dog vælge Arlas erstatning, som er økologisk pg DANSK

Ja jeg har også overvejet Arlas - er der nogen der har erfaring med den? kiggede på den i Føtex og synes det et en fordel at man også kan få den i brikker til de få tilfælde hvor det er nødvendigt. Men jeg synes ikke jeg kunne finde noget om at den er særligt velegnet til børn der potentielt kan ha/få allergi?

Anmeld

10. juni 2013

Sky

Frk P. skriver:

Ja jeg har også overvejet Arlas - er der nogen der har erfaring med den? kiggede på den i Føtex og synes det et en fordel at man også kan få den i brikker til de få tilfælde hvor det er nødvendigt. Men jeg synes ikke jeg kunne finde noget om at den er særligt velegnet til børn der potentielt kan ha/få allergi?

Anmeld

10. juni 2013

Lunae

Sky skriver:

Hej piger

Vi er tæt på termin med vores 2. barn og da amning ikke fungerede med den første ved vi at han potentielt kan blive flaskebarn hvilket er helt ok med os. Til vores datter brugte vi nan ha i den første tid, og gik derfor over til nan1 og 2. 

Jeg overvejer minirisk da det er økologisk hvilket tiltaler mig - er der nogen der har erfaring med dette? 

Allomin er en anden mulighed men hvad er forskellen på syrnet, grøn osv? Hvornår vælger man hvad? 

Jeg lider en del af allergi og eksem så det er vigtigt for mig at gøre hvad jeg kam for at forhindre dette for vores søn

/Sky

Vi brugte blå beauvais til Camille - det var det bedste for hende!

Anmeld

10. juni 2013

Blirnokaldrigfru

Sky skriver:

Jeg mener at have hørt nan ha var til allergi?

Anmeld

10. juni 2013

l.kjoeller

Sky skriver:

Hej piger

/Sky

Jeg gav min datter syrnet allomin for at holde hendes mave i gang. hun havde lidt mave problemer nemlig. syrnet/grøn allomin stimulerer bare barnets naturlige mavetarmflora med mælkesyrebakterier. i kan evt bruge det supplerende sammen med anden mme. men er selvfølgelig ikke sikkert det er nødvendigt

Anmeld

10. juni 2013

Frk. K

gokkelok skriver:

Man kan kun få en recept på det, hvis man har prøvet andet og ved at barnet er allergisk. 

Bliver lige nødt til at tilføje at det ikke er rigtigt. Vores søn er efter mislykket amningsforsøg vokset op på Nutramigen fra apoteket, på recept. Og vi havde ingen problemer med at få recepterne ved lægen, selvom vi ikke har prøvet andre produkter. 

Anmeld

10. juni 2013

Sky

Pyha det er jo en jungle! 

Jeg tror at jeg må konkludere følgende:

Vi må starte med at antage at han ikke har maveproblemer- derfor er grøn allomin ikke at foretrække. Hvis det viser sig at blive nødvendigt kan man måske supplere med det som en del af jer skriver

De 2 produkter fra apoteket er meget dyre- det tror jeg ikke vi vil bruge med mindre det er nødvendigt og dermed på recept fra lægen

Så står valget mellem Arla, minirisk og Nan ha...og da ingen af dem er både økologisk, særligt egnet til allergi, og skånsom mod maven må det vel komme an på en prøve. 

Svært valg...

/Sky 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.