6 & 7 årige børn, hvor lang tid lader i dem lege ude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2013

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Min ældste datter 3 år, så jeg kan ikke være helt med, men jeg kan fortælle, at da jeg var 13 år skulle jeg være hjemme kl. 20.00 på hverdage og 20.30 i weekenden. Og jeg havde også venner og veninder, der måtte være ude til kl. 23.00 i weekenden. Men det var faktisk rart, at der var nogen, der havde bestemt for mig, at jeg skulle være hjemme så tidligt, for jeg havde brug for det. Jeg havde også et meget stort søvnbehov og kunne faktisk bare godt lide at være derhjemme og hygge med mine forældre.

Jeg synes bestemt ikke, det er synd for din dreng, han er jo stadig lille! Jeg synes nærmere det er synd for de andre børn, så små børn skal da ligge i deres seng kl. 22.00/23.00 efter min mening.

jeg er glad for at høre om dit syn på sagen og ja kl. 22 troede jeg også alle børn på 6 år allerede havde sovet i minimun 2 timer men os derfor jeg oprettede denne debat. 

og ja, det er nemlig hvad ens barn har behov for, min søn er meget følsesmæssigt skrøbelig hvis han ikke er super udhvilet når en ny dag begynder. så får at jeg kan give ham de bedste og dejligste dage så skal han min. sove 10 timer  

nu hvor han er begyndt i skole har det jo også meget at sige om deres indlæring , nu er min søn rigtig lærenem og sætter sig altid 100 % ind i det han skal lære, og kan tydeligt mærke hvis han en dag kommer 1-2 timer senere i seng. 

så jeg er rigtig glad for mine '' egne regler ''  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Min datter er 7, og hun leger ikke selv udenfor, eller jo men kun i haven. 

Men hun styrer selv hvornår hun går hjem fra sfo'en hver dag, og der vil jeg gerne at hun senest er hjemme 16.30. Nogle gange kommer hun hjem når de har fri kl 12.45 andre gange først 16.30.

Hun kommer i seng ca 19.30 i hverdagen, og senest 21.30 i weekenderne.

Jeg synes bestemt ikke, at det er synd for din dreng, jeg synes det er helt fine tider, som han har 

hvor vildt at hun selv får lov at styre det med SFO'en, bor i tæt på eller hvordan med det ?  

spørg kun af nysgerrighed  

fordi jeg kan ikke klare tanken om endnu at min søn selv skulle gå til og fra skole alene endnu.... ( selvom jeg ved han godt vil kunne ) 

og det er jo bare et bevis på hvor forskellige vi er. 

Anmeld

9. juni 2013

Moma

Vores den store på snart 9 år skal være i seng (som i lyset slukket) senest kl 20.00 til hverdag og kl 21 i weekenden.

Hun går i klasse med naboens dreng, og de er ude til kl MEGET SENT i weekenden og også senere end hende til hverdag. Nogle gange kan hun brokke sig lidt over, at hun skal i seng før dem, så fortæller jeg hende, at hun har brug for mere søvn, at vi har andre regler hos os, og at hun hun til hverdag skal op før dem. 

Men må da indrømme, at jeg nogle gange synes de larmer til kl sent, når de hopper på trampolin og vi bor tæt i vores villakvarter. Men det må de jo selv om. Det irriterer mig kun lidt, fordi vores soveværelse vender ud mod deres have (der er høj hæk imellem ), og fordi vi nogle gange går i seng, før deres børn er kommet ind. 

Du må jo bede dem om at lade være med at banke på efter kl 20, eller fortælle forældrene, at I putter kl 20.

Anmeld

9. juni 2013

Anonym trådstarter

Moma skriver:

Vores den store på snart 9 år skal være i seng (som i lyset slukket) senest kl 20.00 til hverdag og kl 21 i weekenden.

Hun går i klasse med naboens dreng, og de er ude til kl MEGET SENT i weekenden og også senere end hende til hverdag. Nogle gange kan hun brokke sig lidt over, at hun skal i seng før dem, så fortæller jeg hende, at hun har brug for mere søvn, at vi har andre regler hos os, og at hun hun til hverdag skal op før dem. 

Men må da indrømme, at jeg nogle gange synes de larmer til kl sent, når de hopper på trampolin og vi bor tæt i vores villakvarter. Men det må de jo selv om. Det irriterer mig kun lidt, fordi vores soveværelse vender ud mod deres have (der er høj hæk imellem ), og fordi vi nogle gange går i seng, før deres børn er kommet ind. 

Du må jo bede dem om at lade være med at banke på efter kl 20, eller fortælle forældrene, at I putter kl 20.

Ja jeg deler netop din irratation med hensyn til Larm uden for kl 22 og 23... men som du siger så kan vi ikke bestemme noegt som helst, og de må jo gøre med deres børn som de vil. 

og godt med forklaringen, det lyder til at din datter godt kan forstå det og det er altid rigtig godt  

ja må nok tage den snak med forældrene, for jeg kan virkelig blive irriteret når de kommer i tide og utide på de tidspunkter hvor vi som familie er gået til ro  

Anmeld

9. juni 2013

LinLin

Indtil nu han David på 6 1/2 år kun leget ude indtil aftensmadstid (det er herhjemme kl 17.30) men tænker da at når vi får sommerferie og ikke skal noget, må han godt være ude længere
nu kommer han i seng 19.30 i hverdagene og senest 20 i weekenderne, fordi han står så sørens tidligt op (før 6! Selvom vi først skal op 6.45 )
Han kommer kun meget sent i seng (det er i min verden for en 6-årig efter kl 22) til jul/nytår, større familie-"kom-sammen'er" o.l

Anmeld

9. juni 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Indtil nu han David på 6 1/2 år kun leget ude indtil aftensmadstid (det er herhjemme kl 17.30) men tænker da at når vi får sommerferie og ikke skal noget, må han godt være ude længere
nu kommer han i seng 19.30 i hverdagene og senest 20 i weekenderne, fordi han står så sørens tidligt op (før 6! Selvom vi først skal op 6.45 )
Han kommer kun meget sent i seng (det er i min verden for en 6-årig efter kl 22) til jul/nytår, større familie-"kom-sammen'er" o.l

ja til familiekommensammen osv får han lov at være oppe til han tilter af sig selv også nytår osv  

så vi har samme holdning  

Anmeld

9. juni 2013

khaleesi

Anonym skriver:

godaften baby.dk  

jeg skriver desværre som anonym, da jeg ikk lige ved hvem der gemmer sig herinde  

jeg spørger jer om hvor lang tid både til hverdage og weekender at i lader jeres børn på 6 og 7 år lege ude ? altså hvad tid skal de være hjemme?

jeg spørger fordi jeg selv har en dejlig dreng på 6 ½ år. og til hverdag når han render ude og leger vil jeg have han skal være hjemme SENEST kl. 17:30 - ( vi spiser gerne kl. 18) men jeg vil allerhelst have ham ind SENEST kl. 17 , men lader ham gøre det da mange af hans venner er sent ude.

en pige fra hans klasse, bor ved siden af os, får lov at være ude til kl 21 til hverdag og i weekender helt til kl 22 og 23 og hun er LIGE blevet 7 år. 

jeg synes personligt det er ALT ALT for sent at lade børn være alene ude at lege på den alder. så min søn får overhoved ikke lov at være ude så længe. 

men nu er jeg nysgerrig om i herinde synes det er OKAY eller om i også synes det er for sent.... 

her i weekenderne vil jeg gerne have ham inde kl 19 - men er det synd for ham når de andre render og leger derude? 

Jeg er blevet opdraget med at når gadelamperne tændes, så skal jeg vende næsen hjemad. Det virkede for os, trods det tit ikke var super sent vi fik lov til at lege ude.

Vil bruge den samme ved mine børn, så de får lov til at lege længere ude når det er "sommertid" end "vintertid" ..

Anmeld

9. juni 2013

wamse

Anonym skriver:

hvor vildt at hun selv får lov at styre det med SFO'en, bor i tæt på eller hvordan med det ?  

spørg kun af nysgerrighed  

fordi jeg kan ikke klare tanken om endnu at min søn selv skulle gå til og fra skole alene endnu.... ( selvom jeg ved han godt vil kunne ) 

og det er jo bare et bevis på hvor forskellige vi er. 

Vi bor på gaden overfor skolen  Jeg har det lige omvendt med det at hun selv skulle lege udenfor, altså udenfor vores have, det får hun ikke lov til endnu 

Det har boostet hendes selvtillid helt vildt, fordi hun nu har fået den erfaring, at hun sagtens kan finde ud af, selv at går hjem, samtidigt med, at hun selv mærker efter, hvornår hun har lyst til at gå hjem 

Anmeld

10. juni 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Vi bor på gaden overfor skolen  Jeg har det lige omvendt med det at hun selv skulle lege udenfor, altså udenfor vores have, det får hun ikke lov til endnu 

Det har boostet hendes selvtillid helt vildt, fordi hun nu har fået den erfaring, at hun sagtens kan finde ud af, selv at går hjem, samtidigt med, at hun selv mærker efter, hvornår hun har lyst til at gå hjem 

når okay ja så er det da super fedt for hende 

så tror jeg også min søn selv havde fået lov hvis vi boede så tæt på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.