6 & 7 årige børn, hvor lang tid lader i dem lege ude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2013

helle85

Anonym skriver:

ja at have dem legende i Haven er noget helt andet men jeg mener at lade dem lege ude på legepladser på de tidspunkter  

vi bor i rækkehuse, hvor børnene render rundt om alle boligerne og der er forskellige legepladser rundt omkring... desværre ikke foran os. 

men de larmer så meget tit at min søn jo kan høre de leger udenfor  når han faktisk er lagt i seng , og får helt ondt af ham... 

for jeg ved jo ikke hvad min søn tænker om mig, når de andre hygger sig ude og solen skinner jo stadig kl 20 her om sommeren. 

men jeg har forklaret ham så godt at jeg kan , hvorfor nogle må være længe ude og andre ikke må... 

det ved jeg det er også derfor at jeg skriver at jeg ikke syntes det er syndt,

jeg tror at jeg ville tage mine børn vi skulle spise og så være ind så man kunne hygge lidt. gå en tur med dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2013

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

det ved jeg det er også derfor at jeg skriver at jeg ikke syntes det er syndt,

jeg tror at jeg ville tage mine børn vi skulle spise og så være ind så man kunne hygge lidt. gå en tur med dem.

ja til hverdag kommer han ikke ud mere efter vi har spist aftensmad, medmindre vi går en aftentur med hunden alle sammen Men altså hver dag næsten skal han også lave lektier ( han går i o.klasse) og hver anden dag og ( nogen gange hver dag) skal han i bad , og jeg vil da os ha lov at hygge med min lille / store skønne dreng  

han fortæller dog også at nogle fra hans klasse inkl. hende pigen , tit får en seddel med hjem om at hun ikke har lavet lektier og at hun er kommet for sent i skole... så et eller andet sted ved jeg jo os at lige de her forældre til den pige ikke lever op til Pigen, men det vil jeg ikke blande mig i, det er derees måde og liv...

man føler sig bare så ond og uretfærdig når de andre børn må meget mere end min søn , men dejligt at høre du heller ikke synes det er synd for min synd  

Anmeld

9. juni 2013

wamse

Min datter er 7, og hun leger ikke selv udenfor, eller jo men kun i haven. 

Men hun styrer selv hvornår hun går hjem fra sfo'en hver dag, og der vil jeg gerne at hun senest er hjemme 16.30. Nogle gange kommer hun hjem når de har fri kl 12.45 andre gange først 16.30.

Hun kommer i seng ca 19.30 i hverdagen, og senest 21.30 i weekenderne.

Jeg synes bestemt ikke, at det er synd for din dreng, jeg synes det er helt fine tider, som han har 

Anmeld

9. juni 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
nu er min søn kun 5 år.
men i hverdag får han lov til at være ude til vi skal spise til aften ca 17.30.
i weekenden kan vi godt trække den så han får lov at komme ud om aften også, men 19.30 skal han ind.

han er i seng hver aften kl 20. så den lange tid i weekenden skylles at vi så venter med bad til om morgen.

med weekend tænker jeg fredag aften og lørdag aften

Anmeld

9. juni 2013

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg synes det er nogle helt fine tidspunkter du har lavet for din søn, jeg har en på samme alder og det ca samme tidpunkter

Men min søn er ikke udenfor alene, eller jo så står jeg og holder øje Med ham fra køkken vinduet..

Anmeld

9. juni 2013

hekran

Vores ældste bliver 6 til september. Han får ikke lov til at være ude hos nogen efter aftensmad. Vi spiser typisk 17.30 og så er der ikke mere venneleg. 

Det kan være, at det kommer til at ændre sig hen over sommeren, da flere af de kommende klassekammerater bor på vores vej og han nok kommer til at blive op en time længere i ferien.

Alle vores børn kommer i seng 19-19.30. De er 2, snart 4 og 5.

Medmindre man har aftalt, at børnene skal spise med, synes jeg, at det er dårlig skik, at lade børnene blive over til aftensmad. Vi har en gang oplevet at blive ringet op af sønnens legekammerats mor som spurgte, om ikke vores søn kunne spise med til aften. Det synes jeg bare var i orden og han fik lov til at komme hjem efter aftensmad. Skal siges, at de bor lige overfor Ellers altid hjem til aftensmad!

Anmeld

9. juni 2013

Anonym trådstarter

Marita skriver:

Vores ældste bliver 6 til september. Han får ikke lov til at være ude hos nogen efter aftensmad. Vi spiser typisk 17.30 og så er der ikke mere venneleg. 

Det kan være, at det kommer til at ændre sig hen over sommeren, da flere af de kommende klassekammerater bor på vores vej og han nok kommer til at blive op en time længere i ferien.

Alle vores børn kommer i seng 19-19.30. De er 2, snart 4 og 5.

Medmindre man har aftalt, at børnene skal spise med, synes jeg, at det er dårlig skik, at lade børnene blive over til aftensmad. Vi har en gang oplevet at blive ringet op af sønnens legekammerats mor som spurgte, om ikke vores søn kunne spise med til aften. Det synes jeg bare var i orden og han fik lov til at komme hjem efter aftensmad. Skal siges, at de bor lige overfor Ellers altid hjem til aftensmad!

ja sådan har jeg det også  

der er også tit hvor alle ungerne spørger her om de må spise med, men der har jeg simpelthen sagt ttil dem at det er noget jeg skal aftale med deres forældre først...

de skal vel os selv spise hjemme hos dem selv.... så går det jo ikke jeg bare fodre dem...  

Anmeld

9. juni 2013

Lone Jakobsen

her må mine børn være ude til de skal i seng.

men ude er så i vores have, eller på vores lukkede villavej. så derfor er det jo ikke helt det samme som på en legeplads.

mine børn er i alderen 3-14. de yngste skal i seng kl. 20 i hverdagene og mellem 21 og 22 i weekenderne.

Anmeld

9. juni 2013

Anonym trådstarter

Twixic skriver:

Jeg synes det er nogle helt fine tidspunkter du har lavet for din søn, jeg har en på samme alder og det ca samme tidpunkter

Men min søn er ikke udenfor alene, eller jo så står jeg og holder øje Med ham fra køkken vinduet..

åh det med at stå og holde øje gjorde jeg også til at starte med og han måtte KUN lige være ude foran hvor jeg kunne se ham hele tiden. 

MEN for 1 måned siden synes min mand jeg var for pyldret og synes vi skal lade ham lege på legepladsen hvor vi ikke kan se ham. 

vi går tit over og ser til ham / dem , men jeg har det stadig svært med det. 

men dejligt at flertallet synes mine tidspunkter er helt okay, for så skal jeg da ikke have årlig samvittighed over for ham mere  

Anmeld

9. juni 2013

Tulle28

Min ældste datter 3 år, så jeg kan ikke være helt med, men jeg kan fortælle, at da jeg var 13 år skulle jeg være hjemme kl. 20.00 på hverdage og 20.30 i weekenden. Og jeg havde også venner og veninder, der måtte være ude til kl. 23.00 i weekenden. Men det var faktisk rart, at der var nogen, der havde bestemt for mig, at jeg skulle være hjemme så tidligt, for jeg havde brug for det. Jeg havde også et meget stort søvnbehov og kunne faktisk bare godt lide at være derhjemme og hygge med mine forældre.

Jeg synes bestemt ikke, det er synd for din dreng, han er jo stadig lille! Jeg synes nærmere det er synd for de andre børn, så små børn skal da ligge i deres seng kl. 22.00/23.00 efter min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.