Hvorfor råber han?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2013

Nemesis

2721 skriver:

Han har lige været forkølet af 2 omgange, troede egentlig ikke det kunne skyldes det.
Skal jeg så tage ham til en ørelæge?
Og hvis der er væske siger de så ikke bare man skal se tiden an?

ja afsted til en ørelæge med ham. du skal ikke bruge henvisning. Hvor hurtigt ørelægerne reagerer er forskelligt. Her har ørelægen spurgt hvo længe det har varet og har det været mere end en måned har han behandlet det med det samme og ellers få man en tid 14 dage senere til en ny kontrol.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2013

2721

Nemesis skriver:

ja afsted til en ørelæge med ham. du skal ikke bruge henvisning. Hvor hurtigt ørelægerne reagerer er forskelligt. Her har ørelægen spurgt hvo længe det har varet og har det været mere end en måned har han behandlet det med det samme og ellers få man en tid 14 dage senere til en ny kontrol.

Hvordan behandler de det?

Anmeld

8. juni 2013

charlottekri

hvis det ikke er ørerne der er noget galt med så ved jeg ikke hvad det skulle være....

men hvis du skulle gørr noget aktivt så kunne du prøve at skamrose ham når han snakker stille og roligt og derved opmuntre ham til at snakke normalt i stedet for aat råbe. det kan sagtens være at det tager lang tid men det er da klsrt værd at prøve, tænker jeg

knus charlotte

Anmeld

8. juni 2013

Nemesis

2721 skriver:

Hvordan behandler de det?

hvis det er trykket så kan næsespray måske åbne bedre op så detaftager, er det væske så er dræn den bedste løsning. han er for lille til at puste med næsen/trykudligne.

Anmeld

8. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea snakker også helt vildt højt for tiden ( de sidste 3 mdr'er ) efter at der er kommet flere børn på hendes stue i børnehaven, og det er til at få pip af ind i mellem. Hun er 4 1/2 år, så håber også bare det snart går over igen. 

Men held og lykke med det!! Vh stine

Anmeld

8. juni 2013

DianaRJS

2721 skriver:

Tak for svar

Han er ikke ørebarn, han har da haft MØB men det har aldrig været et problem som sådan.

Nu er det selvfølgelig langtid siden 1 1/2 år siden sidst hans øre blev tjekket, men der var intet at finde(hos ørelægen vel at mærke), så har svært ved at tror det skulle være det, men kunne selvfølgelig godt få det tjekket igen

det kan desværre godt stige selvom der aldrig har været noget :/

men er da i hvert fald forsøget værd, også for hans skyld hvis der skulle være noget

Anmeld

8. juni 2013

Sijac

2721 skriver:

Hej piger
Jeg kunne så godt bruge lidt hjælp

Min dreng på næsten 3 år råber i stedet for at snakke hele tiden.
Jeg er ved at bliv døv af alt den råben og er efterhånden nået så træt af det
Han går ikke i institution, så det er jo ikke fordi han er vant til at skulle råbe højt for at blive hørt.
Jeg selv gør meget ud af at tale til ham i et lavt roligt toneleje netop for at dæmpe ham ned. Og stopper ham når han råber og forklare ham at det skal han ikke.
Er det en fase?
Der burde intet være med hans øre og han virker fint til at kunne høre mig når jeg visker.
Så hvordan pokker for jeg stoppet den her råben?

Knus

Jeg ville da helt klart for undersøgt at høre.. Er der ingen problemer der ville jeg snakke tilbage til ham i samme toneleje som han snakker til dig - det virker i institutionerne, er pædagog!

Nogle børn har ikke fornemmelsen af hvor højt de selv snakker og det kan hjælpe dem ved, at man gør dem opmærksomme på det ved at gøre det samme.

Anmeld

8. juni 2013

MortilElias2010

2721 skriver:

Hej piger
Jeg kunne så godt bruge lidt hjælp

Min dreng på næsten 3 år råber i stedet for at snakke hele tiden.
Jeg er ved at bliv døv af alt den råben og er efterhånden nået så træt af det
Han går ikke i institution, så det er jo ikke fordi han er vant til at skulle råbe højt for at blive hørt.
Jeg selv gør meget ud af at tale til ham i et lavt roligt toneleje netop for at dæmpe ham ned. Og stopper ham når han råber og forklare ham at det skal han ikke.
Er det en fase?
Der burde intet være med hans øre og han virker fint til at kunne høre mig når jeg visker.
Så hvordan pokker for jeg stoppet den her råben?

Knus

Ork det gør Elias også fra tid til anden, han er ca. 3 1/2  Jeg snakker med ham om at han ikke behøver at råbe for jeg kan godt høre ham og det gentager jeg hver gang han når et leje hvor det ikke er rart. Han går dog i institution, men tænker at sådan er det bare og bliver bare ved med at fortælle ham at det ikke er rart når han råber, at mor får ondt i ørerne eller ondt i hovedet og det ikke er rart. Tænker ikke sådan videre over det ellers  

Anmeld

8. juni 2013

2721

charlottekri skriver:

hvis det ikke er ørerne der er noget galt med så ved jeg ikke hvad det skulle være....

men hvis du skulle gørr noget aktivt så kunne du prøve at skamrose ham når han snakker stille og roligt og derved opmuntre ham til at snakke normalt i stedet for aat råbe. det kan sagtens være at det tager lang tid men det er da klsrt værd at prøve, tænker jeg

knus charlotte

Det var også en god ide
Tak for svar

Anmeld

8. juni 2013

2721

Nemesis skriver:

hvis det er trykket så kan næsespray måske åbne bedre op så detaftager, er det væske så er dræn den bedste løsning. han er for lille til at puste med næsen/trykudligne.

Okay, tak for svar
Må ringe til ørelægen mandag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.