Hvorfor råber han?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.432 visninger
25 svar
6 synes godt om
8. juni 2013

2721

Hej piger
Jeg kunne så godt bruge lidt hjælp

Min dreng på næsten 3 år råber i stedet for at snakke hele tiden.
Jeg er ved at bliv døv af alt den råben og er efterhånden nået så træt af det
Han går ikke i institution, så det er jo ikke fordi han er vant til at skulle råbe højt for at blive hørt.
Jeg selv gør meget ud af at tale til ham i et lavt roligt toneleje netop for at dæmpe ham ned. Og stopper ham når han råber og forklare ham at det skal han ikke.
Er det en fase?
Der burde intet være med hans øre og han virker fint til at kunne høre mig når jeg visker.
Så hvordan pokker for jeg stoppet den her råben?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2013

Diana2013

2721 skriver:

Hej piger

Han går ikke i institution, så det er jo ikke fordi han er vant til at skulle råbe højt for at blive hørt.
Jeg selv gør meget ud af at tale til ham i et lavt roligt toneleje netop for at dæmpe ham ned. Og stopper ham når han råber og forklare ham at det skal han ikke.
Er det en fase?
Der burde intet være med hans øre og han virker fint til at kunne høre mig når jeg visker.

Knus

Hm kan ikke svare på hvorfor dit barn råber, men det jeg var lille fik jeg altid af vide at jeg råbte, og jeg blev faktisk rigtig ked af det for jeg vidste det ikke selv, jeg blev undersøgt med min hørelse osv men de hele så fint ud. Jeg tror jeg er vokset fra det og måske bare havde en høj stemme... Ved godt du nok ikke kan bruge svaret, men tænkte et svar er vel bedre end intet

Anmeld

8. juni 2013

DianaRJS

2721 skriver:

Hej piger

Er det en fase?

Knus

har du fået tjekket øre på ham?

eller er han ørebarn?

min den yngste råbte også altid og vi fik ham udnersøgt hvor det vidste sig at være trykket i hans øre, så når han råbte troede han faktisk han snakkede normalt.

Anmeld

8. juni 2013

2721

DianaBaastrup skriver:

Hm kan ikke svare på hvorfor dit barn råber, men det jeg var lille fik jeg altid af vide at jeg råbte, og jeg blev faktisk rigtig ked af det for jeg vidste det ikke selv, jeg blev undersøgt med min hørelse osv men de hele så fint ud. Jeg tror jeg er vokset fra det og måske bare havde en høj stemme... Ved godt du nok ikke kan bruge svaret, men tænkte et svar er vel bedre end intet

Tak for svar
Ja, et svar er klart bedre end intet.
Kan godt ske han blot ikke har føling med at han råber og jeg blot må finde tålmodigheden frem

Anmeld

8. juni 2013

2721

har du fået tjekket øre på ham?

eller er han ørebarn?

min den yngste råbte også altid og vi fik ham udnersøgt hvor det vidste sig at være trykket i hans øre, så når han råbte troede han faktisk han snakkede normalt.

Tak for svar

Han er ikke ørebarn, han har da haft MØB men det har aldrig været et problem som sådan.

Nu er det selvfølgelig langtid siden 1 1/2 år siden sidst hans øre blev tjekket, men der var intet at finde(hos ørelægen vel at mærke), så har svært ved at tror det skulle være det, men kunne selvfølgelig godt få det tjekket igen

Anmeld

8. juni 2013

Nemesis

2721 skriver:

Tak for svar

Han er ikke ørebarn, han har da haft MØB men det har aldrig været et problem som sådan.

Nu er det selvfølgelig langtid siden 1 1/2 år siden sidst hans øre blev tjekket, men der var intet at finde(hos ørelægen vel at mærke), så har svært ved at tror det skulle være det, men kunne selvfølgelig godt få det tjekket igen

hvis det er 1½ år siden så ville jeg få tjekket hans ører igen. væske i mellemøret efter en forkølelse eller et forkert tryk.

Anmeld

8. juni 2013

2721

Nemesis skriver:

hvis det er 1½ år siden så ville jeg få tjekket hans ører igen. væske i mellemøret efter en forkølelse eller et forkert tryk.

Han har lige været forkølet af 2 omgange, troede egentlig ikke det kunne skyldes det.
Skal jeg så tage ham til en ørelæge?
Og hvis der er væske siger de så ikke bare man skal se tiden an?

Anmeld

8. juni 2013

pussekat

Han har lige været forkølet af 2 omgange, troede egentlig ikke det kunne skyldes det.
Skal jeg så tage ham til en ørelæge?
Og hvis der er væske siger de så ikke bare man skal se tiden an?

hejsa
jo det kan det og jeg kan svar på det for jeg have væske i mellemøret så lille og da jeg kom i børnhave kun folk snakkes ved side af mig eller snakkes til mig uden jeg høre hvad folk sige kom til ørelæge og have dårlig hørt og det her jeg i nu og skal bruge høreapparater men kan ikke lige dem fordi jeg bliv driller med det men håber på det kom når jeg kan få nok som ikke er så stor
så op til ørelæge med jer
og .p.s min mand er døv vis han ikke her sig høreapparater i

og er på vej til 42 år

Anmeld

8. juni 2013

2721

pussekat skriver:

hejsa
jo det kan det og jeg kan svar på det for jeg have væske i mellemøret så lille og da jeg kom i børnhave kun folk snakkes ved side af mig eller snakkes til mig uden jeg høre hvad folk sige kom til ørelæge og have dårlig hørt og det her jeg i nu og skal bruge høreapparater men kan ikke lige dem fordi jeg bliv driller med det men håber på det kom når jeg kan få nok som ikke er så stor
så op til ørelæge med jer
og .p.s min mand er døv vis han ikke her sig høreapparater i

og er på vej til 42 år

Hold da op, det er jeg ked af at høre, men må heller få det tjekket så

Anmeld

8. juni 2013

BigHope13

Jeg råbte også som barn og når jeg selv skulle se fjernsyn eller høre siger min mor at det var så højt at man ikke kunne være til. og jeg troede vitterlig selv at jeg både snakkede normalt og at lyden på diverse ting var normalt. Og kunne sagtens høre når folk snakkede også hvis de blot hviskede.. mine forældre tog mig så til ørelæge og ved så ikke lige hvad der var galt, men det var noget med noget tryk og fik dræn i.
Så nok ikke en dårlig idé at få tjekket ørerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.