Jeg føler mig splittet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2013

Tulle28

Janne T. skriver:

Lige den betragtning er jeg så slet ikke enig i, og det er ikke en faktor i mit problem Man kan ikke lære et barn på den alder dårlige vaner, og studier har faktisk vist, at i de lande, hvor samsovning er normen, har man langt færre søvnproblemer med børnene, når de bliver større - de sover også alene langt nemmere, når de bliver større, end vestlige børn, som puttes for sig selv i en meget tidlig alder. Typisk fordi, at man har fået tanket dem op på tryghed, da de var helt små. At man tit fraråder samsovning i vesten skyldes vores kultur - vi er meget individualiserede og har meget tidlig fokus på at man skal kunne klare sig selv. I asien har de langt større fokus på fællesskab og samhørighed, hvorfor det også er total uhørt at lade et spædbarn sove for sig selv. At nogen børn, når de bliver store, gerne vil sove med forældrene, har typisk noget at gøre med et generelt stort tryghedsbehov, og meget sjældent fordi man har givet dem dårlige vaner - og har de fået dårlige vaner, fik de dem i hvert fald ikke, da de var helt spæd.

Beklager den lange smøre, og jeg takker for dit svar! Det er bare et emne der ligger mig nært

Jeg er så meget enig med dig og vi samsover også her på 10. måned. Det er så hyggeligt! Min datter har, som din James, sovet "igennem" siden hun var spæd, det er meget få nætter der har været "fest" Men vi har haft perioder, hvor hun har været urolig, men det er gået i sig selv igen. Jeg synes kort sagt det går lidt op og ned - nogle dage er man helt rundt på gulvet af træthed og andre går det egentlig fint, fordi man får sovet sådan nogenlunde.

Hvis du slet ikke synes at det fungerer mere, kunne han så ikke komme i sin egen seng som bliver sat op af jeres? Flytte lidt rundt på Rose, hvis der ikke er plads?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2013

Nessie

Janne T. skriver:

jeg siger lige ammehjerne her, til forsvar for ikke selv at have tænkt tanken! det er selvfølgelig den åbenlyse løsning. så skal jeg bare have manden med på ideen, for sådan en fætter er bestemt ikke billig, og han har ikke de følelser omkring det som jeg har - han mener jo bare, at knægten kunne sove i lift :p

Vi har sådan én, og brugte den til Daniel indtil han var 9 mdr. 

Den står også og venter på at blive taget i brug igen 

Jeg sover vildt dårligt, når Daniel sover sammen med os. Han var ca. 1 mdr. da han kom over i den lille seng, og jeg sov straks meget bedre. Samtidig kunne jeg bare række overog røre ved ham, og trække ham ind til mig.
Jeg tror det er det bedste køb vi har gjort af alle de babyting vi har 

Anmeld

7. juni 2013

Koen.

bobbles skriver:

Børn har altså meget bedre af at ligge i deres egen seng, det er meget få gange vores børn har ligget i sengen det ødelægger både  vores og deres nattesøvn! Jeg ville da virkelig anbefale dig at ligge ham i egen seng end det der! det er jo os bedre at mor er frisk til når han er vågen om dagen.

Og hvorfor er det så lige at børn har bedst af og sove i egne senge?

Vi samsover med vores 3 årig så derfor vil jeg da meget gerne høre begrundelsen for den udtale

Anmeld

7. juni 2013

StudPsyk

bobbles skriver:

Børn har altså meget bedre af at ligge i deres egen seng, det er meget få gange vores børn har ligget i sengen det ødelægger både  vores og deres nattesøvn! Jeg ville da virkelig anbefale dig at ligge ham i egen seng end det der! det er jo os bedre at mor er frisk til når han er vågen om dagen.

det er jeg fuldstændig uenig med dig i, hvad baserer du det på? der er tonsvis af undersøgelser der viser hvor gavnligt samsovning er for børn.

Anmeld

7. juni 2013

lilledittemor

Åh jeg ved præcis hvordan du har det..

Da Bella var lille havde jeg det også sådan at jeg glemte tingene i løbet af natten. Jeg tabte endda nogle gange sutteflasken på gulvet, men barnet sov, så hun var åbenbart færdig..

Vi har også en halvanden-mands seng..
Men som andre skriver, så køb en bed-side crib (evt. brugt?) eller køb en større seng.

Og det der med at de får dårlige vaner af samsovning passer ikke (som du selv ved).. Bella har sovet i vores seng/soveværelse til hun var 11 måneder. Da hun kom ind på sit eget værelse, sov hun igennem hele natten og har gjort det lige siden - med undtagelse af tigerspring - endda uden at skulle have sutten eller noget som helst.

Anmeld

7. juni 2013

l.kjoeller

Janne T. skriver:

Arh mand, jeg har et problem, og i kan sikkert ikke løse det for mig, men så er jeg da - om ikke andet - kommet ud med det.

Sagen er den, at vi samsover med James. Altså han sover i sengen med os. Af sikkerhedsmæssige årsager, sover han yderst, og så står Roses tremmeseng op af sengen, så han ikke kan falde ud. Og det er så mig, der sover ved siden af ham. Vi har kun en 1½ mands seng, så i kan nok regne ud hvor meget (lidt) plads der er.

Jeg ELSKER at samsove med ham! For det første er det bare så nemt med natamningen, det er bare at åbne op for sagerne, jeg behøver ikke flytte mig eller ham For det andet er det bare så skønt at putte mig ind til den lille fyr og kigge på ham, når jeg vågner op om natten. Det giver både ham og jeg en meget stor tryghed, og er sikker på det har været medvirkende til, at han har sovet HELE natten HVER nat siden han blev født - altså selvfølgelig melder han sig til amning, men jeg mener bare, at vi aldrig har haft det der med han vågner og holder fest i flere timer om natten, ligesom Rose gjorde.

Jeg ammer ham 3 gange fra jeg går i seng til jeg står op. Når jeg går i seng ved 22-23 tiden, så igen ved 2-3 tiden og igen omkring kl. 6 - det er super

Man skulle så tro, at jeg fik fint med søvn. Men nej For på det seneste er han begyndt at sove meget uroligt. Han karter rundt i søvne (så meget som et barn på 2 mdr nu kan), hvilket gør jeg vågner igen og igen og igen, og alt i alt gør det, at min søvnkvalitet er helt til hundene! Jeg får stort set ingen sammenhængende søvn, måske 10 minutter af gangen, så jeg føler mig som en zombie det meste af tiden. Og er begyndt at blive hylet helt ud af den om natten, så kan jeg fx vågne og overhovedet ikke have nogen anelse om, om jeg egentlig lige har ammet ham, og hvis jeg har, hvilket bryst det så var fra

Løsningen virker jo lige til - læg ham i liften! MEN! Det føler jeg mig bare slet ikke klar til, det gør ondt i hjertet at skulle bryde den natlige symbiose! Og så er jeg bange for om han begynder at sove dårligt, hvis han skal sove alene om natten, for lige nu sover han jo så fint..

Så jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre Bliver lidt trist ved tanken om ikke at dele seng, men kan omvendt godt se, at den dårlige søvnkvalitet ikke er en holdbar løsning..

jeg ville anskaffe en bedside crib - også når i ligger så tæt. ville ikke kunne sove ordentlig af frygt for jeg trillede over i den lille tror jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.