ang støtte pædagog til skole barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2013

helle85

Lene Unik skriver:

Inklusion er som udgangspunkt godt, men desværre bliver det indført på et tidspunkt hvor det kan komme til at virke som en besparelse.

Det er på hele børneområdet at der skal inkluderes, også i børehaverne skal børnene som udgangspunkt kunne rummes uden støtte, og der hvor der tidligere blev bevilget støttepædagog, så vil der oftest fremover kunne hentes hjælp og vejledning fra PPR, så opgaven kan klares selv i institutionen.

jeg syntes også det er fint at de skal gå i en normal folkeskole osv(lucas lære rigtig meget af at kigge på de andre børn) men der burde så være nogen som kan tage sig af dem for lærerne kan jo ikke nå alle børnene hvis der er flere, og hvis de også skal til at undvære støtte i børnehaverne så bliver det da nok først et problem da de har skåret rigtig meget ned de sidste par år, det lyder til at blive være og være

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2013

Lene Unik

helle85 skriver:

ja der har været overlevering fra børnehave til sfo og der er kun en som virker til ikke at forstå mig nå jeg feks har besluttet at vi holder den sidste uges sommer ferie nå han starter i skole så han ikke behøver i sfo, hun virkede som om at hun helst så at de holdte alle 3 uger, jeg ved godt at der er nogen steder der er regler om det fordi det ikke er alle børn der så holder ferie

men har lige skrevet med lucas´s støtte fra børnehave/sfo og hun siger at der ikke har været overlevering fra sfo til skole endnu at det først bliver holdt lidt sener,

der kommer også til at være 2 lære og indimellem en pædagog fra sfo men der bliver min 2 andre der også har nogen problemer og hvis der er en der skal sidde ved lucas så er der jo ikke meget hjælp.

ja jeg er meget opmærksom på ham og kender ham for godt(indimellem tror jeg han er træt af at jeg kender ham så godt)
og det med velholden det er også et problem for ja jeg kæmper for de ting han har brug for man det giver desværre også bagslav da jeg har en depression så det tager en del på overskudet.

Jeg synes det lyder som et rigtig fornuftigt valg at I holder en uges ferie når han starter i skole, og det er der flere forældre der vælger.

Altid noget at der bliver overlevering fra SFO til skole - som jeg skrev tidligere, så har betyder de uger hvor lærerne ikke måtte arbejde en del i planlægningen af næste skoleår, og en overlevering kan være en af de ting som har måtte vente lidt.

Det at der er to lærer og også en pædagog af og til kommer til at være godt for klassen. 0. klasse er jo meget andet en undervisning hvor de skal sidde ved bordene og lytte efter (er det i hvert tilfælde ved os). Flere personer i klassen giver mulighedfor at kunne hjælpe både individuelt og i små grupper. Jeg kan ikke sige at du ikke skal være bekymret, men det du skriver kunne være et tegn på at de har gjort sig nogle overvejelser, som de så bare ikke har fået meldt ud til jer.

Ud fra det du skriver her, så tænker jeg at du gør det rigtig godt - også selvom du har problemer selv. Jeg er fuld klar over hvor mange ressourcer det kræver at have et barn med særligt behov, og jeg kan virkelig godt forstå hvis du kan synes til tider at det er hårdt.

Anmeld

5. juni 2013

Lene Unik

helle85 skriver:

jeg syntes også det er fint at de skal gå i en normal folkeskole osv(lucas lære rigtig meget af at kigge på de andre børn) men der burde så være nogen som kan tage sig af dem for lærerne kan jo ikke nå alle børnene hvis der er flere, og hvis de også skal til at undvære støtte i børnehaverne så bliver det da nok først et problem da de har skåret rigtig meget ned de sidste par år, det lyder til at blive være og være

Jeg er fuldstændig enig. Kunsten er at der skal følge ressourcer med. Da det er helt nyt, så er det svært endnu at sige hvordan det kommer til at fungere. På mit arbejde er jeg med i et udvalg der har særligt fokus på børnene med særlige behov. Ud fra det jeg har hørt indtil nu omkring næste skoleår, så ser det ikke dårligere ud end det vi har nu. Skolen får tilført ekstra midler, og kan selv vælge hvordan de skal fordeles, og hos os ser det umiddelbart godt ud det de vælger. Selvom der er sparet rigtig meget de seneste år, så er der også lige nu ekstra forkus på inklusion, i vores kommune er der f.eks. også bevilget en masse penge til uddannelse af alle ansatte på skolen (både lærere og SFO) og i løbet af de næste 3 år skal alle igennem et længere skoleforløb omkring inklusion.

Som du måske kan fornemme, så brænder jeg virkelig for de børn der ikke altid har det helt nemt. Jeg prøver altid at se det var børnenens og forældrens side, men er jo også ansat i SFO, så kender også "systemet" fra den anden side. Håber ikke du tænker jeg prøver at forsvare det alt for meget.

Anmeld

5. juni 2013

Moma

helle85 skriver:

det er også fint de bliver inkluderet, hvis de altså fik den hjælp de havde brug for dagens danmark er desværre ikke til for de svage og dem som ikke er helt "normale"

nej det er heller ikke helt til at finde ud af alle de regler for de andre dem hele tiden

Ja inklusion er helt fint, for børnene skal lære at klare sig i en "alm verden", bare støtten følger med. 

Jeg ved godt af egen erfaring, at det er hårdt og kan tage alle ens kræfter, så jeg håber, I får den støtte, der er brug for. 

Anmeld

5. juni 2013

helle85

Lene Unik skriver:

Jeg synes det lyder som et rigtig fornuftigt valg at I holder en uges ferie når han starter i skole, og det er der flere forældre der vælger.

Altid noget at der bliver overlevering fra SFO til skole - som jeg skrev tidligere, så har betyder de uger hvor lærerne ikke måtte arbejde en del i planlægningen af næste skoleår, og en overlevering kan være en af de ting som har måtte vente lidt.

Det at der er to lærer og også en pædagog af og til kommer til at være godt for klassen. 0. klasse er jo meget andet en undervisning hvor de skal sidde ved bordene og lytte efter (er det i hvert tilfælde ved os). Flere personer i klassen giver mulighedfor at kunne hjælpe både individuelt og i små grupper. Jeg kan ikke sige at du ikke skal være bekymret, men det du skriver kunne være et tegn på at de har gjort sig nogle overvejelser, som de så bare ikke har fået meldt ud til jer.

Ud fra det du skriver her, så tænker jeg at du gør det rigtig godt - også selvom du har problemer selv. Jeg er fuld klar over hvor mange ressourcer det kræver at have et barn med særligt behov, og jeg kan virkelig godt forstå hvis du kan synes til tider at det er hårdt.

ja jeg tror også det kommer til at gå,man er bare altid nervøs som forældre og især nå vi både måtte skifte dagpleje og børnehave fordi de første ikke kunne opfylde hans behov fordi han ikke er udad reagrene de sidder heller ikke ned hele, men de skal jo lære det så de laver nogen opgaver og nå de kan mærke på børnene at de har brug for at rør sig, så leger de nogen lege eller er lidt ude osv. som hun sagde så gør det det meget her i starten med mange pauser men sidst på året så bliver der ikke så mange

Anmeld

5. juni 2013

helle85

Lene Unik skriver:

Jeg er fuldstændig enig. Kunsten er at der skal følge ressourcer med. Da det er helt nyt, så er det svært endnu at sige hvordan det kommer til at fungere. På mit arbejde er jeg med i et udvalg der har særligt fokus på børnene med særlige behov. Ud fra det jeg har hørt indtil nu omkring næste skoleår, så ser det ikke dårligere ud end det vi har nu. Skolen får tilført ekstra midler, og kan selv vælge hvordan de skal fordeles, og hos os ser det umiddelbart godt ud det de vælger. Selvom der er sparet rigtig meget de seneste år, så er der også lige nu ekstra forkus på inklusion, i vores kommune er der f.eks. også bevilget en masse penge til uddannelse af alle ansatte på skolen (både lærere og SFO) og i løbet af de næste 3 år skal alle igennem et længere skoleforløb omkring inklusion.

Som du måske kan fornemme, så brænder jeg virkelig for de børn der ikke altid har det helt nemt. Jeg prøver altid at se det var børnenens og forældrens side, men er jo også ansat i SFO, så kender også "systemet" fra den anden side. Håber ikke du tænker jeg prøver at forsvare det alt for meget.

ja men der hvor jeg syntes der er et problem det er at de selv skal bestemme hvordan de bruger dem for det er ikke alle skoler der gør sådan så det kommer de børn til gode som har brug for det

jeg tror heller ikke at du prøver at for svare det, det er altid godt at vide hvordan de gør andre steder, jeg har også selv arbejdet i en børnehave for ca 1½år siden

Anmeld

5. juni 2013

helle85

Moma skriver:

Ja inklusion er helt fint, for børnene skal lære at klare sig i en "alm verden", bare støtten følger med. 

Jeg ved godt af egen erfaring, at det er hårdt og kan tage alle ens kræfter, så jeg håber, I får den støtte, der er brug for. 

mange tak

Anmeld

5. juni 2013

Lene Unik

helle85 skriver:

ja jeg tror også det kommer til at gå,man er bare altid nervøs som forældre og især nå vi både måtte skifte dagpleje og børnehave fordi de første ikke kunne opfylde hans behov fordi han ikke er udad reagrene de sidder heller ikke ned hele, men de skal jo lære det så de laver nogen opgaver og nå de kan mærke på børnene at de har brug for at rør sig, så leger de nogen lege eller er lidt ude osv. som hun sagde så gør det det meget her i starten med mange pauser men sidst på året så bliver der ikke så mange

Jeg kan godt forstå at du er nervøs. Jeg har også selv stået og skulle sende mit først barn i skole. Stine er født 2 måneder for tidligt, og har altid været meget stille, lille af alder, lidt langsom sprogligt, bange for rigtig meget, hun var heller ikke god til det med toilettet (tissede rigtig mget i bukserne). Så vi var også meget bekymrede for at sende hende i skole.

Hun var så heldig at hun kom i klasse med et par andre børn der havde udfordringer. En pige med en diagnose (asperger) og det gjorde at der var 2 lærer i mange af timerne, helt op til 9. klasse. Der var rigtig meget struktur, hvilket var super godt for Stine. Mottoet var, at alle er gode til noget, og dermed underforstået, at ikke alle behøver at gøre det samme på samme måde.

Simon har også nogle udfordringer, han er født en måned for tidligt, og jeg har lige været til ekstra forældresamtale med ham her i 4. klasse. Han er ikke så godt med sprogligt, og det giver udfordringer i blandt andet dansk timerne. Her sagde hans lærer, at hun også ligge pauser ind, hvor de lige skal ud at løbe - og det ved jeg mange bruger.

Men det lyder til at du har nogle trælse oplevelser, og så kan jeg godt forstå at du prøver at være på forkant. Din søn fortjener også at han får en god skolestart.

Anmeld

5. juni 2013

Lene Unik

helle85 skriver:

ja men der hvor jeg syntes der er et problem det er at de selv skal bestemme hvordan de bruger dem for det er ikke alle skoler der gør sådan så det kommer de børn til gode som har brug for det

jeg tror heller ikke at du prøver at for svare det, det er altid godt at vide hvordan de gør andre steder, jeg har også selv arbejdet i en børnehave for ca 1½år siden

Ja, det er en af de helt store farer at der er lagt så meget ud til skolerne. Men lad os håbe at der er nogle rigtig gode lærer på din søns skole. Jeg arbejder lige nu sammen med nogle helt suveræne på 2. årgang, udover at jeg er i SFO, så har jeg også timer i skolen, og de er rigtig gode til at rumme alle børn. Så de findes de gode lærer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.