helle85 skriver:
ja jeg tror også det kommer til at gå,man er bare altid nervøs som forældre og især nå vi både måtte skifte dagpleje og børnehave fordi de første ikke kunne opfylde hans behov fordi han ikke er udad reagrene
de sidder heller ikke ned hele, men de skal jo lære det så de laver nogen opgaver og nå de kan mærke på børnene at de har brug for at rør sig, så leger de nogen lege eller er lidt ude osv. som hun sagde så gør det det meget her i starten med mange pauser men sidst på året så bliver der ikke så mange
Jeg kan godt forstå at du er nervøs. Jeg har også selv stået og skulle sende mit først barn i skole. Stine er født 2 måneder for tidligt, og har altid været meget stille, lille af alder, lidt langsom sprogligt, bange for rigtig meget, hun var heller ikke god til det med toilettet (tissede rigtig mget i bukserne). Så vi var også meget bekymrede for at sende hende i skole.
Hun var så heldig at hun kom i klasse med et par andre børn der havde udfordringer. En pige med en diagnose (asperger) og det gjorde at der var 2 lærer i mange af timerne, helt op til 9. klasse. Der var rigtig meget struktur, hvilket var super godt for Stine. Mottoet var, at alle er gode til noget, og dermed underforstået, at ikke alle behøver at gøre det samme på samme måde.
Simon har også nogle udfordringer, han er født en måned for tidligt, og jeg har lige været til ekstra forældresamtale med ham her i 4. klasse. Han er ikke så godt med sprogligt, og det giver udfordringer i blandt andet dansk timerne. Her sagde hans lærer, at hun også ligge pauser ind, hvor de lige skal ud at løbe - og det ved jeg mange bruger.
Men det lyder til at du har nogle trælse oplevelser, og så kan jeg godt forstå at du prøver at være på forkant. Din søn fortjener også at han får en god skolestart.
Anmeld