ang støtte pædagog til skole barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2013

Lene Unik

helle85 skriver:

vi var til møde i februar eller marts og det blev jeg ikke mere tryg af da hun ikke rigtig viste interesse i det vi sagde til mødet det var kun sfo lederen og læse(kan ikke lige huse hvad hun kaldes) der skrev de ting ned vi sagde

jeg har prøvet at få fat i skolelederen masser gange men hun er ikke til at få fat i

jeg skal til intro møde i dag hvor der også er mulighed for at få en samtale med det samme, og der har tænkt mig at hører om hvordan de vil tackle ham osv og så tager jeg papirerne fra børnepsyk og udtalesen med fra støtten så de kan forberede sig helt vis de ikke er godt nok indformeret.

Øv - det er ikke rart med en følelse af ikke at blive hørt. Er I på forældreintra, så prøv evt. at skrive til skolelederen den vej.

Håber mødet i dag giver mulighed for at du bliver mere tryg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

helle85

Lene Unik skriver:

Hvem har vurderet at han ikke skal have støtte på i skolen? Har I fået en begrundelse? Bed evt. om at få en handleplan for hvordan de tænker at han skal indgå i en normal klasse uden støtte.

der er ikke nogen som sådan der har vuderet at han ikke skal have støtte, men børnehave, støtte pædagogen og alle de andre der har med ham at gøre, siger at de ikke har oplevet nogen få det i skolen lige meget hvad de har af problemer, da det er meget svært at få og da jeg var til møde med skolelederen fejede hun det også bare af, jeg bor desværre i en kommune hvor alt er en kæmp, fordi de kun tænker på penge og ikke på hvordan det kommer til at gå for folk senere.

ja det kunne være at jeg skal bede om en handleplan det har jeg ikke tænkt på, tusind tak

Anmeld

4. juni 2013

helle85

Lene Unik skriver:

Øv - det er ikke rart med en følelse af ikke at blive hørt. Er I på forældreintra, så prøv evt. at skrive til skolelederen den vej.

Håber mødet i dag giver mulighed for at du bliver mere tryg.

nej det gør jo ikke så man bliver mere tryg.

jeg fik snakkede med den ene lærer. da de ikke er delt op i klasser endnu ved vi ikke om han kommer i a eller b klassen og den ene børnehave klasse skal have ny lære fra august, så har jeg bedt om at få hende der var der, da hun har noget mere erfaring, hun lovede mig at de nok skulle være ups på ham, så han få det godt, og de vil også hjælpe ham på wc indtil han selv tør at gå der ud osv. vi få også et uge skema så vi kan forberede ham på hvad der skal ske dagen efter(de skriver det om regl op på tavlen om morgen) og hun syntes også at det lød som en god ide at han ikke var i sfo den første uge som jeg har planlagt. hun sagde også at vi lige måtte snakke sammen det første stykke tid for at være sikker på hvordan det gå
så det er meget positiv, nå man tænker på at de ikke var informeret om, at der kommer et barn som har problemer. de ville også lige snakke med sfo om det

jeg havde heldigvis papirerne med omkring han diagnose og udtalesen fra støtten

Anmeld

4. juni 2013

helle85

Moma skriver:

Jeg ved ikke, om du kan gøre noget så. De må vel have en begrundelse? Ellers måske lægen, men han/hun har nok ikke så meget at skulle have sagt der.

I vores kommune skal man igennem PPR.

de har ikke nogen begrundelse, det er også derfor jeg havde håbet på at der var nogen regler omkring det,
den kommune jeg bor i der kommer man ikke let til noget, man skal kæmpe for alt, da de kun tænker på at spare(jeg har søgt aflastning en weekend om måneden men det har forløbig taget 1år og 3mdr og der er ingen gang blevet søgt om det.
skolen mener at børnene godt kan klare det ved bare at blive taget ud i en lille gruppe et par timer om ugen.

man skal også i gennem ppr for at få det i børnehaven men han har psykolog og akoterput (staves) på

Anmeld

4. juni 2013

Lene Unik

helle85 skriver:

der er ikke nogen som sådan der har vuderet at han ikke skal have støtte, men børnehave, støtte pædagogen og alle de andre der har med ham at gøre, siger at de ikke har oplevet nogen få det i skolen lige meget hvad de har af problemer, da det er meget svært at få og da jeg var til møde med skolelederen fejede hun det også bare af, jeg bor desværre i en kommune hvor alt er en kæmp, fordi de kun tænker på penge og ikke på hvordan det kommer til at gå for folk senere.

ja det kunne være at jeg skal bede om en handleplan det har jeg ikke tænkt på, tusind tak

Tidligere har det også været sådan, at børnene ikke havde støttepædagog på i skolen, men der har i flere tilfælde være to lærer. Men i indskolingen bliver det mere brugt nu at en pædagog fra SFO kan have timer i skolen som kan komme de børn til gode som har brug for lidt ekstra hjælp.

Ærgerligt at det er svært at få hjælp - som om I ikke har nok - det er jo ikke for sjovt at man søger om hjælp

Anmeld

4. juni 2013

Lene Unik

helle85 skriver:

nej det gør jo ikke så man bliver mere tryg.

jeg fik snakkede med den ene lærer. da de ikke er delt op i klasser endnu ved vi ikke om han kommer i a eller b klassen og den ene børnehave klasse skal have ny lære fra august, så har jeg bedt om at få hende der var der, da hun har noget mere erfaring, hun lovede mig at de nok skulle være ups på ham, så han få det godt, og de vil også hjælpe ham på wc indtil han selv tør at gå der ud osv. vi få også et uge skema så vi kan forberede ham på hvad der skal ske dagen efter(de skriver det om regl op på tavlen om morgen) og hun syntes også at det lød som en god ide at han ikke var i sfo den første uge som jeg har planlagt. hun sagde også at vi lige måtte snakke sammen det første stykke tid for at være sikker på hvordan det gå
så det er meget positiv, nå man tænker på at de ikke var informeret om, at der kommer et barn som har problemer. de ville også lige snakke med sfo om det

jeg havde heldigvis papirerne med omkring han diagnose og udtalesen fra støtten

Det lyder da som en åbning. Håber at den gode stil holder. Det lyder da utroligt at de ikke kender noget til din søn på forhånd. Har der ikke været en overlevering fra børnehaven? Ved os har vi fået lidt at vide om alle børn, og dem hvor der er noget ekstra omkring, der bliver der ofte holdt et ekstra møde.

Godt at du er så opmærksom på din søn!! Det lyder som der kan være brug for vedholdende forældre.

Anmeld

4. juni 2013

Moma

helle85 skriver:

de har ikke nogen begrundelse, det er også derfor jeg havde håbet på at der var nogen regler omkring det,
den kommune jeg bor i der kommer man ikke let til noget, man skal kæmpe for alt, da de kun tænker på at spare(jeg har søgt aflastning en weekend om måneden men det har forløbig taget 1år og 3mdr og der er ingen gang blevet søgt om det.
skolen mener at børnene godt kan klare det ved bare at blive taget ud i en lille gruppe et par timer om ugen.

man skal også i gennem ppr for at få det i børnehaven men han har psykolog og akoterput (staves) på

Ja det er så "  fantastisk", der er inklusion i skolerne, og så må børnene bare "klare" sig selv. 

Jeg kender desværre ikke reglerne. 

Anmeld

4. juni 2013

Lene Unik

Moma skriver:

Ja det er så "  fantastisk", der er inklusion i skolerne, og så må børnene bare "klare" sig selv. 

Inklusion er som udgangspunkt godt, men desværre bliver det indført på et tidspunkt hvor det kan komme til at virke som en besparelse.

Det er på hele børneområdet at der skal inkluderes, også i børehaverne skal børnene som udgangspunkt kunne rummes uden støtte, og der hvor der tidligere blev bevilget støttepædagog, så vil der oftest fremover kunne hentes hjælp og vejledning fra PPR, så opgaven kan klares selv i institutionen.

Anmeld

4. juni 2013

helle85

Lene Unik skriver:

Det lyder da som en åbning. Håber at den gode stil holder. Det lyder da utroligt at de ikke kender noget til din søn på forhånd. Har der ikke været en overlevering fra børnehaven? Ved os har vi fået lidt at vide om alle børn, og dem hvor der er noget ekstra omkring, der bliver der ofte holdt et ekstra møde.

Godt at du er så opmærksom på din søn!! Det lyder som der kan være brug for vedholdende forældre.

ja der har været overlevering fra børnehave til sfo og der er kun en som virker til ikke at forstå mig nå jeg feks har besluttet at vi holder den sidste uges sommer ferie nå han starter i skole så han ikke behøver i sfo, hun virkede som om at hun helst så at de holdte alle 3 uger, jeg ved godt at der er nogen steder der er regler om det fordi det ikke er alle børn der så holder ferie

men har lige skrevet med lucas´s støtte fra børnehave/sfo og hun siger at der ikke har været overlevering fra sfo til skole endnu at det først bliver holdt lidt sener,

der kommer også til at være 2 lære og indimellem en pædagog fra sfo men der bliver min 2 andre der også har nogen problemer og hvis der er en der skal sidde ved lucas så er der jo ikke meget hjælp.

ja jeg er meget opmærksom på ham og kender ham for godt(indimellem tror jeg han er træt af at jeg kender ham så godt)
og det med velholden det er også et problem for ja jeg kæmper for de ting han har brug for man det giver desværre også bagslav da jeg har en depression så det tager en del på overskudet.

Anmeld

4. juni 2013

helle85

Moma skriver:

det er også fint de bliver inkluderet, hvis de altså fik den hjælp de havde brug for dagens danmark er desværre ikke til for de svage og dem som ikke er helt "normale"

nej det er heller ikke helt til at finde ud af alle de regler for de andre dem hele tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.