helle85 skriver:
tak for svar
det er godt nok irriterende at der ikke er noget faste regler for hvordan de skal tackle det.
vi har jo skrevet lidt omkring min dreng og jo tætter vi kommer på jo mere sikker bliver jeg på at han ikke kan klare det uden støtte
de vil kun lave en læse gruppe til de børn der har problemer så de bliver taget ud nogen timer, men det nytter ikke noget hvis de ikke kan klare alle de andre time
jeg er rigtig nervøs for at han ikke kan klare det og han ender med at gå tilbage med ikke at ville noget som helt og ikke vil afsted(så alt bare bliver en kamp) og at vi så skal starte helt forfra nå de endelig finder ud af at han har brug for hjælp
Der er ingen tvivl om at inklusion er godt, og at rigtig mange børn kan rummes i almindelige klasser med den rette indsats. Som jeg ser det, så har politikerne (både på landsplan og kommunalt) ikke været gode nok til at informere om hvordan det skal takles. Forældre har for lidt viden - og jeg kan godt forstå hvis du bekymrer dig. Jeg kan godt huske at vi har skrevet sammen om din søn før.
Men der er stadig handlemuligheder. Prøv at tage en snak med de pædagoger der er omkring ham nu. Spørg ind til hvordan de vil takle ham i 0. klasse. Det er ikke sikkert at du kan få svar lige nu, men måske har de allerede en plan klar. På vores skole er flere ting der halter (som i at de er forsinkede) som følge af louckouten - et af områderne er planlægningen af næste skoleår. Du kan også overveje at kontakte skolelederen så du er sikker på at din søns udfordringer bliver taget alvorligt.
Nogen gange kan man heldigvis opleve at børn kan klare meget mere end man forestiller sig. Og ellers så har skolerne mange forskellige resourcer når børnene har brug for en ekstra indsats.
Anmeld