At lade søskende bestemme navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

Kofoed.

sagtens. hvis det er noget vi allerede havde det i tankerne. og hvis vi ikke kan bestemme os, så må hun gerne få det sidste ord.

Min storebror udbrud første gang han så mig "hun ligner en Tina", men det passede ikke så godt med de to andre have et tre stavelses navn, så det blev til Betina. Mine forældre anede ikke hvad jeg skulle hedde, så er det da lidt sejt, at storebror han lige byder ind.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

Pigent

Lunae skriver:

Sagen er den at vi har talt rigtig meget om navne herhjemme!
Vi har haft fire favoritter det mest af graviditeten!
Nemlig August, Hjalte, Jeppe og Laurits.
Vores datter har hørt os tale om de navne og vi har tit spurgt hvad hun synes. Hun er 2,9 år. Hun har ikke rigtig ville sige noget konsistent, så der har ikke rigtig været noget at komme efter!

Imellemtiden er hun nu helt fast besluttet på at lillebror inde i maven hedder August! Hun har sagt det et stykke tid herhjemme og igår da jeg så hentede hende i vuggestue, siger flere af pædagogerne at de kan forstå at vi venter os en lille August!

Ville i lade jeres børn bestemme, nu hvor det er et navn som står højt på listen!?

Jeg synes i skal kalde ham August

Jeg kunne godt selv finde på det hvis det var et navn som vi selv havde snakket om og godt kunne lide

Anmeld

31. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har svaret andet. Jeg ville tale med mit barn om nogle forskellige navne jeg havde i tankerne, men jeg ville også lade mit barn komme med sinideer 

Anmeld

31. maj 2013

blomst84

Ja sagtens :-) vi kunne ikke blive enige herhjemme så vi spurgte Cecilie hvad lillesøster skulle hedder og ud fløj det "Emmelie" og det hedder hun så... Jeg er selv skyld i  lillebror hedder Nicolai

Anmeld

31. maj 2013

Faith

Ja det ku jeg sagtens finde på, hvis det var et af de navne vi selv havde i tankerne.

PS: Synes jeres datter har valgt det helt rigtige navn

Anmeld

31. maj 2013

Lunae

blomst84 skriver:

Ja sagtens :-) vi kunne ikke blive enige herhjemme så vi spurgte Cecilie hvad lillesøster skulle hedder og ud fløj det "Emmelie" og det hedder hun så... Jeg er selv skyld i  lillebror hedder Nicolai

Jeg har også valgt at min lillebror skulle hedde Steffen det er da virkelig sødt at børnene også føler sig som en del af bavneprocessen og derved får et større tilhørsforhold til barnet, tænker jeg!

Anmeld

31. maj 2013

2babygirls

modesty skriver:

Hvis det var et navn der lå højt på listen, ja. Ellers ikke.

Men jeg ville aldrig give navn til et barn der ikke var født. Min søn var vist 6 uger inden han fik et navn, så vidt jeg husker. Efter min mening skal navnet passe til mennesket.

Men som du også selv siger - hvis han ligner noget helt andet, må I jo omtænke.

Jeg kan rigtig godt lide navnet August - det var også på listen herhjemme.

Jeg havde valgt et navn til mine piger inden de kom ud. De kunne slet ikke hedde andet ;-)

Anmeld

31. maj 2013

Fenja09

Lunae skriver:

Vores datter har hørt os tale om de navne og vi har tit spurgt hvad hun synes. Hun er 2,9 år. Hun har ikke rigtig ville sige noget konsistent, så der har ikke rigtig været noget at komme efter!

Imellemtiden er hun nu helt fast besluttet på at lillebror inde i maven hedder August! Hun har sagt det et stykke tid herhjemme og igår da jeg så hentede hende i vuggestue, siger flere af pædagogerne at de kan forstå at vi venter os en lille August!

Ville i lade jeres børn bestemme, nu hvor det er et navn som står højt på listen!?

Både ja og nej. Jeg ville aldrig lade barnet bestemme navnet, medmindre vi som forældre også synes om det. Men jeg tror nu faktisk ikke at jeg ville spørge min datter hvad hun syntes en evt. lillebror/søster skal hedde - tror først jeg ville nævne det når navnet var fundet. I hvert fald så længe hun er helt lille og ikke forstår det.

/Fenja

Anmeld

1. juni 2013

modesty

2babygirls skriver:

Jeg havde valgt et navn til mine piger inden de kom ud. De kunne slet ikke hedde andet ;-)

Nej, vi er jo alle forskellige, heldigvis. 

Anmeld

1. juni 2013

Dianabk

Lunae skriver:

Dengang hvor jeg ikke var født endu men lå i maven lagde min bror hans hånd på min mors mave og sagde - Det er en Diana som ligger derinde - på daværende tidspunkt vidste de ikke om det blev en pige, men er selv temmelig glad for jeg blev
Og jeg er den dag idag meget glad for mit navn og syntes det er en god fortælling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.