At lade søskende bestemme navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du lade dit barn bestemme det næste barns navn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.418 visninger
40 svar
53 synes godt om
31. maj 2013

Lunae

Sagen er den at vi har talt rigtig meget om navne herhjemme!
Vi har haft fire favoritter det mest af graviditeten!
Nemlig August, Hjalte, Jeppe og Laurits.
Vores datter har hørt os tale om de navne og vi har tit spurgt hvad hun synes. Hun er 2,9 år. Hun har ikke rigtig ville sige noget konsistent, så der har ikke rigtig været noget at komme efter!

Imellemtiden er hun nu helt fast besluttet på at lillebror inde i maven hedder August! Hun har sagt det et stykke tid herhjemme og igår da jeg så hentede hende i vuggestue, siger flere af pædagogerne at de kan forstå at vi venter os en lille August!

Ville i lade jeres børn bestemme, nu hvor det er et navn som står højt på listen!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

esioul

Lunae skriver:

Vores datter har hørt os tale om de navne og vi har tit spurgt hvad hun synes. Hun er 2,9 år. Hun har ikke rigtig ville sige noget konsistent, så der har ikke rigtig været noget at komme efter!

Imellemtiden er hun nu helt fast besluttet på at lillebror inde i maven hedder August! Hun har sagt det et stykke tid herhjemme og igår da jeg så hentede hende i vuggestue, siger flere af pædagogerne at de kan forstå at vi venter os en lille August!

Ville i lade jeres børn bestemme, nu hvor det er et navn som står højt på listen!?

Nej det ville jeg ikke.

Anmeld

31. maj 2013

Ullaen

Ja sagtens, specielt når det er et navn I selv har snakket om

Anmeld

31. maj 2013

DianaRJS

Ja hvis det var et vi selv havde haft oppe og vende så har man jo diskuteret navnene alligevel og er jo så kun rart hvis de små kan hjælpe deres forældre lidt på vej

Anmeld

31. maj 2013

Lunae

DianaRJS skriver:

Ja hvis det var et vi selv havde haft oppe og vende så har man jo diskuteret navnene alligevel og er jo så kun rart hvis de små kan hjælpe deres forældre lidt på vej

Jeg tror også at vi har besluttet at han er en lille August med mindre han kommer ud og ligner noget helt andet

Anmeld

31. maj 2013

Benjamins'mor

Hmm, ja, det ville jeg hvis vi havde navnet højt på listen. Jeg har også valgt min lillesøsters navn, dog var det ikke på mine forældres liste.

Anmeld

31. maj 2013

Lunae

Benjamins'mor skriver:

Hmm, ja, det ville jeg hvis vi havde navnet højt på listen. Jeg har også valgt min lillesøsters navn, dog var det ikke på mine forældres liste.

Jeg har nemlig også selv fået lov til at vælge min lillebrors navn, så synes det kunne være lidt sjovt! Og så er det jo en sød historie og Camille får et helt andet tilhørsforhold til navnet fordi hun har valgt det

Anmeld

31. maj 2013

SjeBets

ja hvis det var et navn vi have snakket om så ville jeg nok, mine forældre havde os med i beslutningen da min søster blev født, men ok vi var så også 15 og 17. 

Anmeld

31. maj 2013

emsaroto

Altså hvis Oskar skulle bsetemme hvad lillesøster eller lillebror skulle hedde så blev det;

Prinsesse og Styrmand  ....

Jeg har stemt nej, fordi jeg ved lige præcis først hvad babyen skal hedde når den kommer. 

Anmeld

31. maj 2013

CarinaSB

Lunae skriver:

Ja det kunne jeg godt finde på ... Min far syntes at min lillebror skulle hedde kim kurt .. altså bare i sjov .. men min storesøster syntes at han skulle hedde Dennis .. så det blev til Dennis .. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.