At lade søskende bestemme navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

DianaRJS

emsaroto skriver:

Altså hvis Oskar skulle bsetemme hvad lillesøster eller lillebror skulle hedde så blev det;

Prinsesse og Styrmand  ....

Jeg har stemt nej, fordi jeg ved lige præcis først hvad babyen skal hedde når den kommer. 

altså prinsesse or styrmand er da også meget fine navne

lidt specielle måske haha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

Laulund87

Ja sagtens, især når det er på listen Det er da vildt sødt at storesøster har valgt lillebrors navn

Anmeld

31. maj 2013

l.kjoeller

Lunae skriver:

Sagen er den at vi har talt rigtig meget om navne herhjemme!
Vi har haft fire favoritter det mest af graviditeten!
Nemlig August, Hjalte, Jeppe og Laurits.
Vores datter har hørt os tale om de navne og vi har tit spurgt hvad hun synes. Hun er 2,9 år. Hun har ikke rigtig ville sige noget konsistent, så der har ikke rigtig været noget at komme efter!

Imellemtiden er hun nu helt fast besluttet på at lillebror inde i maven hedder August! Hun har sagt det et stykke tid herhjemme og igår da jeg så hentede hende i vuggestue, siger flere af pædagogerne at de kan forstå at vi venter os en lille August!

Ville i lade jeres børn bestemme, nu hvor det er et navn som står højt på listen!?

det ville jeg da bestemt når det er et navn i også selv ønsker . er da så sødt hun får lov at bestemme og gør da sikkert også hende til en ekstra stolt storesøster

Anmeld

31. maj 2013

Lunae

modesty skriver:

Hvis det var et navn der lå højt på listen, ja. Ellers ikke.

Men jeg ville aldrig give navn til et barn der ikke var født. Min søn var vist 6 uger inden han fik et navn, så vidt jeg husker. Efter min mening skal navnet passe til mennesket.

Men som du også selv siger - hvis han ligner noget helt andet, må I jo omtænke.

Jeg kan rigtig godt lide navnet August - det var også på listen herhjemme.

Vi er absolut heller ikke typerne der låser os fast på et navn på forhånd og kalder maven det, men fordi Camille er så insisterende er det klart at det fylder - vi kalder ham dog stadig bare lillebror!

Camille fik også først sit navn 10 dage efter fødslen og der var sikkert gået længere tid, hvis ikke det var fordi hun skulle have et pas, da vi skulle rejse da hun var 5 uger gammel

Anmeld

31. maj 2013

Lunae

l.kjoeller skriver:

det ville jeg da bestemt når det er et navn i også selv ønsker . er da så sødt hun får lov at bestemme og gør da sikkert også hende til en ekstra stolt storesøster

Det er lidt det jeg tænker. Vi har som sagt de fire navne, som vi har sværmet om længe og farmand og jeg kommer ikke tættere på en beslutning! Så er det jo rart at storesøster lige kommer på banen og giver os klar besked!

Så må vi blot håbe at det er en lille August der gemmer sig i maven

Anmeld

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

Lunae skriver:

Sagen er den at vi har talt rigtig meget om navne herhjemme!
Vi har haft fire favoritter det mest af graviditeten!
Nemlig August, Hjalte, Jeppe og Laurits.
Vores datter har hørt os tale om de navne og vi har tit spurgt hvad hun synes. Hun er 2,9 år. Hun har ikke rigtig ville sige noget konsistent, så der har ikke rigtig været noget at komme efter!

Imellemtiden er hun nu helt fast besluttet på at lillebror inde i maven hedder August! Hun har sagt det et stykke tid herhjemme og igår da jeg så hentede hende i vuggestue, siger flere af pædagogerne at de kan forstå at vi venter os en lille August!

Ville i lade jeres børn bestemme, nu hvor det er et navn som står højt på listen!?

Ja, hvis det er, som jeg tolker det, du skriver... Altså I har alligevel svært ved at vælge, og nu har storesøster sat sig for, at lillebror hedder August. Så ville jeg nok også selv knytte mig ekstra til navnet August.. Og ja, så ville lillebror nok komme til at hedde sådan 

Men ellers nej. Jeg kan love dig for, at vores ældste er MEGET kreativ hvad angår navne, - det ville slet ikke gå. "Mor, en dreng kan da sagtens have et pigenavn, kan han ik'?" 

Anmeld

31. maj 2013

Lunae

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, hvis det er, som jeg tolker det, du skriver... Altså I har alligevel svært ved at vælge, og nu har storesøster sat sig for, at lillebror hedder August. Så ville jeg nok også selv knytte mig ekstra til navnet August.. Og ja, så ville lillebror nok komme til at hedde sådan 

Men ellers nej. Jeg kan love dig for, at vores ældste er MEGET kreativ hvad angår navne, - det ville slet ikke gå. "Mor, en dreng kan da sagtens have et pigenavn, kan han ik'?" 

vi har også to mindre børn i vennegruppen, som hedder Albert og Frieda! Da Camille blev spurgt om navn første gang foreslog hun selvfølgelig Albert eller baby Frieda! Det duer jo heller ikke

Tænker at vi kunne vælge hendes navn, netop fordi det er et navn som vi også selv er glade for

Anmeld

31. maj 2013

emsaroto

DianaRJS skriver:

altså prinsesse or styrmand er da også meget fine navne

lidt specielle måske haha

hehe det kan blive kælenavne

Anmeld

31. maj 2013

(august)

Hvis hun kom på et navn som vi andre også synes er pænt, så ville jeg lade hende bestemme...Synes det er en sød ide/tanke at det er en søsken som har været med til at bestemme navnet 

Anmeld

31. maj 2013

Wik

Lige i dette tilfælde, skal du lade storesøster bestemme Dels fordi det er et sødt navn/fedt navn, det passer til storesøsters. Og når jeg tænker August tænker jeg, en stor, stærk og gæv dreng, og jeg er sikker på det er lige netop sådan en der gemmer sig inde i din mave.

Jeg hepper på August! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.