Gik du til Fitness under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.852 visninger
26 svar
2 synes godt om
31. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg er anonym, fordi det ikke er sikkert at jeg er gravid. 

og jeg magter ikke en masse kommentare fra familie og venner 

Nogen der dyrkede fitness i deres graviditet? og hvornår stoppede i? 

Hvor store blev i, fik i strækmærker? hvor store blev jeres børn ved fødslen? :-)

Håber i vil svare. knus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

Rikkemor89

Jeg gik ikke til motion imens jeg ventede mig, jeg tog 20kg på, ja stræk mærker er der kommet :-)

Min skønne dreng vejede 3590 gram og var 51cm lang..

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

Rikkemor89 skriver:

Jeg gik ikke til motion imens jeg ventede mig, jeg tog 20kg på, ja stræk mærker er der kommet :-)

Min skønne dreng vejede 3590 gram og var 51cm lang..

Okay, mange tak for dit svar 

Anmeld

31. maj 2013

Kløver

Med min søn gik jeg til spinning, indtil over halvvejs, måtte stoppe pga bla ssf. Min søn kom før tid, 5 uger og vejede 2 kg. Min datter vejede 2.5 kg 2 uger før termin, og dyrkede ikke fitness under graviditeten

Har begge gange kun taget ca 6 kg på hvis man ikke medregner alt det ekstra væske som pludselig kom pga ssf( noget var dog stadig væske)

Jeg har fået mange og store strækmærker som dog er lyse så de ikke ses så nemt

Er så en stor pige i forvejen og var det også inden graviditeten

Anmeld

31. maj 2013

Studerendemor

Anonym skriver:

Hvor store blev i, fik i strækmærker? hvor store blev jeres børn ved fødslen? :-)

Håber i vil svare. knus.

Jeg trænede  under min graviditet og indtil et par dage før "fødslen", som var et kejsersnit. Styrke - og konditionstræning. Jeg fik ingen strækmærker, men jeg ved ikke om det har noget med det at gøre. Jeg var meget hurtigt oppe af sengen efter kejsersnittet, hvilket lægen på barselsgangen mente var fordi, at jeg var stærk og i god form. Til gengæld tog jeg over 30 kg. på, på trods af at jeg dyrkede motion fem dage om ugen. 

Anmeld

31. maj 2013

mommy1991

Håber i vil svare. knus.

Jeg træner i fitnesscenter 3-4 gange om ugen, hvor jeg kondi- og styrketræner og har indtil videre gjort det fra start til nu (32. uge).. Har intentioner om at fortsætte indtil jeg ikke kan mere  

Jeg har indtil videre ingen strækmærker, og indtil videre følger bettemand hans kurve (størrelsesmæssigt).. Og jeg kan da lige vedhæfte et billede af min nuværende størrelse (jeg har indtil videre taget omkring 12 kg på) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. maj 2013

modesty

Håber i vil svare. knus.

Jeg gik ikke til fitness. Lavede nogle rygøvelser herhjemme, men ikke noget jeg vil tillade mig at kalde motion. Jeg er normalvægtig.

Jeg fik ikke strækmærker, tog 11 kg på, min søn vejede 3350 gr.

Du kan ikke undgå strækmærker ved at dyrke motion. Det er jo ikke sådan at maven bliver mindre eller huden mere elastisk fordi du er aktiv. Strækmærker handler om hvor smidig din underhud er. Du kan ikke selv gøre noget for at forhindre dem - nogle får dem, andre ikke.

Og hvor stort barnet bliver? Jeg forstår ikke helt, vil du dyrke motion for at få et mindre barn? Eller et større, eller hvordan?

Anmeld

31. maj 2013

mommy1991

modesty skriver:

Jeg gik ikke til fitness. Lavede nogle rygøvelser herhjemme, men ikke noget jeg vil tillade mig at kalde motion. 

Jeg fik ikke strækmærker, tog 11 kg på, min søn vejede 3350 gr.

Du kan ikke undgå strækmærker ved at dyrke motion. Det er jo ikke sådan at maven bliver mindre eller huden mere elastisk fordi du er aktiv. Strækmærker handler om hvor smidig din underhud er. Du kan ikke selv gøre noget for at forhindre dem - nogle får dem, andre ikke.

Og hvor stort barnet bliver? Jeg forstår ikke helt, vil du dyrke motion for at få et mindre barn? Eller et større, eller hvordan?

Strækmærker er også genetisk betinget, samt noget hormonelt

Anmeld

31. maj 2013

modesty

emmagirl skriver:

Strækmærker er også genetisk betinget, samt noget hormonelt

OK, men igen - ikke noget man kan gøre noget ved selv. 

Anmeld

31. maj 2013

mommy1991

modesty skriver:

OK, men igen - ikke noget man kan gøre noget ved selv. 

Nej, lige præcis Ingen cremer eller noget som helst kan gøre noget ved det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.