Kan man få de "stop-mælken"-piller under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Miin'Baby'Mus skriver:

Ja selvfølgelig, men du har jo muligheden for at pumpe ud indtil da, og så spænder dine bryster jo ikke sådan 

Du har ret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Jeg skal ikke amme, men mine bryster gør SÅ ondt og er SÅ hårde, jeg er lidt over halvvejs i graviditeten og tænkte når jeg alligevel får udleveret de piller på føde-dagen, kan jeg så ikke få dem før, nogen der ved det?

Der er jo absolut ingen grund til mælken skal løbe til, så ku være rart at det ikke strammer sådan

Er ano, da jeg ikke ønsker at snakke offentlig om mine bryster, derfor også muligt at svare ano

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/1729

Der står at de ikke må anvendes under graviditet pga manglende viden.. Men hør lægen ad..

Anmeld

30. maj 2013

mariamiss6

Anonym skriver:

Præcis, tror det nu heller ikke, men det var da spørgsmålet værd
De er som ikke ømme, som i sådan "jeg er gravid" agtig noget, de er mega ondt pga mælken og det strammer viiiildt

Jeg aner ikke om den slags piller udgør en risiko for barnet/graviditeten.

MEN min logiske sans sige rmig at det ikke vil virke alligevel. For så får du pillerne, og så stopper mælken, men så snart medicinen fra pillen stopper med at fungere, kommer din krop igen i tanke om at den er gravid, og hellere må skynde sig at producere noget mælk.

Kan du se hvad jeg mener? At pillerne kun har en kortvarig virkning, og det er derfor man først får dem når man ikke længere er gravid. Så længe du er gravid, vil din krop forsøge at tvinge en mælkeproduktion igennem.

Der er ikke meget at gøre, men du kan jo hvis det er sindssygt slemt, forsøge at lette trykket ved at malke en sjat ud når det er værst (dette holder dog også produktionen igang, så lad være at gå amok med malkningen).

Det kan også lindre at lægge varme på, som foreksempel de der små håndvarmere man kan købe, hvor der er en slags gele inden i, og så en metaldims som man skal bukke for at få aktivere geléen. Dog skal det siges at varme kan få brysterne til at frigive mælken, hvilket vil sige at de så begynder at løbe af sig selv, mens du sidder med varme på. Men,det kommer nok alligevel før eller siden i din graviditet helt af sig selv.

Anmeld

31. maj 2013

Anonym

Undskyld jeg blander mig, men hvor er det bare sørgeligt at du allerede nu har valgt amning fra. Du har sikkert dine grunde og erfaring til grundlag for beslutningen. Men modermælkserstatning i mine øjne, er sidste udvej. Mælk idag er fyldt med antibiotika (fra yverbetændelse) og puds! Altså gul væske fra et   betændt yver! Mælk er IKKE sundt for menneskebørn, der er jo en grund til at de kan få hård mave. 

Anmeld

31. maj 2013

dorismusse

Anonym skriver:

Undskyld jeg blander mig, men hvor er det bare sørgeligt at du allerede nu har valgt amning fra. Du har sikkert dine grunde og erfaring til grundlag for beslutningen. Men modermælkserstatning i mine øjne, er sidste udvej. Mælk idag er fyldt med antibiotika (fra yverbetændelse) og puds! Altså gul væske fra et   betændt yver! Mælk er IKKE sundt for menneskebørn, der er jo en grund til at de kan få hård mave. 

Fik du det bedre???

Anmeld

31. maj 2013

anynom

Anonym skriver:

Og.vUndskyld jeg blander mig, men hvor er det bare sørgeligt at du allerede nu har valgt amning fra. Du har sikkert dine grunde og erfaring til grundlag for beslutningen. Men modermælkserstatning i mine øjne, er sidste udvej. Mælk idag er fyldt med antibiotika (fra yverbetændelse) og puds! Altså gul væske fra et   betændt yver! Mælk er IKKE sundt for menneskebørn, der er jo en grund til at de kan få hård mave. 

Og hvor er det sørgeligt at uoplyste mennesker stadig går rundt i dagens Danmark og gemmer sig bag anonymitet for at hvad? Få det bedre med sig selv? Eller forsøge at få andre til at have det skidt med sig selv? At du ikke skammer dig - og jeg behøver ikke være anonym for at sige det!

Anmeld

31. maj 2013

klmf

Anonym skriver:

Og hvor er det dog sørgeligt, at man skal have smidt sådan en gang gylle i hovedet fordi man formaster sig til at gå imod ammemafiaen. Der er mange grunde til at vælge mme. Du kender ikke ts's grund, men det er du jo tydeligvis heller ikke interesseret i, kun lige at få fyret en bredside af mod hendes valg. 

Anmeld

31. maj 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Tænk at du vil være dig selv bekendt med den kommentar og så endda gemt bag anonymitet!! Se det er sørgeligt!

Respekter personens valg , der er en grund til at hun har valgt det fra som du ikke kender og ikke skal blande dig i.

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

Hvor er i søde, alle i dejlige Qvinder!

Men må væbne mig med tålmodighed indtil baby er ude, har læst en del om det efterfølgende, og ser ingen grund til at udgøre en risiko

Og til den ano der blandede sig for ingen verdens nytte; "Håber da du har en dejlig udsigt deroppe fra, hvor du sidder"

I andre, ha en fantastisk weekend

Anmeld

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hvor er i søde, alle i dejlige Qvinder!

Men må væbne mig med tålmodighed indtil baby er ude, har læst en del om det efterfølgende, og ser ingen grund til at udgøre en risiko

Og til den ano der blandede sig for ingen verdens nytte; "Håber da du har en dejlig udsigt deroppe fra, hvor du sidder"

I andre, ha en fantastisk weekend

Er altså nysgerrig, - har du lyst til at dele, hvorfor du har valgt amning fra på forhånd? Det kunne måske kaste lidt lys over debatten.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.